Aischdall Bike 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

tbfkai wrote:
fieldbiker wrote:Zaterdag met Homeboy en Evil Mogwai naar de Shimano DirtChallenge getrokken om ons op te warmen voor Aischdall. In droge omstandigheden moet dit een tof parcour zijn, maar wat we nu voor de pedalen geschoven kregen ... en dat voor 22 Euro, wat een rip off !
Fieldbiker
Een goeie tip: als je bij een bikeorganisatie de naam 'Octagon SIS' tegenkomt (zowel ofroad als op de weg) weet dan dat het een georganiseerde rip off betreft .
Thx, de naam staat vanaf nu in m'n geheugen gegrift !

Field
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

fieldbiker wrote:Zaterdag met Homeboy en Evil Mogwai naar de Shimano DirtChallenge getrokken om ons op te warmen voor Aischdall. In droge omstandigheden moet dit een tof parcour zijn, maar wat we nu voor de pedalen geschoven kregen ... en dat voor 22 Euro, wat een rip off !
Inderdaad, Octagon-organisaties zijn te mijden wegens TE veel volk en TE veel op poenpakken gericht.
fieldbiker wrote:Op een van de afdalingen besluit Evil nog 's het decor te doen en gaat met een volledige salto vlak achter een hoop rotte boomstammen ...
De macht der gewoonte zeker ... :wink:
Eigenlijk zouden we een scorekaart moeten bijhouden om te weten wie de meeste valpartijen achter zijn naam heeft. Ik speel zeker mee voor de ereplaatsen want, al zeg ik het zelf, ik ben niet onverdienstelijk in dat domein.
fieldbiker wrote:
Aan alle rijders van de 120 km, chapeau !
Ook voor jullie "Chapeau !"
Volgend jaar heb ik zeker geen communiekant en dus hoop ik dat er niets in de weg komt want ik wil mee. Deze marathon wil ik ook op mijn CV hebben.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

jerommeken wrote:
Inderdaad, Octagon-organisaties zijn te mijden wegens TE veel volk en TE veel op poenpakken gericht.
fieldbiker wrote:Op een van de afdalingen besluit Evil nog 's het decor te doen en gaat met een volledige salto vlak achter een hoop rotte boomstammen ...
De macht der gewoonte zeker ... :wink:
Eigenlijk zouden we een scorekaart moeten bijhouden om te weten wie de meeste valpartijen achter zijn naam heeft. Ik speel zeker mee voor de ereplaatsen want, al zeg ik het zelf, ik ben niet onverdienstelijk in dat domein.
fieldbiker wrote:
Aan alle rijders van de 120 km, chapeau !
Ook voor jullie "Chapeau !"
Volgend jaar heb ik zeker geen communiekant en dus hoop ik dat er niets in de weg komt want ik wil mee. Deze marathon wil ik ook op mijn CV hebben.
Jerom, met deze genoteerd en heel het Mountainbike.be forum is getuige !

Fieldbiker
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

Buiten dat dit het mooiste is wat ik al verreden heb heb ik er nog weinig aan toe te voegen .
En stimpie , merci voor het gezelschap de laatste 60 km , zou anders wel wa zwaarder geweest zijn.
122 km , avs 17.5 in 6.59u en een dikke 2300hm volgens mijne VDO .
den Tomme
Mountainbiker

Post by den Tomme »

O ja , mijne max snelheid was 63u .
Guest

Post by Guest »

Legolas wrote:hmmm heb er een heel andere kijk op blijkbaar #-o
Vind deze tocht de verre verplaatsing niet echt waard. Bij echt mooi droog weer misschien wel, maar nu was het gewoon wroeten, ploegen, sleuren op een drassige zompige ondergrond die voor geen meter bolde.
Het parkoers is weliswaar vrijwel 100% bos, maar absoluut niks technisch.
Met een zware fietschallenge in de benen, ging het voor mij echt niet, misschien daardoor ook mijn "zwarte" kijk op deze tocht.
Bike marcheerde ook niet zoals het moest ; ook dat nog als resultaat van de DirtChallenge in Voeren.
Ben dan uiteindelijk ook maar de 60 opgedraaid, die wel met een elastiek gemeten waren : 67 km en 1300 hm.

