Als ik ze nu verkocht had
financiële crisis
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
Praktijkvraagje:
wie heeft er nu in werkelijkheid echt iets van gemerkt???
hier ok,
rest van dit jaar nog 4 weken dop, volgend jaar invoering van collectief verlof en gemiddeld 1 op 4 weken doppen omdat er te weinig bestellingen geplaatst worden (wij maken inox bij ons en daar is op dit moment niet meer veel vraag naar, mss mtb's uit inox beginnen maken???
)
hier ok,
rest van dit jaar nog 4 weken dop, volgend jaar invoering van collectief verlof en gemiddeld 1 op 4 weken doppen omdat er te weinig bestellingen geplaatst worden (wij maken inox bij ons en daar is op dit moment niet meer veel vraag naar, mss mtb's uit inox beginnen maken???
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Jij kan me gerust een pint betalen want ik verkoop wasautomaten net ne " inox " trommel...Headshot wrote:Praktijkvraagje:
(wij maken inox bij ons en daar is op dit moment niet meer veel vraag naar, mss mtb's uit inox beginnen maken???)
- Dickie
- Mountainbiker
Ik ben al ettelijke keren te laat geweest ...Fons Moors wrote:Ikke;El Perro Diablo wrote:Praktijkvraagje:
. Maar net toen het te laat was.
Ja tis niet min. Ze hebben me goed geholpen om mijn geld tijdig op te
krijgen...Deutse Bank met Lehmann rotte appels.
Bedrag was groot genoen om een ganse mtb ploeg ne ferme mtb te kopen.
Maar om me zelf te troosten heb ik maar voor me zelf ne nieuwe mtb gekocht.
Aandeelhouder geweest van L&H, Xeicon, nu weer Fortis
Altijd hetzelfde discours in de weken voor het debacle: "wat wij doen, doet iedereen, er is niets aan de hand(Jo), wij zijn solvabel, blijf gerust investeren...".
Gangsters zijn het, gelukkig moet ik er geen boterham minder om eten, anders zouden die heren minder gerust hun gangetje kunnen gaan
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
als het gene chinese inox is en ik eens op uw RC mag toeren wil ik u wel een pint betalenFons Moors wrote:Jij kan me gerust een pint betalen want ik verkoop wasautomaten net ne " inox " trommel...Headshot wrote:Praktijkvraagje:
(wij maken inox bij ons en daar is op dit moment niet meer veel vraag naar, mss mtb's uit inox beginnen maken???)
verkoopt ge ook droogkasten met inox trommel? (met mountainbike.be korting
FORTIS,is het tweede L&H.bestuurmensen aaaaa;;;maaaai
de maandag vd de eerste fin.beurcrach naar de bank geweest,alles van het spaarboekje overgeplaats bij ander bank
mijn antwoord
was HET VERTROUWEN IS ER NIE MEER? bankdediende
was aan de gronggenageld,
zo gedaan; grt
nie te veel nadenken over geld alleen maar kopzorgen.
de maandag vd de eerste fin.beurcrach naar de bank geweest,alles van het spaarboekje overgeplaats bij ander bank
mijn antwoord
was HET VERTROUWEN IS ER NIE MEER? bankdediende
was aan de gronggenageld,
zo gedaan; grt
nie te veel nadenken over geld alleen maar kopzorgen.
ivo wrote:Wat een zever en paniekzaaierij allemaal.SusXT wrote:Vandaag op 't nieuws: 90.000 gezinnen die hun leningen niet meer kunnen betalen. Ook kopen op afbetaling kwam ter sprake. Per maand een auto e.d. afbetalen komt duurder uit en dat snappen velen blijkbaar niet. Mensen, koop toch niet waar je geen geld voor hebt, dan kom je toch ook niet in de problemen.
Als je al die slurpende SUV's op de weg ziet kan je toch echt niet spreken van een crisis maar eerder van mensen die zichzelf niet meer in de hand hebben?
