14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
funky
Mountainbiker

Post by funky »

voor diegene die het niet weten
dit beekje is de tros marets en is het enige kloofje in belgie waar je bij voldoende regenval kan kajakken (en tis dan nog grellig ook)

nostalgie in de marathon
dit stuk moet er gewoon inzitten
FuriousFonck
Mountainbiker
Location: Scott Spark 20 2009; Thompson X-Line Xt; Cannondale F900

Post by FuriousFonck »

Supernaut wrote:Altijd maar zeveren dat die XC-wedstrijden te soft worden .
Nu gaan ze over marathons ook al beginnen klagen . Kunnen we niet beter de koersfiets gaan pakken en op't asfalt gaan rijden .
Altijd schoon wegen , nooit afstappen , hoog avs .........

Jongens toch , is dat hier een mtb-forum ofwa #-o ?
Inderdaad, dit is gewoon een super-marathon en zo'n stukken horen er gewoon bij! Anders ga je maar op asfalt gaan rijden.
saiko
Test team

Post by saiko »

Iegienie wrote: Er zitten nog wel scherpe kantjes aan, maar tis toch braver geworden dan vroeger. Neen, breng de roland niet op ideeen : zoals gezegd na de aankomst, maak het aub niet nog zwaarder, want dit is imho toch net de limiet van aangenaam/erover. zjustekes aan de kant van "niet erover"...
ik vind net van wel. Erover gaan levert tenminste straffe herinneringen/verhalen op waar ge later nog iets aan hebt.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

farmer/cowboy wrote:Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:

Image

Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
Kijk eens goed naar de titel "RAID des Hautes Fagnes"

En wat betekent RAID?

Is zowel stappen,roeien,fietsen,overleven enz...

Dus niet klagen hé,zij blij dat je er bij was,ik zat hier thuis met een kwetsuur dat al 4 weken duurt,dat is pas balen.
moosdaver
Mountainbiker

Post by moosdaver »

idd dit stuk mag er zeker in blijven. Ge kunt er dan wel ni fietsen maar ik heb nog stukskes kunnen afstappen. En hier kon je tenminste nog genieten van de prachtige natuur.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

saiko wrote:
Iegienie wrote: Er zitten nog wel scherpe kantjes aan, maar tis toch braver geworden dan vroeger. Neen, breng de roland niet op ideeen : zoals gezegd na de aankomst, maak het aub niet nog zwaarder, want dit is imho toch net de limiet van aangenaam/erover. zjustekes aan de kant van "niet erover"...
ik vind net van wel. Erover gaan levert tenminste straffe herinneringen/verhalen op waar ge later nog iets aan hebt.
ge moe ne keer meer iet lezen van me... :drunk:
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

roger wrote:Dus niet klagen hé,zij blij dat je er bij was,ik zat hier thuis met een kwetsuur dat al 4 weken duurt,dat is pas balen.
Spoedig herstel! En ik ben blij dakker bij was zelle! En rijd liefst heel technisch, wil enkel het fileleed wat verzachten. Zoals eugene hierboven schreef: als dit stuk een superklim of superafdaling oplevert mag het er zeker inzitten!

http://www.pixagogo.com/5657334010
roger
Mountainbiker

Post by roger »

farmer/cowboy wrote:
roger wrote:Dus niet klagen hé,zij blij dat je er bij was,ik zat hier thuis met een kwetsuur dat al 4 weken duurt,dat is pas balen.
Spoedig herstel! En ik ben blij dakker bij was zelle! En rijd liefst heel technisch, wil enkel het fileleed wat verzachten. Zoals eugene hierboven schreef: als dit stuk een superklim of superafdaling oplevert mag het er zeker inzitten!

http://www.pixagogo.com/5657334010
Ik kan er echt van genieten als ik zo jullie avonturen lees,zo kan ik wat men tijd doorbrengen.
Het gaat wel de goede richting uit ,gisteren toch een tochtje gedaan op de baan van 107km,kletsnat,maar ik heb ervan genoten.Op de baan heb ik minder hinder van men hand,maar het mountainbiken zal nog wel een tijdje duren.
Gisteren 2 toffe mannen tegen gekomen die op training waren voor de Trans Germany,zij deden de rit van Nick Nuyens op hun mountainbike.heb ze wel moeten laten gaan in de beklimming naar Huldenberg,hartslag ging te snel omhoog,dus nog wat op men basis werken en dan kan ik terug aan het mountainbiken beginnen te denken.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

De max van een tochtje!
Ik vond deze nog leuker dan de Ardennes Trophy.

Aan het einde van de AT ben ik als een lijk over de finish gekomen, dus gisteren eerder een rustig 'toertochttempo' aangehouden.
Daardoor heb ik er vrij lang over gedaan, maar wel super van genoten. Aan het einde zat ik nog redelijk fris, op de laatste twee klimmen redelijk wat volk dat te voet stond al fietsend ingehaald.

Ik moet wel eens aan mijn afdaalcapaciteiten werken, denk ik.
Bergop haal ik, op mijn kleinste verzetje weliswaar, altijd redelijk wat volk in en in een tragere technische afdaling valt het ook goed mee, maar in snelle afdalingen wordt ik steeds weer ingehaald door de mensen die ik bergop was voorbijgestoken... Zo schiet ik geen meter op in het eindklassement natuurlijk... :-D
Mette
Mountainbiker
Location: GT Zazkar Team Custom Painded met Custom Paind SID WC, SRAM XO, NoTubes ZTR Olympics

Post by Mette »

Iemand de hoogtemeters van de 115km met een barometrische hoogtemeter opgenomen?
Normaal volgens de organisatie 2900m.
Int begin wat problemen gehad met een traag leeglopende band (ondanks Notubes velg en melk). Daardoor een paar keer moeten stoppen om op te pompen met zoon klein pompje. Ondanks dat toch mooi 131e geworden.
De stukken te voet vind ik nog heel goed meevallen. Ik heb hem nog niet gereden maar naart schijnt ist in TransAlp nog veel erger kwa te voet gaan. En mijn ervaring rond het Gardameer bevestigd dat alleen maar, om daar een top te hallen moet je steevast een paar honderd tot zelfs een paar km te voet. Dus geen gezeur aub over een paar stukskes van een paar 10tal meter hier in de Ardennen.
Post Reply