Een tip voor de te snel slijtende blokjes! Ikzelf "bak" mijn blokken onder de gril van mijn keukenoven. temp. op 300°C en ongeveer een half uurtje eronder. Rij sedert ik dit doe een jaar met een stel blokken (elke week een TT, zeker in de winter)Lucky22 wrote:De TT van vandaag heeft er wel voor gezorgd dat ik ze vervangen hebJoekke26 wrote:Of hardere (dan je schijf)Lucky22 wrote:Remblokjes eruit gehaald en eigenlijk zeer weinig slijtage : die van mij steken er nu reeds 900 op en heb sinds september elke zondag TT gereden weer of geen weer. Waarschijnlijk goed ingereden remblokjes?Vorige TT stond er nog een beetje op en nu bijna niets meer, maar toch geen ijzer tegen ijzer. Heb er nu Swisstop op gestoken : afwachten of deze even lang meegaan. De Hayes HFX 9 van mijn vrouw zijn na 200 km wel al bijna aan vervanging toe : deze hebben we wel enkel kunnen inrijden wanneer de straat nat lag.
11/02/07 - Heverlee (MBC de ZoeNK)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
-
gronholm
- Mountainbiker
gisteren vertrokken om 8u20 voor de 45 km, vergezeld van mijne kameraad, die voor de eerste maal een TT reed...
natuurlijk al bijna kletsnat voor we goed en wel vertrokken waren
parcour lag er idd enorm modderig en vettig bij, maar ik heb niet liever
maar mijne kameraad zag het iets minder zitten en hebben daarom maar voor de 35km gekozen
voor mijn nieuwe cube was het wel enorm afzien precies...ketting die constant schuurde, schijven die een hels lawaai maakten en blokjes die bijna weg waren
maar al bij al,enorm goed geamuseerd, prachtig parcours, zeer goede organisatie
natuurlijk al bijna kletsnat voor we goed en wel vertrokken waren
parcour lag er idd enorm modderig en vettig bij, maar ik heb niet liever
maar mijne kameraad zag het iets minder zitten en hebben daarom maar voor de 35km gekozen
voor mijn nieuwe cube was het wel enorm afzien precies...ketting die constant schuurde, schijven die een hels lawaai maakten en blokjes die bijna weg waren
maar al bij al,enorm goed geamuseerd, prachtig parcours, zeer goede organisatie
-
Smallen Drash
- Mountainbiker
Post by Smallen Drash »
...Bedankt Zoenkers!! wel veel modder, maar toch goed berijdbaar! voor die dag hebben jullie het het beste eruit gehaald !!!! merciiiikes! see ya next year!!!! Hebben veel leute gemaakt !! Smallen Drash aka Scalle

-
Smallen Drash
- Mountainbiker
Post by Smallen Drash »
Der zit wel veel verschil op remblokjes zeg !! heb met de originele Juicy5 blokjes bijna 800 km gedaan, na vervanging door EBC groen , nog geen 100km!Ghost-biker wrote:Een tip voor de te snel slijtende blokjes! Ikzelf "bak" mijn blokken onder de gril van mijn keukenoven. temp. op 300°C en ongeveer een half uurtje eronder. Rij sedert ik dit doe een jaar met een stel blokken (elke week een TT, zeker in de winter)Lucky22 wrote:De TT van vandaag heeft er wel voor gezorgd dat ik ze vervangen hebJoekke26 wrote: Of hardere (dan je schijf)Vorige TT stond er nog een beetje op en nu bijna niets meer, maar toch geen ijzer tegen ijzer. Heb er nu Swisstop op gestoken : afwachten of deze even lang meegaan. De Hayes HFX 9 van mijn vrouw zijn na 200 km wel al bijna aan vervanging toe : deze hebben we wel enkel kunnen inrijden wanneer de straat nat lag.
zwijgt van die natte voeten !!
Had mijn sealskinz aan maar natuurlijk stom geweest en die kousen over mijn broek aangedaan, al dat water zeek langs mijn benen naar beneden recht in mijn kousen, hele dag met water in mijne kelder.
Voor de rest, schitterende organisatie, op veel punten een voorbeeld voor vele organisaties.
Had mijn sealskinz aan maar natuurlijk stom geweest en die kousen over mijn broek aangedaan, al dat water zeek langs mijn benen naar beneden recht in mijn kousen, hele dag met water in mijne kelder.
Voor de rest, schitterende organisatie, op veel punten een voorbeeld voor vele organisaties.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Idd, met mijn originele deed ik bijna 1000km, ondertussen EBC en BBB geprobeerd en slijten gelijk zot...Smallen Drash wrote: Der zit wel veel verschil op remblokjes zeg !! heb met de originele Juicy5 blokjes bijna 800 km gedaan, na vervanging door EBC groen , nog geen 100km!
Ga straks de remmen eens goed gaan kuisen en kijken hoeveel 'schade' 1 toertocht van 65km toegebracht heeft aan mijn nieuwe blokjes. :D
-
jaro
- Mountainbiker
Ik heb zojuist nog eens een groot stuk van de tocht van gisteren opnieuw gereden. Buiten de bandensporen, die binnen een paar dagen weg weer weg zijn, was er nergens nog te zien dat er gisteren zoveel volk gepasseerd is. Ook nergens afval te bekennen, dat worden dus goede punten bij bosbeheer.
Het was presies nog vettiger dan gisteren en natuurlijk weer goed nat geworden plus soms nog harde wind erbij. Terug uitgebreid kuiswerk.
Voordeel vandaag was wel dat ik alle wegskes voor mij alleen had, grote luxe dus.
PS: Ik heb in St-Joris Weert een pijltje gevonden en mee naar huis gebracht. Als er een zoenker mij laat weten waar ik dat kan terugbezorgen ????
Het was presies nog vettiger dan gisteren en natuurlijk weer goed nat geworden plus soms nog harde wind erbij. Terug uitgebreid kuiswerk.
Voordeel vandaag was wel dat ik alle wegskes voor mij alleen had, grote luxe dus.
PS: Ik heb in St-Joris Weert een pijltje gevonden en mee naar huis gebracht. Als er een zoenker mij laat weten waar ik dat kan terugbezorgen ????
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Als je in een Mercedes een motor van een Smart gaat steken ga je dat ook merken aan de prestaties heSmallen Drash wrote: Der zit wel veel verschil op remblokjes zeg !! heb met de originele Juicy5 blokjes bijna 800 km gedaan, na vervanging door EBC groen , nog geen 100km!