Moet toegeven. Was aan een nieuwe auto toe (een tijdje met openbaar vervoer en fiets alles gedaan maar dat is in dit land echt niet vol te houden gedurende langere tijd).
Was wel wat gecharmeerd door de Opel Antara maar na wat opzoekwerk toch moeten toegeven dat dat gewoon een lulprothese is die ik (volgens mijn vriendin en die kan het weten neem ik aan) nog niet echt nodig heb.
10-12 liter diesel en een koffer die eigenlijk kleiner is dan een gemiddelde break. Dus een stel fietsen krijg je er al niet in zonder ze uit elkaar te moeten draaien.
Na wat uitkijken en het tegen elkaar uitspelen van dealers 40% korting bedongen op een break. De kleur kon ik idd niet kiezen (maar dat zie ik van binnenuit toch zelf niet). En zo toch nog een nieuwe break kunnen kopen voor 12.300 euro met zelfs airco aan boord (iets totaal nieuw voor mij maar het staat er nu eenmaal standaard in). En het ding verbruikt 'maar' gemiddeld 5 liter diesel. Met 2 fietsen (zonder zelfs de wielen uit te halen) in de kofferbak gesmeten.
En, om op het onderwerp terug te komen, ze gaven daar een financiering van 0%. Dus goed zot om daar uw eigen geld in te steken. Levert je over 24 maanden nog eens 1000 € extra op zonder aan uw eigen geld te komen.
Dus als je je ego een beetje opzij kan zetten kan je nog zeer ruim en comfotabel leven hoor zonder 'angstig' rond je te moeten kijken op 'wat komen gaat'.
Dus ik heb eerder het omgekeerd probleem. Dacht nu eens geld te kunnen uitgeven en nu geraak ik er weer niet vanaf.
En o ja als extra tip: als je bij Touring aangeeft dat je met de fiets naar het werk gaat krijg je nog 100 € extra korting op je verzekering.
Weer drie keer winst in deze 'barre' tijden: fietsvergoeding, geen autoonkosten en lagere verzekering.
Moet pas volgende week de verzekering afsluiten. Dus tips die hieronder kunnen (BA+RB+mini omnium) altijd welkom
Vind mensen die zich overkopen en overlenen eigenlijk wel heel sympathiek hoor. Altijd bereid hen te helpen als ze het niet meer zien zitten. Heb zo enkele jaren geleden voor een appel en een ei een stuk grond van 30 are met bijhorende bungalow gekocht. Deed een 'zot' bod en een dag later al aanvaard. Moest een jaar later zelfs bijna evenveel 'boete' aan het kadaster betalen als we de grond zelf betaald haddenomdat ze me niet wilden geloven dat ik dat effectief betaald had. Maar na een fikse huilpartij
bij de hoofdambetantenaar werd dat ook weer in der minne geregeld.
40% korting? Maak dat een ander wijs, 20 à 25 is het maximum, en ja ik kan het weten, ik begrijp dat ge uw gelijk wilt halen, maar niet overdrijven hé man, in geen 100 jaar...
Sorry, als je me niet wil geloven. Dat is dan jouw probleem.
Je kan toch moeilijk verwachten dat ik mijn facturen online ga zetten?
Gegevens:
Opel Astra Break Enjoy.
Cataloog: 19100 €
Optie Mica: 400 €
Gratis optie:
- Vloermatten en wettelijke kit (durven ze een ander 99€ voor vragen).
- Zonnewerende vaste gordijnen voor zijruiten en achterruit (normaal 170 € nu 0€).
Offerte:
Totaal 19500 €
Zonder 0% financiering: 12300 €
Met 0% financiering op 24 maand: 12700 €
Ja idd die 0% is dus niet geheel wettelijk want je moet een korting van 400 € laten vallen dus kost die financiering eigenlijk wel iets.
Wettelijk hebben ze geen been om op te staan maar had geen goesting om het onderste uit de kan te halen. Een ander moet ook leven nietwaar.
Maar heb vlug mijn eigen rekening gemaakt. 10.160 € vast op 1 jaar (mag je ook weten bij DB) brengt netto al zeker (bonus en intrest 1 jaar na storting gegarandeerd) 533 € op. Dus al zeker 133 € winst bij financiering. En het 2de jaar kan minder zijn maar is pure bonus. Dus zelfs als ze over een jaar nog maar 0% intrest geven is er al een bonus.
19500 € catalogusprijs
12300 € (ik tel dus niet de financiering want dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken en drukt de prijs nog extra) betaald = 7200 € korting.
7200 € op 19500 € = 36,92% korting.
In geval van 1 jaar intrest is dat:
12700-533 = 12167 betaald = 37,60% korting.
In het beste geval (intrest blijft 24 maanden) is dat:
12700-533-561,38 (gecumuleerde intrest van 10160 basisbedrag+533 verworven intrest na 12 maanden) = 11605,62€ = 40,48% korting.
Het werkelijk betaald bedrag zal dus (algemeen) 36,92% lager zijn dan de catalogusprijs of, in mijn geval, tussen de 37,60% en 40,48% lager.
Dan reken ik de zonnewering er nog niet bij. Iets dat ik toch besteld had en zinnens te betalen maar waar ik op afgedongen heb tot ze het gratis gaven omdat de auto pas een week na contractdatum* kon geleverd worden (en een contract is een contract).
Wat is dan het probleem?
Ik weet ook wel dat sommigen dat ongelooflijk vinden. Maar ik vind het dan weer ongelooflijk dat sommigen zomaar alles slikken wat verkopers onder hun neus duwen en bang zijn om hun rechten op te eisen waar dan ook. Er is idd een systeem dat de gewone mens uitperst als een citroen maar meestal is dit zo gammel dat het geen kunst is om het systeem om
te keren en tegen zichzelf te gebruiken. Je moet het dan wel willen zien en de moeite doen om het te gebruiken. Want van op uw kont blijven zitten en alles te slikken wat ze U voorkauwen is nog niemand beter geworden.
*Eigenlijk is het nog erger dan ik hier stel (voor de verkoper) gezien de bestelde auto niet tijdig geleverd kon worden en ze alleen nog een auto konden leveren met opties (een advantagepack om precies te zijn) binnen de mij gestelde termijnen (max. 1 week na contract). Zodoende een auto met extra pack. Waar ik het verder maar niet over ga hebben want dan geloof je het al helemaal niet. Wat overigens niet mijn probleem is gezien die auto eind deze week aan de mij gestelde prijs en voorwaarden op mijn oprit staat en niet de jouwe (en eingelijk hoop ik dat hij er niet staat want dan kan ik nog een beetje 'spelen' met de contractvoorwaarden
)
In geen 100 jaar? Het heeft juistgeteld 2 dagen geduurd om die percenten te bekomen en nadien 2 uur hardnekkig blijven zitten voor ze met die andere wagen op de proppen kwamen. Een ietwat professionele koper weet ook wel wie hij met een kluitje in het riet kan sturen of bij wie hij moet toegeven aan de voorwaarden die hij zelf ondertekend heeft om erger te voorkomen.
Je kan toch moeilijk verwachten dat ik mijn facturen online ga zetten?
Gegevens:
Opel Astra Break Enjoy.
Cataloog: 19100 €
Optie Mica: 400 €
Gratis optie:
- Vloermatten en wettelijke kit (durven ze een ander 99€ voor vragen).
- Zonnewerende vaste gordijnen voor zijruiten en achterruit (normaal 170 € nu 0€).
Offerte:
Totaal 19500 €
Zonder 0% financiering: 12300 €
Met 0% financiering op 24 maand: 12700 €
Ja idd die 0% is dus niet geheel wettelijk want je moet een korting van 400 € laten vallen dus kost die financiering eigenlijk wel iets.
Wettelijk hebben ze geen been om op te staan maar had geen goesting om het onderste uit de kan te halen. Een ander moet ook leven nietwaar.
