Houffamarathon 2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Eric B wrote:
BramDR wrote:Hoe is de 70 km te vergelijken me de 60 km van la chouffe ?
Zelfde regio 10km meer?

Eric
niks van, Chouffe is veeeeel technischer dan Houffa (alé, de 90 Achouffe vergeleken met de 100 Houffa)... Tis net zoals die tochten van de Houffa Open Tour in mei, zelfde startplaats maar 1000 keer moeilijker..
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

Emperor of the Mud wrote:
Eric B wrote:
Zelfde regio 10km meer?

Eric
niks van, Chouffe is veeeeel technischer dan Houffa (alé, de 90 Achouffe vergeleken met de 100 Houffa)... Tis net zoals die tochten van de Houffa Open Tour in mei, zelfde startplaats maar 1000 keer moeilijker..
Nog minder technisch #-o
La Chouffe vond ik toch niet echt technisch hoor.
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

BramDR wrote:
Eric B wrote: Zelfde regio 10km meer?

Eric
Nog minder technisch #-o
La Chouffe vond ik toch niet echt technisch hoor.
Verleden jaar in de regen op bijna slicks, kheb toch goed mogen sturen #-o ...
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

De 100km een dag na de vélomediane criquelion is mss niet zo realistisch ? En de racing ralph vooraan toch maar vervangen door een nobby nic ?
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Eric B wrote:
Zelfde regio 10km meer?

Eric
Ik heb de HOT gereden en die was een pak technischer dan de Chouffe marathon. Ik vond de Chouffe marathon technisch totaal niet moeilijk, als de Houffamarathon nog minder is dan moet er echt niet veel aan zijn precies?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Voor mij moet het niet technisch zijn maar zwaar. Dat ge is goei hebt afgezien op het einde van de dag, meer moet dat niet zijn. Van die afdalingen waar dan iedereen te poot staat , wat hebt ge daar nu aan ?
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Is deze wat te vergelijken met la reid qua hm enzo? Op de afstand van de 70km bedoel ik.

Hopelijk goed weer de dagen ervoor en de dag zelf.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

laagvlieger wrote:Is deze wat te vergelijken met la reid qua hm enzo? Op de afstand van de 70km bedoel ik.

Hopelijk goed weer de dagen ervoor en de dag zelf.
Volgens de info die online te vinden is: 1730 Hm op 77km (Houffamarathon L) vs 1800 Hm op 68,8km (Ardennes Trophy 70km) :wink:
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Wat is technische he?

Iets wat je moeilijk vind of niet kan?
of is dat iets waarbij je veel tijd kan winnen als je het goed doet.

dat kan dus net zo goed het stuk afdaling zijn over het asphalt waarbij ik bv 10kmh harder doorheen ga de de meeste.

Maargoed ik heb de achouffe marathon na gereden en die vond ik redelijk verglijkbaar met houffa.
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Volgende week starten we al zeker met 8 Vrienden vd Wakke Ondergrond, 1 op de XL, 5 op de L en 2 op de M.

Doel is de top 100 in te duiken op de L, vorig jaar 116e plaats, maar vrees dat 't moeilijk zal worden. Fietsen staat nl. ver weg van 't gene dat ik gisteren op Pukkel meemaakte, 'day-after-syndrome' denk ik.
Post Reply