DUS : waarvoor velen op dit forum al waarschuwden ("bij slecht weer zou het daar wel eens vies zwaar kunnen zijn") is bij deze bewezen ;-)
Kan je logica toch niet volgen. Voeren vond je dan beter dan de Aichdall?
Heb ook beiden reeds gedaan. Bij regen was Aichdall goed te doen, Voeren was een slijtageslag voor mens en machine. En op de Aichdall krijg je voor één derde van de prijs van Voeren toch veel meer extra zowel inzake parcour als bevoorading (vind ik toch).
Wat de afstand betreft, denk dat het eerder aan je metertje of de afstand ligt. Of misschien ergens verkeerd gereden? Op ieder van de 5 bevooradingen stond telkens aangegeven hoeveel je gereden zou moeten hebben, hoe ver het tot de volgende bevoorading was en hoe ver het nog rijden was in verhouding tot de gekozen, of nog te kiezen afstand. En bij mij was er telkens niet meer dan 100 verschil met de berekening van de organisatie.
Het was idd niet het meest technisch parcour dat ik al gedaan heb (gelukkig maar want dat is mijn ding niet) maar zeker niet het gemakkelijkste. Ik heb in een afdaling 2 man tegen de vlakte zien gaan die echte downhill beesten zijn en naar beneden scheuren waar anderen te voet gaan (mezelf inbegrepen). Als je verder dan de 60 gereden zou hebben kwam je zelfs een afdaling tegen over een soort trap bestaande uit bemoste rotsstenen met een verval tussen 20 en 50 cm. Wil de eerste hier nog tegenkomen die daar afgevlogen is zonder de grond te raken.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ik ben daar ook maar wijselijk te voet afgegaan...
Hoogtepunt van de rit > fantastisch lekkere rijsttaartjes aan de bevoorrading !
D-NICE
Mountainbiker

Post by D-NICE »

fantastisch weekend gehad!!!
samen met stivo en serge hotel geboekt
zware tocht door de regen ( 2 keer op m' n bek gegaan )
prachtige omgeving, goeie bepijling, super bevoorrading, zeker voor herhaling vatbaar! =D>
stivo
Mountainbiker

Post by stivo »

