Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

sharplikeascalpel wrote:=D> Goede keuze!

Ik rijd ook met een 2000.

Welke is de goede keuze?? Prophet of Scalpel? :-? En met welke 2000 rij jij dan?
Fret Raket
Mountainbiker

Post by Fret Raket »

Ik rijd nu een jaar met zo een nieuwe XT-crank met Eggbeaters titanium. Over de XT-crank ben ik tevreden, buiten het feit dat de linkertraparm van de crank iets verder naar buiten staat dan de rechterkant. De tandbladen verslijten wel vrij snel maar van chainsuck heb ik echt geen last gehad. En voor de prijs moet je het ook niet laten, voor 150 euro vind je deze crank al !
In het begin had ik problemen om in te klikken bij de eggbeaters, maar nadat ik de cleats een beetje heb bijgevijld, gaat het probleemloos. Het systeem van inklikken en uitklikken is identiek als het Time Attack-systeem en echt aan te raden voor mensen met gevoelige kniën. :roll:
los bylos
Mountainbiker

prophet

Post by los bylos »

kan er iemand mij vertellen waarvoor 'sl' staat ! :oops:
er komen 4 nieuwe modellen van de prophet uit nl. de prophet sl
ik kan heel moeilijk kiezen uit volgende fietsen: scalpel 2000, prophet 2000, en eventueel die nieuwe prophet sl (mooie kleuren trouwens!), of zou ik nog wachten tot die darwin uitkomt :-k
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Cannondale Prophet SL is onderweg!
Vanaf 31 maart is dit pre-2006 model leverbaar. Hoewel de Prophet pas 5 maanden op de markt is in het "Enduro-segment" komt er naast de huidige lijn een SL versie dit model met 4 nieuwe types.
Goede uitgebalanceerde voor en achtervering, geen SPV evolve maar Fox RP3 demper en de nieuwe Lefty DLR2 120mm De nieuwe Lefty vorken zullen een "All-Mountain" rijstijl karakter hebben, deze zorgen ervoor dat iedere pedaalslag in elk terrein moeiteloos kunt nemen.
De huidige populaire Prophet heeft een klein dieet gehad en heeft een race-achtig uiterlijk gekregen. Het resultaat is een superlichte "All Mountain" bike die moeiteloos klimt en boterzacht geveerd laat afdalen..... De bikes zullen in een opvallende kleurstelling bezitten, medio maart komt de eerste bike binnen. De SL is er in de 500 - 700 - 1000 - en de 3000 versie, varierend in prijs van 1799,- tot 5099,-. De SL op de foto is de Prophet 1000 SL en kost 3299,-.

bron: www.akkermanstweewielers.nl
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Als je twijfelt tussen scalpel en prophet, dan zouk ik voor de prophet sl gaan. Een compromis van bijde.
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

dr paaj wrote:Als je twijfelt tussen scalpel en prophet, dan zouk ik voor de prophet sl gaan. Een compromis van bijde.

Of wachten op de reeds genoemde "Darwin". Deze zou echter niet Darwin gaan noemen. Hij zou wel komen en zal zich situeren tussen de Scalpel en de Prophet SL.

Op Probike.be en Fiets.nl kan je nog wat anders lezen over de Prophet SL. Deze zou met jersey en drinksysteem in de kleur van de fiets komen. De fietsen hebben hun kleur te danken aan de auto's uit de Nascar-competitie!
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Jongens, 't zou wel handiger zijn moesten jullie ook een directe link naar die artikels plaatsen:

http://www.akkermans2wielers.nl/aktueel ... 4a6104df9a
http://www.probike.be/article.php3?id_article=267
http://www.fiets.nl/news.asp#news189

den beuzak :D
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Ik wachtte op jou!

Den tamzak
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »