Zo 13/12/2009 Aartrijke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Gigi (Tetters Torhout)
- Mountainbiker
Post by Gigi (Tetters Torhout) »
Vannacht om 7 uur opgestaan en mijn tenueke aangetrokken voor een eerste nachtritje.
Had een uitnodiging van Traxerinneke op zak en die kun je natuurlijk niet naast je laten liggen...
Met de traktor naar Aartrijke gefietst onder een ijskoude sterrenhemel.
Mooi weer in 't verschiet. Eindelijk.
In de kantine was het toen al een drukte van jewelste op dit voor mij ontiegelijke uur. Allemaal zotten die niet graag lang slapen zeker?
Koffietje besteld en genoten van de rituelen eigen aan een MTB. Groepen die afspreken voor hun wekelijks uitje op de fiets. Hier en daar een bekende die vraagt of ik ziek ben.
Zo vroeg maat, scheelt er iets???
Uit mijn slaap gewekt door Slijkske en Traxer. "Mo, Ie is ier echt..."
Traxer nam ons mee op sleeptocht door de eerste km. Eerste technisch stukske Aartrijke. Goed gevonden maar beetje file bedierf een vlotte doorgang. We kregen toen al een indicatie dat het wel mooi weer was maar dat de ondergrond voor lijm speelde. "ça va vraiment pas seul" iere. Moest nu al redelijk doorduwen.
We kregen een afleiding weg van het parcours naar den hof van Traxer.
Skoon singletrackse mogen rijden. Veel miserie gekend in de Cowboy zijne bocht. De poort naar de Far West was toch wel heel smal.
Kennis gemaakt met een paar gasten van het Forum.
Superfan, de Cowboy, Katrien 20... zijn nu ook geen onbekenden meer.
Aangenaam gasten. Zo lang jullie op die stoel zaten bij Traxer toch.
(Bedankt Traxer voor de "hoffelijke" ontvangst.
't Was de moeite zeker waard om vroeg op te staan.
)
Ne keer in het veld veranderde dat redelijk snel.
Ik werd haast onmiddelijk achtergelaten door een op hol geslagen Forum-TGV.
De wilde paarden hadden duidelijk de vrieslucht in de neus en waren met geen lasso te bedwingen.
Ik weet nu weer waarom ik ooit gestopt ben met koersen. Kan gewoon niets meer met een fiets.
Wat reste was eenzaam maar volop genieten van een prachtig georganiseerde tocht vol verrassingen in een voor ons toch goed gekende streek.
Geleidelijk kreeg ik weer de benen. Ik reed vlot van het ene groepje naar het andere.
Van het 3de naar het 4de, van het 4de naar het 5de, enzovoort...
Manmanman. Tjoolen met een hoofdletter.
In de kantine mijn Tettermaten teruggezien en er nog een deftige
aprés aan gebreid. En duizend keer uitgelegd dat we nog veel kunnen leren van die echte MTB-ers. Chapeau mannen.
Baziel 't was dik in orde maat.
Veel werk in gestoken dat gezien de opkomst duidelijk rendeerde.
Proficiat aan heel jullie ploeg
Niets op aan te merken. Volgend jaar zeker opnieuw present.
Genoten van iedere meter ook al was ik een lijk toen ik eindelijk over de meet bolde.
Kee getjoold.
Mo kee me dikke gejeund.
Had een uitnodiging van Traxerinneke op zak en die kun je natuurlijk niet naast je laten liggen...
Met de traktor naar Aartrijke gefietst onder een ijskoude sterrenhemel.
Mooi weer in 't verschiet. Eindelijk.
In de kantine was het toen al een drukte van jewelste op dit voor mij ontiegelijke uur. Allemaal zotten die niet graag lang slapen zeker?
Koffietje besteld en genoten van de rituelen eigen aan een MTB. Groepen die afspreken voor hun wekelijks uitje op de fiets. Hier en daar een bekende die vraagt of ik ziek ben.
Zo vroeg maat, scheelt er iets???
Uit mijn slaap gewekt door Slijkske en Traxer. "Mo, Ie is ier echt..."
Traxer nam ons mee op sleeptocht door de eerste km. Eerste technisch stukske Aartrijke. Goed gevonden maar beetje file bedierf een vlotte doorgang. We kregen toen al een indicatie dat het wel mooi weer was maar dat de ondergrond voor lijm speelde. "ça va vraiment pas seul" iere. Moest nu al redelijk doorduwen.
We kregen een afleiding weg van het parcours naar den hof van Traxer.
Skoon singletrackse mogen rijden. Veel miserie gekend in de Cowboy zijne bocht. De poort naar de Far West was toch wel heel smal.
Kennis gemaakt met een paar gasten van het Forum.
Superfan, de Cowboy, Katrien 20... zijn nu ook geen onbekenden meer.
Aangenaam gasten. Zo lang jullie op die stoel zaten bij Traxer toch.
