Ik heb ze vandaag nog eens alledrie gereden in Overijse , liggen er perfect bij.. 34k en 466 hoogtemeters.
Van tevoren nog wat gaan verkennen in en rond het Bois de Laurensart (de Tomme ) en St Agatha Rode Bos. 5 keer geprobeerd die steile smeerlap daar op te rijden, maar het is niet te doen, de grove stenen maken dat je op het steilste stuk al je kracht verloren stampt (ik heb een 32/34 als kleinste), en helemaal rechts is er een spoortje zonder stenen van een 20-tal cm maar het is off camber en je zakt de stenengeul in. Dit is natuurlijk net op het steilste stuk
Misschien met een 24 vooraan maar dan nog zal je goed je traject moeten zoeken en wat geluk moeten hebben.
De klim in het Bois de Laurensart (die hele steile die aan de Nachtegaalstraat uitkomt ) is volgens mij op het eind steiler maar de ondergrond is gewone bosgrond (wel met een hele reeks geulen dus goed je traject kiezen) en geen stenen, dus daar geraak ik zonder veel problemen op..
Soit, ik had door al dat geklim wel 1270 hoogtemeters op m'n teller en 85K
Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- ATEGEV
- Mountainbiker
Normaal gezien is er do wat wind. Ik was van plan om die dag te gaan maar mss moet k wachten tot vr, met als risico dat t onderts weeral geregend heeft.
Tis niet dat k bang ben van modder maar ik heb mn nieuwe bike nog maar en wil eerst even wennen aan een fully en aan schijfremmen, want daarmee had ik vroeger nog nooit gereden.
Tis niet dat k bang ben van modder maar ik heb mn nieuwe bike nog maar en wil eerst even wennen aan een fully en aan schijfremmen, want daarmee had ik vroeger nog nooit gereden.
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ben er vandaag geweest en het pacours ligt er de max bij, zeker vgl bij de Franse streek rond Heuvelland, waar ik ook zeer graag kom maar dan bij droge ondergrond. Alleen jammer van één ding: de mist was, in tegenstelling tot bij ons nog niet weggetrokken.
Het traject zelf: 36.2 km, 560 hm (wel kleine misrijding bij).
Ben achteraf nog ff de Neroroute gaan verkennen. Ik heb me wel moeten beperken tot een ingekorte versie wegens de vroege duisternis. Er was al veel mist en ik had g1 zin om alleen geconfronteerd te worden met de Boze Zoniën Wolf. Ik vond wel dat de route er goed bij lag, ik heb wel het veelbesproken stukje bij de spoorweg niet gedaan.
Het traject zelf: 36.2 km, 560 hm (wel kleine misrijding bij).
Ben achteraf nog ff de Neroroute gaan verkennen. Ik heb me wel moeten beperken tot een ingekorte versie wegens de vroege duisternis. Er was al veel mist en ik had g1 zin om alleen geconfronteerd te worden met de Boze Zoniën Wolf. Ik vond wel dat de route er goed bij lag, ik heb wel het veelbesproken stukje bij de spoorweg niet gedaan.