Mijn eerste marathon zit erop \:D/
Zaterdagnamiddag samen met Serge en D-nice gearriveerd aan ons hotelletje in Gaichel,waar we dadelijk werden begroet door Stimpie die juist had ingeboekt :wink: ...Vanaf Brussel begon het te regenen,en hoe verder we in de Ardennen reden,hoe heviger de buien.....maar dat kon de stemming niet drukken want we hadden er zin in.Om een uur of vier stopte het met regenen en zijn we effe naar een supermarkt gereden enkele dorpjes verder.
s'Avonds zijn we dan in het polyvalent centrum van Hobscheidt,tevens startplaats van de marathon,een kijkje gaan nemen.Daar zat al een enorme ploeg United bikers spaghetti te verorberen....deze heerlijke spaghetti werd door de organisatie "a volonte" aangeboden voor 6 eurootjes.Daar ook kennisgemaakt met Stefan,een forumlid (en tof gezelschap) dat daar in zijn mobilhome overnachtte......
Om 23.00u ons bedje ingedoken,maar door de zenuwen niet direkt in slaap geraakt.....om 6.30u ging de wekker en zijn we aan onze portie spaghetti begonnen die in de frigo van het hotel werd bewaard.
Vandaag ging het gebeuren,na ongeveer 4 maanden en 2750km training voor mijn eerste marathon.
Omstreeks 8.00u gearriveerd in Hobscheidt waar al verschillende blauwe lintjes stonden te wachten:Speci,Madness,Tom,Stimpie,Piefke,FCB,Stefan,Morphan.....(waarschijnlijk ben ik er nog enkele vergeten)
Fijn om met een groepje te kunnen starten in deze toch wel frisse ochtend...al na enkele kilometers kreeg ik problemen met mijn middenblad,vermoedelijk iets met mijn voorderailleur,maar met wat op en af geschakel (en gevloek :oops: )lukte het wel.....na een halfuurtje was de groep verspreid want ieder zoekt natuurlijk zijn tempo.Na 20km een eerste rijkelijke bevoorrading 10/10 waar we vernamen dat D-nice en Stefan ten val waren gekomen.Stefan hebben we niet meer gezien,hopelijk niks te erg.Wegens de natte ondergrond was het geregeld uitkijken om niet onderuit te gaan.De verdere marathon gereden met mijn vaste bikemakkers Serge en D-nice....in het gezelschap van Speci en Madness......na herhaaldelijke problemen met derailleur en enkele scheldpartijen (in perfect Frans)heeft Speci helaas moeten opgeven met een gebroken derailleurkabel.....Onderweg ook nog Shorty gezien en aan elke bevoorrading ook Morphan die met heel weinig trainingskilometers aan de 120km was begonnen :wink: Het was de hele tocht genieten van de fantastische natuur en omgeving,gelukkig zijn we gespaard gebleven van regenbuien.Tussen de 70 en de 80km kreeg ik het toch effe lastig (waarschijnlijk het hoge tempo van Madness #-o )maar toen was er alweer een bevoorrading,aan mij hebben ze niks verdiend want mijn 8 euro inschrijving heb ik aan de bevoorradingen ruimschoots opgegeten (vooral de rijstvlaaikes).....Na 90km nog samen met D-nice onderuit gegaan op een glad houten bruggetje,net niet in het riviertje eronder belandt......
En daar was hij dan na 95km.....de man met de houten hamer.... ](*,)
Ik heb serieus gevloekt,geroepen en zelfs (effe maar) gedacht om een andere hobbie te kiezen #-o .....gelukkig waren er de bikemakkers en zijn we tot de laatste bevoorrading geraakt.....daar 2 rijstvlaaikes,een powerbar,een performance bar,een born bar,een halve banaan,een enervit gel en een ginseng concentraat binnengespeeld en een blikje cola gedronken.....de man daar wist te vertellen dat het nog maar 16km was en de moraal was dadelijk terug in orde.Ik was er helemaal terug bovenop en de eerstvolgende klim ben ik opgevlogen.....iets later was er nog enkele km's asfalt tot aan de finish waar ons een verassing stond te wachten.....onze goede vriend Alain was in de buurt komen trainen met zijn koersfiets en stond aan de finish om ons te feliciteren....fantastisch natuurlijk :wink:
Ik heb het sommige momenten heel zwaar gehad maar ik vond het een fantastische ervaring.........
s'Avonds nog in Luxemburg stad Mexicaans gaan eten en na een welverdiende nachtrust in het hotel,lekker ontbeten en teruggekeerd naar Antwerpen..............

120.5km in 7u33 Avs 15.9km/h

De combinatie van perfecte organisatie,bepijling,bevoorrading,omgeving, natuur en lage inschrijvingsprijs is voor mij een dikke 10 waardering waard......
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

[quote="tbfkai
Ik heb in een afdaling 2 man tegen de vlakte zien gaan die echte downhill beesten zijn en naar beneden scheuren waar anderen te voet gaan (mezelf inbegrepen). Als je verder dan de 60 gereden zou hebben kwam je zelfs een afdaling tegen over een soort trap bestaande uit bemoste rotsstenen met een verval tussen 20 en 50 cm. Wil de eerste hier nog tegenkomen die daar afgevlogen is zonder de grond te raken.[/quote]

Was ik bij die 2 die gevallen zijn? :wink:
Bij dat trapke...net op tijd gestopt,amai nie.

Schone rit,nooit zoveel bos gehad op 1tt.Zwar door de modder,bij droog weer snelle tocht mijn gedacht.
120km gereden maar tijd en avs niet beschikbaar,mijn magneetje is uit zijn omhulsel gevallen onderweg #-o Avs denk rond de 16,5 als ik starttijd en eindtijd bekijk en rekening houd met de stops.
Post Reply