20/01/2008 Klerken

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

mijn eerste deelname hier in klerken, en het parcours viel mij heel goed mee. In de eerste 10km wat veel weg, maar gaandeweg werden de offroadstroken talrijker en uitgebreider. Doorsteken door weides en akkers zijn niet mijn ding, maar ze waren vrij kort, en goed berijdbaar. Met deze doorsteken kun je soms wel stukken bereiken die anders niet kunnen opgenomen worden wegens doodlopend.
Toen ik naar de start reed voelden mijn benen slecht aan, maar tijdens de rit zelf kon ik niet klagen. Integendeel, ne ketting in stukken strakken op een bosdreef is niet iedereen gegeven. Alleen jammer dat ik daardoor de helft van mijn versnellingen kwijt was. In de laatste offroadstrook, die zoals dikwijls vandaag omhoog en tegenwind was toch nog moeten plooien.
Als ze ieder jaar dergelijk parcours voorschotelen, mogen ze mij volgend jaar opnieuw verwachten, want we hebben wel een boontje voor inrichters die zoeken achter de laatste stukskes offroad en desnoods een stukske bijmaken.
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Perfecte toer! Veel dank aan de organisatie =D> =D> =D> Voor beschrijvingen: lees de topics van Veeteeteetje en Grote Plateau. :roll:
Deze tocht met wat meer moed aangevat dan gisteren in Dudzele, ondanks dat modder niet mijn favoriete ondergrond is. :-? Speciaal nog nieuw batterijkes gemonteerd en de motor een klein nazicht gegeven. :wink: Al vlug bleek dat ik vergeten was de 4x4 versnellingen te monteren waardoor ik het bakske al vlug in het 'rood' moest jagen om continu aan de rekker te blijven hangen. #-o Toch veel genoten van het 'trissen' en 'bissen'. :bounce: Op een van de laatste zware klimstroken (zone 6 of zo) het moteurke finaal opgeblazen en mijn companen aan driedubbele snelheid zien wegrijden :cry: Met zicht op de dubbele massage 'op damp' binnengekomen en genoten van een warme douche, sfeervolle après en heerlijke pannekoeken. =D> =D> =D> Voor de massage tot thuis moeten wachten, waar ik nu bezig ben met alle onderdelen van de motor terug in elkaar te zetten. :-k
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

Traxer wrote:Deze tocht met wat meer moed aangevat dan gisteren in Dudzele,
'k zou nochthans gezworen hebben dat ik u gisteren in Moerkerke gezien heb, dan toch nen dubbelganger????? #-o #-o
Traxer
Kerstman

Post by Traxer »

Superfan wrote:
Traxer wrote:Deze tocht met wat meer moed aangevat dan gisteren in Dudzele,
'k zou nochthans gezworen hebben dat ik u gisteren in Moerkerke gezien heb, dan toch nen dubbelganger????? #-o #-o
Licht dat ver van elkaar???? :roll: :roll: :roll: :roll: Blijkbaar is niet alleen het moteurke ontploft, maar ook het "commandocentrum". :oops: Tuurlijk was het Moerkerke... :-?
Mega Mingie
Mountainbiker

Post by Mega Mingie »

Ik zat echt met de "puppers" vanmorgen om te starten na wat ik
hier vorig jaar heb meegemaakt.
Maar het moet gezegd: jullie hebben de kritieken van vorig
jaar magnifiek weggewerkt. Zonder in te moeten boeten: te tocht blijft
zwaar. D'er waren nog genoeg weiden voor de liefhebbers.
Overal goed kunnen passeren (behalve in één verzopen weide).

Toch nog een opmerking aan sommigen die 't nooit lastig genoeg vinden:
Er zijn mensen die tijdens de week geen tijd hebben om nog eens te trainen, er zijn mensen die enkel op zondag (of enkel op zaterdag) kunnen mtb-en. Wij zijn al heel content als we eenmaal per week op onze bike kunnen springen. Denk dus ook eens aan ons als je vraagt om 't wat lastiger te maken.

Aan Henkie Snakkie: volgende keer wat meer tempo ipv snakken.
Als je volgende week op de beurs ook zo gaat snakken, dan ga je het niet lang uithouden.
Mega Mingie
Mountainbiker

Post by Mega Mingie »

Oh ja, en waar waren de worsten?
Volgend jaar...
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

Vanmorgen ook met enkele onk 'ers naar Klerken afgekomen . De wind , de heuveltjes van Erika of wie dan ook en de weidestroken maakten er een lastige tocht van . Geen douche genomen , wij steunen liever met wat te blijven hangen in den aprés . En wat betreft de "kritieken ". Iedereeen kan al eens kritiek hebben , dat hebben wij op onze tocht ook mogen ondervinden , maar bedenk dat al deze vrijwilligers reeds lange tijd bezig zijn om een tocht te maken voor de bikers. Perfect voor iedereen zal het nooit zijn , maar ieder doet zijn uiterste best om op vrijwillige basis , met verlies van zijn eigen vrije tijd een tocht te organiseren voor zij die komen rijden . Proficiat aan ALLE ORGANISATOREN die het aandurven om een tocht te organiseren en ons wekelijks rijplezier te geven .
sofeurken
Mountainbiker

klerken

Post by sofeurken »

na een autoritje v 1uur in klerken aangekomen,al bijna direkt een boete omdat we blijkbaar op een fietspad geparkeerd stonden maar geen erg ,de arm der wet was nog mild.de rit;1ste klasse qua afwisseling,werkelijk alles zat er in en t was nog ferm lastig ook,zeker voor de 1ste bevoorr met die stukken bergop en tegenwind.de speciallekes waren echt de moeite.maar tegen t einde begost de miserie;twijveke wree veel last van cs,philspec platte band en bij mij mijn ketting stuk,we weten weer wat gedaan deze week.bedankt mannen,t was een schoon ritje,jullie hadden meer volk verdiend
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakte

Ik hoor hier op dit forum van niemand geen negatieve kritiek behalve van u.(afzien staat ook niet in je woordenboek zeker) Zijt blij dat er nog mensen zijn die een mountainbiketocht willen organiseren en die er hun tijd willen insteken. Maak eens zelf een mountainbiketoertocht dan zul je wel eens zien hoe moeilijk het is en hoe moeilijk het is om genoeg vrijwilligers te vinden.
Last edited by 't klimmerke on Wed 24 Dec 2008 11:07, edited 3 times in total.
Dodomauritius
Mountainbiker

Post by Dodomauritius »

Supermoto wrote:Vond het zeker geen denderende toertocht.
Zoals altijd werden weer die verzopen weiden aangedaan, die een onberijdbaar parcours meegaf.
Nu ja, één of twee van die zulke weiden mag, maar vijf of zes is teveel van het goede. Je kunt toch genoeg andere (lees mooiere) offroadstroken vinden in die streek zoals de stroken die aangedaan worden tijdens de TT van Staden, Diksmuide en iets verder Langemark.
Bevoorrading was wel OK, maar de douches achtera trokken ronduit op geen kl*ten. Van de 6 of 7-tal douchekoppen waren er maar 2 die werken.
Water was wel goed van warmte. En de afgemaakt omkleedruimte was veel te klein.
Best dat de pannenkoeken nadien mijn zondag als nog goedmaakten.
Mijnheer is met het verkeerde been uit bed gekropen zeker? :-({|=
Post Reply