Zo 01/05/2011 Opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

zéér content dat ik na het vééél te laat gezien te hebben van deze tocht- snel in fietskledij gesprongen ben en vanaf affligem aangesloten ben.
Hier en daar een stuk overgeslagen wegens tijdsnood maar toch nog rond de 35km kunnen rijden en enorm toffe stukken gereden [-o<

jullie hebben idd een super be-pijling gedaan,knap!

alsook mijn dank voor de vriendelijkheid aan de bevoorrading.

kan jeje ergens abonneren zodanig dat je op de hoogte gehouden word van de toertochten??
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

fietsertjeAnn wrote:=D> =D> =D> aan iedereen die ons vandaag een pracht van een 1ste mei bezorgd hebben.
PRACHTIG uitdagend parcours , goede bepijling , 3 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren voor de langste afstand , overal vriendelijke mensen , ...
Wel goed dat men een paar keer liet kiezen tussen (zeer) technisch en normaal.
Met dit prachtig weer en met heel tof gezelschap van 'den Bart' , Ben en Jerry van km 1 tot km 87 enorm genoten. Toch in 't begin enkele serieuze valpartijen gezien. Hopelijk bij niemand ernstig. En toch nog altijd mensen ZONDER helm [-X [-X
Hier zien ze me zeker nog terug
Effe in u buurt gereden denk ik (u reed met een Spark met witte Rocket ron's en witte DT swiss vork)
veel kopwerk gedaan =D> en ik zei tegen mijne maat ,kijk hier allemaal Echte venten, Vrouw op kop en een hele bende venten erachter rijden uit de wind =D>

Tocht zelf 87km was weer goed maar volgende keer neem ik mijn fully in plaats van de HT ,ben dooréén geschud en op het einde krampen ,warm en te weinig gedronken
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

vannoli wrote:
fietsertjeAnn wrote:=D> =D> =D> aan iedereen die ons vandaag een pracht van een 1ste mei bezorgd hebben.
PRACHTIG uitdagend parcours , goede bepijling , 3 goede bevoorradingen die goed verdeeld waren voor de langste afstand , overal vriendelijke mensen , ...
Met dit prachtig weer en met heel tof gezelschap van 'den Bart' , Ben en Jerry van km 1 tot km 87 enorm genoten. Toch in 't begin enkele serieuze valpartijen gezien. Hopelijk bij niemand ernstig. En toch nog altijd mensen ZONDER helm [-X [-X
Effe in u buurt gereden denk ik (u reed met een Spark met witte Rocket ron's en witte DT swiss vork)
veel kopwerk gedaan =D> en ik zei tegen mijne maat ,kijk hier allemaal Echte venten, Vrouw op kop en een hele bende venten erachter rijden uit de wind =D>

Tocht zelf 87km was weer goed maar volgende keer neem ik mijn fully in plaats van de HT ,ben dooréén geschud en op het einde krampen ,warm en te weinig gedronken
héhé, kzat lekker zacht op mijne fully, demper lekker los :wink:
Ixxel
Mountainbiker

Post by Ixxel »

Ga me aansluiten natuurlijk bij de lovende commentaren die ik gelezen heb. super toertocht (voor mij mijn eerste), overal perfect aangegeven, goeie bevoorrading. Dikke bravo voor de organisatie! =D> =D>

Ik en mijn maat zijn gegaan voor de 87km en was voor ons een lesje in nederigheid. :oops: :oops: We dachten over een degelijke conditie te beschikken maar veel bikers zijn ons goed voorbijgevlogen. content dat het allemaal droog lag, anders was het nog pak zwaarder geweest.
Enfin, nog meer trainen en op na de volgende toertocht en hopen dat we dan wat volk kunnen volgen!

één spijtig gegeven, heb toch een aantal bikers iets zien nuttigen op de fiets om dan hun verpakking in de berm te gooien... [-X

zeker tot volgend jaar!
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

vannoli wrote:

Lol ik heb dat ook gedacht, allemaal echte venten in de dame haar wiel.
Ik heb hier de laatste 5 km's ook nog aan gehangen . Wel moeten afhaken op't einde omwille van diverse redenen, maar vooral omdat het op was.