Maar heb vlug mijn eigen rekening gemaakt. 10.160 € vast op 1 jaar (mag je ook weten bij DB) brengt netto al zeker (bonus en intrest 1 jaar na storting gegarandeerd) 533 € op. Dus al zeker 133 € winst bij financiering. En het 2de jaar kan minder zijn maar is pure bonus. Dus zelfs als ze over een jaar nog maar 0% intrest geven is er al een bonus.
19500 € catalogusprijs
12300 € (ik tel dus niet de financiering want dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken en drukt de prijs nog extra) betaald = 7200 € korting.
7200 € op 19500 € = 36,92% korting.
In geval van 1 jaar intrest is dat:
12700-533 = 12167 betaald = 37,60% korting.
In het beste geval (intrest blijft 24 maanden) is dat:
12700-533-561,38 (gecumuleerde intrest van 10160 basisbedrag+533 verworven intrest na 12 maanden) = 11605,62€ = 40,48% korting.
Het werkelijk betaald bedrag zal dus (algemeen) 36,92% lager zijn dan de catalogusprijs of, in mijn geval, tussen de 37,60% en 40,48% lager.
Dan reken ik de zonnewering er nog niet bij. Iets dat ik toch besteld had en zinnens te betalen maar waar ik op afgedongen heb tot ze het gratis gaven omdat de auto pas een week na contractdatum* kon geleverd worden (en een contract is een contract).
Wat is dan het probleem?
Ik weet ook wel dat sommigen dat ongelooflijk vinden. Maar ik vind het dan weer ongelooflijk dat sommigen zomaar alles slikken wat verkopers onder hun neus duwen en bang zijn om hun rechten op te eisen waar dan ook. Er is idd een systeem dat de gewone mens uitperst als een citroen maar meestal is dit zo gammel dat het geen kunst is om het systeem om
te keren en tegen zichzelf te gebruiken. Je moet het dan wel willen zien en de moeite doen om het te gebruiken. Want van op uw kont blijven zitten en alles te slikken wat ze U voorkauwen is nog niemand beter geworden.
*Eigenlijk is het nog erger dan ik hier stel (voor de verkoper) gezien de bestelde auto niet tijdig geleverd kon worden en ze alleen nog een auto konden leveren met opties (een advantagepack om precies te zijn) binnen de mij gestelde termijnen (max. 1 week na contract). Zodoende een auto met extra pack. Waar ik het verder maar niet over ga hebben want dan geloof je het al helemaal niet. Wat overigens niet mijn probleem is gezien die auto eind deze week aan de mij gestelde prijs en voorwaarden op mijn oprit staat en niet de jouwe (en eingelijk hoop ik dat hij er niet staat want dan kan ik nog een beetje 'spelen' met de contractvoorwaarden
In geen 100 jaar? Het heeft juistgeteld 2 dagen geduurd om die percenten te bekomen en nadien 2 uur hardnekkig blijven zitten voor ze met die andere wagen op de proppen kwamen. Een ietwat professionele koper weet ook wel wie hij met een kluitje in het riet kan sturen of bij wie hij moet toegeven aan de voorwaarden die hij zelf ondertekend heeft om erger te voorkomen.
- MansonGT
- Mountainbiker
op men werk mogen we het voelenHeadshot wrote:Praktijkvraagje:
hier ok,
rest van dit jaar nog 4 weken dop, volgend jaar invoering van collectief verlof en gemiddeld 1 op 4 weken doppen omdat er te weinig bestellingen geplaatst worden (wij maken inox bij ons en daar is op dit moment niet meer veel vraag naar, mss mtb's uit inox beginnen maken???)
ik heb al 3 dagen mogen doppen, voor andere afdelingen zit der binnenkort 5 weken dop in (december) en tussen kerst en nieuwjaar mag ik ook weer doppen en als er daarna nog geen beterschap is....AFDANKINGEN en hopen dat het nooit zo ver gaat komen
financiele crisis => minder verkoop van auto's => wij maken stekkers en ABS systemen voor opel, peugot, ford, BMW =>dus wij hebben geen werk