BK NK Marathon Grez Doiceau 28/9

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

stiffmeister wrote:Klopt het dat je terplaatse ook nog kan inschrijven.
B) Inschrijvingen

Aan de startplaats zijn de inschrijvingen voorzien op zondag 28 september van 7.30 tot 10.30 uur; geen enkele inschrijving zal na het verloop van deze uren aanvaard worden.

Het staat allemaal HIER in.. aub lees dit goed na, het is er voor jullie.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

A d r i wrote:Klopt, een band a la racing ralph zal zich hier perfect voelen. Dat beetje regen van vandaag zal niets voorstellen. Het ligt er zondag kurkdroog bij volgens de meteo.
Zal mijn Black Panthers ook op laten liggen ;)
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

Vloeken mag niet zeker. Vanmorgen opgestaan met een droge keel.
Deze middag naar den dokter en ja, als 'tgene is dat de ronde doet zal je zondag in je bed steken.

Mijne collega heeft me waarschijnlijk met iets goed opgezadeld. Die is gans de week afwezig. Merci zou ik zeggen.

Rusten, .... en hopelijk tot zondag.

Groetjes,

Joeke
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

ik heb een tijd geleden maxxis crossmark en tt larsen gekocht maar nog geen enkele keer mee gereden

zou het te doen zijn op dit parcours?
Vedette
Mountainbiker

Post by Vedette »

@ Adri.
Het parcours ziet er voor zo ver ik kan zien op de kaart snel en minder technisch uit. Single tracks komen er precies niet zo heel veel in voor. Meer een parcours op holle wegen, tussen velden en glooiend op en af met af en toe ne stevige klim. Als het daar droog ligt is de ondergrond ook hard.
Ben nu aan het twijfelen of ik met de nieuwe Spark (nog niet afgesteld naar mijn lichaam) of met mijn oude Scale ga rijden. Mijn Scale stuurt beter en reageert sneller. Spark heeft meer comfort.
Mss een laatste parcours update?
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik zit al een week thuis met een verschoven wervel (en nu nog een valling erbovenop - life is cruel )
Misschien kan roger even een update geven, hij is gisteren en vandaag gaan rijden op het parkoers.
Ik vind het zowiezo een parkoers waar je met een fully beter gedient bent dan met een hotsebotsende hardtail
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

hardtail of fully?
hardtail klimt veel beter;of is het een 'moeilijk' bollend parcours waar je na 50km kotsbeu gehotsebotst bent?
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

jimi wrote:hardtail of fully?
hardtail klimt veel beter;of is het een 'moeilijk' bollend parcours waar je na 50km kotsbeu gehotsebotst bent?
Hallo,

De streek kennende zullen er wel enkele serieuze kasseistroken inzitten.
Vroeger waren ze meer bedekt met grond, maar door een aantal fikse regenbuien is de grond weggespoeld, zelfs op plaatsen waar je het niet verwacht.

Banden niet te hard en dan valt het goed te doen met HT.

Groetjes,

Joeke
roger
Mountainbiker

Post by roger »

A d r i wrote:Ik zit al een week thuis met een verschoven wervel (en nu nog een valling erbovenop - life is cruel )
Misschien kan roger even een update geven, hij is gisteren en vandaag gaan rijden op het parkoers.
Ik vind het zowiezo een parkoers waar je met een fully beter gedient bent dan met een hotsebotsende hardtail
Vandaag de eerste 27km gedaan bij gebrek aan tijd.Een fully is natuurlijk aangenaam kwestie van comfort ,maar dan wel een racefully niet zwaarder dan 11Kg waar je dempers voledig kunt blokeren.
Doe je de tocht voor je plezier dan raad ik zeker een fullsuspension aan want op de vlakke stukken is het toch altijd maar een gebodder van gewelste en dat wordt je op het laatste verschrikkelijk beu.

Een hardtail is natuurlijk wel sneller en soms ook handiger.Als je kiest voor een hardtail dan zou ik banden steken,genre RR, van 2.25 op maximum 2 bar.Het meeste comfort komt toch uit een band,ook bij het aanzetten ga je meer winst boeken en geen krachtverlies van vering.

Mijn keuze zou zijn ne goeie titanium met 2.25 banden en dan nog het liefst van Geax (Saguaro)want dat zijn echte kussens om op te rijden.

Al bij al is het toch het mannetje dat het moet doen.

Morgen ga ik het ganse parcours doen om nog eens te checken of de bepijling in orde is en zal misschien wat pijltjes meenemen daar waar het misschien niet duidelijk mag zijn of verdwenen.

Ik vind het een fantastisch parcours,voor ieders wat wils,voor de snelle mannen op het vlakke,de durvers in de afdalingen en de klimmers die met geweld naar boven willen.

De zon is ook van de partij,dus genieten maar van dat mooi stukske Waals brabant.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Zijn Race King's (met NoTiubes) te riskeren of zijn er teveel stukken met scherpe stenen??
Post Reply