Verder was de tocht super al ging het voor mij niet overal even vlot.
Tussen km 30 en 35, na Asbeek ben ik ergens overkop een beek ingedonderd bij het missen van een bocht op asfalt na een kleine afdaling. Resultaat: paar vierkante cm vel kwijt, stuur moeten rechttrekken en tot vandaag zelfs lichte hoofdpijn. Ook vertrouwen weg, zeker toen ik aan de afrit van Jette na het bovenkomen niet uitgeklikt geraakte en los in de netels viel. Afdalingen Laarbeekbos dan maar te voet gedaan, wel bijna alles naar boven kunnen rijden.

Verder zeer mooie tocht en goed afgepijld. Hier en daar heb ik er ook eentje gemist, en aan de spoorweg in Asse ook verkeerd gereden.
Parcours was toch redelijk pittig te noemen vind ik, zeker gezien de wind die er stond.

http://connect.garmin.com/activity/82703310
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

'k ben in het eerste stuk met mijnen helm frontaal in aanvaring gekomen met een laag hangende tak. Een vriendelijke persoon heeft mij toen wat geholpen. Zij die soms op dit forum ?
Weet die soms nog waar dat ongeveer was (km, straatnaam).
Ik vermoed dat ik daar dat zwart zakje verloren ben. (zie vorige post)
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Kezzemil wrote:'k ben in het eerste stuk met mijnen helm frontaal in aanvaring gekomen met een laag hangende tak. Een vriendelijke persoon heeft mij toen wat geholpen. Zij die soms op dit forum ?
Weet die soms nog waar dat ongeveer was (km, straatnaam).
Ik vermoed dat ik daar dat zwart zakje verloren ben. (zie vorige post)
we zullen er op letten bij de afpijling
weet je nog waar dit ergens was?

Streets
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

t' Was weer super.
Was ca. 15 km onderweg en ineens valt mijn frank, helm vergeten.
Even getwijfeld om terug te rijden, maar parcours lag er goed berijdbaar bij, dus maar verder gebold en wat meer aan sightseeing gedaan onderweg oplettend voor overhangende takken.
Ook ondervonden dat mijn gearing wat te zwaar is voor mijn benen.
Bij de 2 steile klimmetjes langs de autostrade een paar meter voor de top moeten afhaken.
Momenteel is 24/32 mijn kleinste verhouding, imo net iets te zwaar voor dat werk met een 29er.
Zat net bij en 2-tal bikers die de trapjes namen aan de brug, maar zo zonder helm leek me dat geen veilige keuze.
Tot de volgende!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Josdevos wrote: Lol ik heb dat ook gedacht, allemaal echte venten in de dame haar wiel.
Ik heb hier de laatste 5 km's ook nog aan gehangen . Wel moeten afhaken op't einde omwille van diverse redenen, maar vooral omdat het op was.

Verder was de tocht super al ging het voor mij niet overal even vlot.
Tussen km 30 en 35, na Asbeek ben ik ergens overkop een beek ingedonderd bij het missen van een bocht op asfalt na een kleine afdaling. Resultaat: paar vierkante cm vel kwijt, stuur moeten rechttrekken en tot vandaag zelfs lichte hoofdpijn. Ook vertrouwen weg, zeker toen ik aan de afrit van Jette na het bovenkomen niet uitgeklikt geraakte en los in de netels viel. Afdalingen Laarbeekbos dan maar te voet gedaan, wel bijna alles naar boven kunnen rijden.

Verder zeer mooie tocht en goed afgepijld. Hier en daar heb ik er ook eentje gemist, en aan de spoorweg in Asse ook verkeerd gereden.
Parcours was toch redelijk pittig te noemen vind ik, zeker gezien de wind die er stond.

http://connect.garmin.com/activity/82703310
Aan de hand van de garmintrack kan ik zien waar iedereen heeft gemist.
Das daar op een plaats waar een aannemer met zijn kraan naast het spoor heeft gewerkt, die heeft daar een nieuwe (voorlopige) baan getrokken naast de spoorbedding.
De track zelf liep er parallel naast maar zwenkte naar rechts, jullie hebben waarschijnlijk vrij kort bij het (ijzeren) spoor gezeten.
VaMalder
Mountainbiker

Post by VaMalder »

Ja heb er daar ook enkele de sporen zien volgen naar Merchtem :-)

We hebben nog zitten fluiten om ze op hun foutje te wijzen maar die mannen gingen gewoon door...
Post Reply