Canyon
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
-
2W offroader
- Mountainbiker
Post by 2W offroader »
Goed te horen dat er veel Canyons waren in Houffalize. Ik heb de knoop doorgehakt een besloten om de Grand Canyon 7.0 te kopen. Ik heb gevraagd om de bestelling te veranderen (het was een Grand Canyon 6.0). Die 300 euro extra voor die 300 gram minder... Die is in stock dus normaal gezien zou hij dan binnen de twee weken hier zijn!
Gisteren in 't depot gaan afhalen en 's avonds in elkaar gezet. Maar na montage vond ik mijn g.c 9.0 maat L toch te groot.scelter wrote:Ik zit ook zoals u aan de maat te twijfelen. Ik ben zelf 1m83. Laat me zeker eens weten hoe hij u bevalt, als ge hem hebt.
mijn lichaamslengte op kousen = 181cm. Mijn binnenbeenmaat (grond tot kruis :)) = 86cm.
Mijn bovenlichaam is klein in verhouding tot mijn benen en ik vind de fiets iets te lang aanvoelen. De hoogte valt wel mee alhoewel de stuurstang maar 13cm uitkomt (en raak dan juist met voeten de grond).
Dit is me trouwens niet echt opgevallen tijdens de korte (5minuten test met de g.c 8.0) op de parking van Canyon. Serieuse twijfels dat wel en dan maar de raad van Canyon gevolgd en toch maar de L genomen.
HELP :). Wat denken jullie de bike inruilen voor een M?
Inruilen kan dus nog blijkbbaar. Ik heb juist canyon verwitigd en gevraagd om te ruilen naar en M en dat kan zolang fiets niet beschadigd/gebruikt is.
Jep bevestigd M staat klaar. Nu zaterdag naar Koblenz +- 300km :)
- scelter
- Mountainbiker
Als ik hem op tijd heb is de kans groot dat ik naar de meeting kom. Dan moogt ge gerust eens kwijlen :DNico_1977 wrote:scelter wrote:Vandaag in Houffalize verliefd geworden op een witte XC7 en dus besloten van niet meer op de RC's te wachten. Ik heb er net eentje besteld.
Goeie keuze
![]()
Je hebt een witte besteld? Ferm, ziet er knap uit.. heb er ook lang over zitten twijfelen of k geen witte zou pakken..
Hoop dat je niet te lang moet wachten .. zou hem dan wel eens in't echt willen bewonderen
- scelter
- Mountainbiker
Woeps, ik heb ook een L besteld, hopelijk zit deze mij wel goed. Ik heb op beiden maten gezeten (M en L) en de L zat me toch beter. Ik ben 1m 83 en binnenbeenlengte is 91cm. Ik heb ook altijd met een L van Minerva gereden dus normaal komt dat wel in orde. Stuurpen en stuur ga ik toch nog veranderen voor een flatbar, dus daar kan ik ook nog wel wat mee spelen.Aceke wrote:Gisteren in 't depot gaan afhalen en 's avonds in elkaar gezet. Maar na montage vond ik mijn g.c 9.0 maat L toch te groot.scelter wrote:Ik zit ook zoals u aan de maat te twijfelen. Ik ben zelf 1m83. Laat me zeker eens weten hoe hij u bevalt, als ge hem hebt.
mijn lichaamslengte op kousen = 181cm. Mijn binnenbeenmaat (grond tot kruis :)) = 86cm.
Mijn bovenlichaam is klein in verhouding tot mijn benen en ik vind de fiets iets te lang aanvoelen. De hoogte valt wel mee alhoewel de stuurstang maar 13cm uitkomt (en raak dan juist met voeten de grond).
Dit is me trouwens niet echt opgevallen tijdens de korte (5minuten test met de g.c 8.0) op de parking van Canyon. Serieuse twijfels dat wel en dan maar de raad van Canyon gevolgd en toch maar de L genomen.
HELP :). Wat denken jullie de bike inruilen voor een M?
Inruilen kan dus nog blijkbbaar. Ik heb juist canyon verwitigd en gevraagd om te ruilen naar en M en dat kan zolang fiets niet beschadigd/gebruikt is.
Jep bevestigd M staat klaar. Nu zaterdag naar Koblenz +- 300km :)
- Nico_1977
- Mountainbiker
Wel met visa proberen te betalen anders is het nog eens +1 dikke week voor dat ze hem ginder op de bus steken ..scelter wrote:Week 17 gaat hij al in productie. En als ik goed geteld heb is dat deze week al.SusXT wrote:En voor wanneer is 't? (de levering, he)
Mijn bar ends waren daardoor sneller hier als mn fiets zelf
Zeker doen! En je het geld gaat later van je rekening. Ik heb 3 weken voor niks gereden. WAAWWNico_1977 wrote:Wel met visa proberen te betalen anders is het nog eens +1 dikke week voor dat ze hem ginder op de bus steken ..scelter wrote:Week 17 gaat hij al in productie. En als ik goed geteld heb is dat deze week al.SusXT wrote:En voor wanneer is 't? (de levering, he)
![]()
Mijn bar ends waren daardoor sneller hier als mn fiets zelf
Een Large zal wel goed zijn. Ik ben 1m72 en rij op een M. Ik heb 3 weken op een L gereden, dat ging ook maar ik voelde dat hij wat te groot was. Geen zorgen maken. L=Ok!