No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Dat dacht ik ook bijvullen dus zwaarder, maar om dat na te gaan heb ik de band nagewogen en de band is na vier keer bijvullen 20 gr lichter als in het begin. (banden slijtage)
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Het spul "verdampt" als het ware door de band heen. Afhankelijk van de band en temp gaat dit sneller of langzamer. Om te controleren of er nog genoeg in zit, pak ik het wiel eruit en schud een keer flink heen en weer in de zijrichting. Indien je nog wat hoort "klotsen" zit er nog voldoende in. Bijvullen is dan niet nodig.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Mijn ervaring is dat er na een maand of drie - vier enkel 'water' achterblijft van de NoTubes in de band, samen met wat latex ballen. Gewoon bijvullen zou ik dus nooit doen. Eerst het residu verwijderen, en dan nieuwe NoTubes erin. Met de Eclipse latex heb ik dit nog niet voorgehad, die droogt volledig op en laat niks achter. Nadeel is wel dat je hem achteraf moeilijk volledig verwijdert krijgt.
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Heb mij ook NO-Tubes aangeschaft.

Vol goede moed begonnen, eerst filmke gekeken, installatie voorschriften erbij genomen, en beginnen maar.

RIGIDA Taurus DB velgen op mijne scott (standaard velgen)

eerst de scott manx, band zit zeer los op velg, lucht blaast gewoon overal weg.
Had nog Michelin semi lick liggen, gaan daar eens mee proberen, zelfde,
IRC Mythos, identiek (waren eigelijk voor de vuilbak.)

Dan de ritchey excavader van mijn andere fiets afgenomen, voorwiel, direct zonder problemen,
achterwiel, zit ook weer los rond velg, gevolg lucht blaast gewoon weg.

Allemaal banden die reeds met biba gebruikt geweest zijn.

Is de oplossing dan een velglint van BBB of ???
Ik zou mij NN en RR willen aanschaffen en deze tubless gaan gebruiken maar, eerst wil ik wel een band geblaatst willen krijgen.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

blaas je de band op met een gewone voetpomp? eerst open trekken op de velg zodat de band tegen de velg aanduwd. vervolgens met compressor opblazen terwijl je het wiel vast houd ttz los vd grond. dan hoor je plop plop... als het goed gaat en zie je de "melk" langs de randjes... beetje draaien etc...
succes
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Ik gebruik een compressor,
heb al geprobeerd de band open te trekken, niets, de lucht blaast gewoon tussen de band en de velg weg.
Het wiel hang ik op zoals in het filmpje.

Ik moet wel zeggen de banden hebben wel allemaal de neiging om in het midden samen te blijven, en niet tegen de velgrand te gaan.

De band blijft ook los van het no tubes velglint, waardoor ik gewoon de lucht wegblaas in plaats van in de band.
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Ik heb horen zeggen dat het vulmiddel van de notubes het rubber of het karkas van de band zouden aantasten. Misschien was dit het geval met de RR, een paar reacties hiervoor ?

Is dit een fabeltje :^o of is dit waar ?#-o

Als het waar is, hoe groot is dan de schade ?
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

KWBiker wrote:Ik heb horen zeggen dat het vulmiddel van de notubes het rubber of het karkas van de band zouden aantasten. Misschien was dit het geval met de RR, een paar reacties hiervoor ?

Is dit een fabeltje :^o of is dit waar ?#-o

Als het waar is, hoe groot is dan de schade ?
Ik kan het me niet indenken. Zal wel een fabeltje zijn van de concurrent.

Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Stans no tubes. Ook met o.a. RR
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

schade kan nooit groter zijn dan de band en die is na een jaar toch versleten.
Ik rij in sommige banden al meer dan een jaar met notubes erin. (zo van de modderbandjes, die ik niet zo veel gebruik) en nog altijd brengen ze mij zonder probleem terug thuis :-D
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Ik zit met de volgende optie in mijn hoofd, en gezien de zondvloed aan tips & tricks i.v.m. NoTubes ben ik er redelijk zeker van dat ik hier snel een antwoord ga op krijgen.

Ik wil de volgende combinatie uitproberen:

Mavic XC717 (velgremmen)
met
Geax Marathon Performance (Rigid) (dus geen UST of TNT) met Biba's,
Nylon Velgint
(= huidige configuratie)

dat wil ik omtoveren met NoTubes:
Zou het lukken om voorlopig geen andere banden te steken en gewoon biba's eruit en NoTubes erin?

Heeft er al iemand ervaring met de combinatie van die nieuwe Geax Marathon TNT + sealant vloeistof, mijn voorkeur gaat uit naar NoTubes i.p.v. de sealant van Geax zelf.

Iemand ervaring met een van die combinaties?
Laat maar weten.
Post Reply