Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Optimo wrote:Mij lijkt het te komen door de samenstelling van de band.
Wij hebben er de TAC mee gereden, niets plat, t'lijken me goede banden - slijtage valt bijvoorbeeld nog mee. Het lijkt me eerder pech of je gewicht in combinatie met bandendruk.
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Epic wrote:
Optimo wrote:Mij lijkt het te komen door de samenstelling van de band.
Wij hebben er de TAC mee gereden, niets plat, t'lijken me goede banden - slijtage valt bijvoorbeeld nog mee. Het lijkt me eerder pech of je gewicht in combinatie met bandendruk.
Gewicht: nog geen 65
Bandendruk: 2,5
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

T'zal dus pech zijn, met dat gewicht zou ik zelfs 1.75-2 bar zetten.
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Dat heb ik ook al gedaan, maar dan geraak je niet vooruit. Minimum druk is trouwens ook 2,5
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Eerlijk gezegd merk ik amper verschil tussen rijden op 2 of 2.5 bar. Naar minimumdruk kijk ik al lang niet meer...
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Ik rijd het liefst met 2 bar vooraan, en van achter met 2.3 bar, en ik weeg net geen 80kg #-o en nog nooit plat gereden(mtb) =D> meer druk zetten heeft voor, en nadelen je bent niet altijd sneller met meer druk, en je hebt minder comfort ,het hangt af van de band waar je mee rijd :drunk:
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ja, ik had eerst Scorpion en daar reed ik ook met 2 bar, maar die RR's die bolden niet goed als ik met 2 reed, bij 2,5 gaan ze stukken beter. Natuurlijk heb je zo minder comfort, maar de rolweerstand is wel stukken beter. Gisteren mijn RR geplakt. Als je die band aanvoelt (binnen- en buitenkant) dan is die toch wel zacht hoor. Dat kan aan mij liggen, maar toch. Misschien moet ik het nog maar eens proberen op 2 bar, misschien rijd ik dan niet lek.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Zo een RR is toch minstens 26.2.10 van maat, dan zou die met 2 bar toch goed bollen, beter dan een 26.19.5,denk ik toch :-k
casper
Mountainbiker

Skinny Jimmy of Jimmy ??

Post by casper »

Hallo,

Voorlopig liggen er nu nog Fast Freddy's op m'n bike, maar deze ga ik er vandaag afhalen.
Verleden winter reed ik vooraan met een Panaracer Dart 2.1 en achter een Skinny Jimmy 1.9. Ben daar gans de winter overal goed mee doorgekomen.
Nu blijkt m'n Panaracer versleten. Leg ik nu beter een Skinny Jimmy vooraan ( 1.9 ) en een Jimmy (2.1) achteraan of omgekeerd.
Toch beter een michelin XLS???

groeten,
Casper :lol:
Epic
Mountainbiker

Post by Epic »

Jimmy voor zijn betere zijdelingse grip, waarschijnlijk zijn details qua snelheid in de winter toch niet je belangrijkste prioriteit. Met een XLS heb ik slechte ervaringen op natte rotsen in de Ardennen.
Post Reply