SRAM XX groep

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
robin
Mountainbiker

Post by robin »

Ruben S. wrote:Zelf heb ik geen ervaring met 180mm schijven op avid 185mm remmen.
Het scheelt toch 2.5mm en de rembanen van Shimano en Avid verschillen al een beetje(wel eigen ervaring).

En helpt het hard, met tubes rijden ipv gewone binnenbanden/ notubes systemen???
je rijdt precies op wolkjes ! 8)
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

madskatingcow wrote:Ik heb al een setje XX remmen op de kast liggen :drunk:
En, al kunnen testen? :bounce:
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Yup, complete groep (met uitzondering vork en crank) gemonteerd op de S-Works HT :drunk: Voor mijn Epic ligt er nog een tweede groep klaar, maar daar ontbreekt de voorderailleur nog.

Nog maar één rit kunnen doen, maar de eerste indrukken zijn positief :

- schakelt zuiver en snel
- 42T vooraan en 36T achteraan schakelen gaat perfect. De kooi van de achterderailleur draait excentrisch, niet zoals bij een standaard derailleur.
- voorderailleur lijkt de ketting wel van het kleine op het grote blad te werpen : zeer snel
- gevoel in de triggers is zeer direct
- remmen voelen vrij hard aan, en bijten redelijk (maar nog niet voldoende kunnen ingeremed).
- XX cassette lijkt fragiel, maar is denk ik stijver dan bv een XTR. Bij de XX is elke tand verbonden met het aangrenzende tandwiel links en rechts, waardoor dit een stijf geheel geeft. Bij een XTR staan de tandwielen op een 5 armige spider, waardoor er tussenin geen ondersteuning is en de cassette kan flexen (nooit geen problemen mee gehad hoor).
- montage is ook zeer eenvoudig : alles met één Torcx, dat niemand daar eerder aan gedacht had?
sjees
Mountainbiker

Post by sjees »

@ madskatingcow: heb je de spider en xx bladen voor voor wel gemonteerd of rijd je nog met de originele s works bladen?
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Op de HT de originele S-Works bladen. Rotor Q-Rings liggen te wachten.

Het is geen enkel probleem met een 10spd ketting te rijden op de orginele bladen. Specialized heeft bv op hun S-Works Stumpjumper FSR 2010 dezelfde combinatie staan, maar dan met 3 S-Works bladen vooraan.
sjees
Mountainbiker

Post by sjees »

Thanks voor de info,scheelt weer een bak geld.
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

Kan ik met het XX trapstel ook met een XTR shifter en een XT voorderra rijden of zijn de verhoudingen(afstand) tussen de 2 bladen kleiner?
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Op de bikemotion beurs stond afgelopen weekend een Cube Stereo.

Vooraan een 2x9 crank, met XTR E-Type voorderailleur, gekoppeld aan XX triggers. Volgens mij moet het kunnen. Op de voorderailleur was wel het XTR logo overplakt met 'SRAM'.
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

ik zelf fiets met

XX triggers
XX RD
B-T-P Tune Campagnolo Record 10s
THM Clavicula DP
Dura ace 7900 11-23T Ivm dat hier zo plat is :P koop XX 11-36T later keer voor geval dat naar julie mooi bossen gaa

en werkt goed samen ook al is voor der en crank geen XX heb 1-11-09 TT 50km+ gefiets

ik vind trigger stuk fijner dan gripshifters een klik en hij gaat van 44t naar 30T sneler dan met gripshifters en zonder dat ketting tussen tandwielen in valt dit had ik wel soms met gripshifters maar van 30T naar 44T vind dat beetje zelfde gaat als met gripshifters maar dan iets sneler en met minder moeiten dit vind met achter kan ook om laag gaat sneler dan met gripshifers en met meer nauwkeurigheid maar om hoog gaat beetje zelfde maar vind toch wel triggers fijner schakel dan met gripshifters

ooja vind ook mooi uit zien trigger mooier dan X.o alleen achter had van mijn wel beetje minder op mogen vallen dat silver mog vanmijn wel zwart zijn met 2 minder donker XX er op

http://img407.imageshack.us/img407/5790/sramxx008.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/6611/sramxx009.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/8070/sramxx010.jpg
http://img682.imageshack.us/img682/66/sramxx011.jpg
madskatingcow wrote:
Nog maar één rit kunnen doen, maar de eerste indrukken zijn positief :

- schakelt zuiver en snel
- 42T vooraan en 36T achteraan schakelen gaat perfect. De kooi van de achterderailleur draait excentrisch, niet zoals bij een standaard derailleur.
- voorderailleur lijkt de ketting wel van het kleine op het grote blad te werpen : zeer snel
- gevoel in de triggers is zeer direct
- remmen voelen vrij hard aan, en bijten redelijk (maar nog niet voldoende kunnen ingeremed).
- XX cassette lijkt fragiel, maar is denk ik stijver dan bv een XTR. Bij de XX is elke tand verbonden met het aangrenzende tandwiel links en rechts, waardoor dit een stijf geheel geeft. Bij een XTR staan de tandwielen op een 5 armige spider, waardoor er tussenin geen ondersteuning is en de cassette kan flexen (nooit geen problemen mee gehad hoor).
- montage is ook zeer eenvoudig : alles met één Torcx, dat niemand daar eerder aan gedacht had?
zo te zien denken we zo goed als zelfde over XX
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

heel aangename post om te lezen #-o
Post Reply