Met de fiets naar het werk

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

W. Anker wrote:Nog iemand die het 's morgens ooit moeilijk heeft? 's avonds is meestal geen probleem.
Voor mij is het zelden dat ik 's avonds naar huis rij, meestal werk ik van 's morgens tot 's morgens :-D
Vertrek 's morgens om 7u met de fiets en de ochtend erna om 9u terug naar huis.
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

hoe kan da ? zolang werken ?
keybiker1
Mountainbiker

Post by keybiker1 »

ook altijd met de fiets nar twerk, maar onlangs verandert van job en ik begin serieus te twijfelen. Hetzij met de fiets, hetzij te voet. Totale afstand af te leggen op een dag is nl 200m.
Misschien alst regend dat ik te voet ga, kan ik tenminste ne paraplu meedoen :-D #-o
Epic Man
Mountainbiker

Post by Epic Man »

Deze zomer enkele keren met de fiets naar het werk geweest.
Jammer genoeg is het voor mij 38Km enkele reis..... #-o
Is natuurlijk wel een heel goede training, maar met een kleine spruit die naar de onthaalmoeder moet is dit niet zo praktisch.... :(

Maar ik kan het zeker iedereen aanraden eens te proberen...
junior72
Mountainbiker

Post by junior72 »

Ik werk in de bouw en dan is het onmogelijk om met de fiets te gaan . :(
Ik ben nu ander werk aan het zoeken zodat ik dit wel kan doen . =D>
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

Ik werk in 3shiften en ga sinds een paar maanden met de fiets werken
( 2 x 35 km),moet zeggen dat ik me soms toch moet dwingen.
Met de vroege om 03u30 op staan om om 04u00 te vertrekken ,houd ik wel geen hele week vol ,maar probeer toch om die week 3 keer te gaan.

En 'smorgens na de nacht is het toch efkes een overwinning om over de 25km per uur te komen.
Thys
Mountainbiker

Post by Thys »

Ikzelf ben altijd met de fiets naar school gegaan 7 en daarna 11 km.
Nu aan het werk en zou ben al een tijdje aan het denken om eens met de fiets te gaan.
Maar ik weet niet goed hoe.
Ik ben van lebbeke en zou in wilrijk moeten geraken...
Met de wagen doe ik de provinciale baan en dan de A12 op (30 km - 40min)
Ik heb eens een stuk van de provinciale baan gedaan juist na het werk en ik moet zeggen nooit meer [-X ge ruikt de uitlaatgassen zo die ge opsnuift. Zou er eens moeten geraken om het uit te proberen langs achter buggenhout mms dat ik daar een beter alternatief vind.
En langs de schelde zal ik toch aan een extra 15-20 km komen.

Ook voor de boomsesteenweg heb ik niet echt een alternatief, mms hier iemand die mij een tip kan geven?

Rijden er nog van jullie langs zeer drukke banen want met de fiets ok zeer graag maar niet op die manier
frankex
Mountainbiker

Post by frankex »

Ik rijd elke dag met de mtb naar 't werk. Allé sommigen beweren dat er in
't onderwijs niet wordt gewerkt, maar goed, ik rijd dus elke dag naar 't school waar ik ben ! Dit is 25 km per dag, ongeacht het weer.
Heb daarvoor een oude Trek Y11 met slicks.
Als het goed weer is draai ik als eens het bos in i.p.v. recht naar huis te
rijden : genieten !! :-D :-D
bracebrace
Mountainbiker

Post by bracebrace »

Thys, de Provinciale baan kan je heel gemakkelijk ontwijken door het oude spoortraject (St-Amands-Oppuurs-Puurs) als referentie te gebruiken. Weet niet of je hem nu overal kan volgen (anders de gewone weg volgen, loopt vrij parallel). In Puurs N16 over, richting Ruisbroek/boom (terug spoorlijn als referentie) om de Rupel over te geraken.

In kilometers moet dit ongeveer gelijk uitvallen, ondanks dat je via St-Amands omdat je rechtstreeks naar Ruisbroek/Boom rijdt.

Langs "achter" Buggenhout kan je ook, via Malderen, Lippelo, Liezele zo richting Puurs.
Animal K
Mountainbiker

Post by Animal K »

Late reactie, ik fiets altijd naar mijn werk met mijn MTB.Werk in Antwerpen op olieraffinaderij.Heen en weer is het 37 km.De lange weg rond BASF is 78 km.
Wij ontvangen 0.15Euro/km belastingsvrije vervoervergoeding(max 50 km heen/weer)
Ondanks korting op brandstof vind ik het aangenamer met de fiets.
Altijd oppassen.Strafste dat ik meemaakte was een gat in de Noordkasteelbrug ten gevolge van stormweer.Plaat weggevlogen met een opening van 50cm op 100 cm.Weinig licht en ik erin.Over kop gegaan met MTB.Zes maanden gepalavert met verzekering van Havenbedrijf om dan uiteindelijk een deel vd schade vergoed te krijgen.
Brugwachter heeft eerste zorgen gegeven en mij met auto en overschot fiets naar mijn werk te gebracht.
Post Reply