(Bedankt Traxer voor de "hoffelijke" ontvangst.
't Was de moeite zeker waard om vroeg op te staan.
Ne keer in het veld veranderde dat redelijk snel.
Ik werd haast onmiddelijk achtergelaten door een op hol geslagen Forum-TGV.
De wilde paarden hadden duidelijk de vrieslucht in de neus en waren met geen lasso te bedwingen.
Ik weet nu weer waarom ik ooit gestopt ben met koersen. Kan gewoon niets meer met een fiets.
Wat reste was eenzaam maar volop genieten van een prachtig georganiseerde tocht vol verrassingen in een voor ons toch goed gekende streek.
Geleidelijk kreeg ik weer de benen. Ik reed vlot van het ene groepje naar het andere.
Van het 3de naar het 4de, van het 4de naar het 5de, enzovoort...
Manmanman. Tjoolen met een hoofdletter.
In de kantine mijn Tettermaten teruggezien en er nog een deftige
aprés aan gebreid. En duizend keer uitgelegd dat we nog veel kunnen leren van die echte MTB-ers. Chapeau mannen.
Baziel 't was dik in orde maat.
Veel werk in gestoken dat gezien de opkomst duidelijk rendeerde.
Proficiat aan heel jullie ploeg
Niets op aan te merken. Volgend jaar zeker opnieuw present.
Genoten van iedere meter ook al was ik een lijk toen ik eindelijk over de meet bolde.
Kee getjoold.
Mo kee me dikke gejeund.
Manmanman, wat was dat genieten vandaag!!!
Voor mij is dit met stip de nr 1 van de mooiste tochten hier uit de omgeving!!!
Dikke bravo aan yves en crew, want dit was een organisatie om U tegen te zeggen.
De bepijling was TOP
, het parcours subliem (de grote sterkte aan de tocht was het feit dat ze de vele gekende passages zo creatief aan elkaar hebben geweven en dit met heel wat mooie privé-passages!!!), schitterende bevoorradingen, politie op gevaarlijke oversteekplaatsen én op 3 plaatsen een bikewash
én een heel gezellige apres-zaal met heerlijke boterhammetjes met gehakt...njammie!
Ik had het geluk om te mogen meefietsen met knurrebikerslady en Dieter. Bedankt! Het was echt aangenaam fietsen met jullie!
Ook dank aan Traxer voor de mooie aangelegde singletrack en ontvangst!
Yves en crew : bedankt!!! Ik besef tenvolle hoeveel vrije tijd jullie in die tocht hebben gestoken! Het moet enorm deugd doen om de vele mooie reacties van ALLE mensen te horen!
Voor mij is dit met stip de nr 1 van de mooiste tochten hier uit de omgeving!!!
Dikke bravo aan yves en crew, want dit was een organisatie om U tegen te zeggen.
De bepijling was TOP
Ik had het geluk om te mogen meefietsen met knurrebikerslady en Dieter. Bedankt! Het was echt aangenaam fietsen met jullie!
Ook dank aan Traxer voor de mooie aangelegde singletrack en ontvangst!
Yves en crew : bedankt!!! Ik besef tenvolle hoeveel vrije tijd jullie in die tocht hebben gestoken! Het moet enorm deugd doen om de vele mooie reacties van ALLE mensen te horen!
- SafariChris
- Mountainbiker
Post by SafariChris »
't Was nog een keer aangenaam met het zonnetje er bij! Prachtig parcours, goeie bevoorradingen, warme douches. Tot volgend jaar!
- looneycooney
- Mountainbiker
Post by looneycooney »
Ik ben jaloers op u allemaal!
Waarom laat net nu mijn fiets het afweten heh..ben dan maar in het limburgse gebleven...ook een heel leuke tocht , maar dit is toch iets anders heh...*stomme fiets!* Tot 2h00 bezig geweest om hem in orde te krijgen , dan nog zover rijden met de auto , dan kreeg je me niet meer wakker allicht...ah man BALEN!
Waarom laat net nu mijn fiets het afweten heh..ben dan maar in het limburgse gebleven...ook een heel leuke tocht , maar dit is toch iets anders heh...*stomme fiets!* Tot 2h00 bezig geweest om hem in orde te krijgen , dan nog zover rijden met de auto , dan kreeg je me niet meer wakker allicht...ah man BALEN!
- Traxer
- Kerstman
Een voorbeeld dat we het niet altijd bij onze zuiderburen moeten gaan zoeken.
Een pracht van een toer, bijna in mijnen hof.
Yves @ crew:
Op deze kan ik echt geen enkel puntje kritiek verzinnen.
Na een extra bevoorrading en dito singletrack met de forummers terug op het parcours gekomen en meteen genoten van het 'verborgen' bosje.
Ik ken de streek intussen behoorlijk goed, maar de manier waarop deze organisatoren het geheel van publiek en prive aan elkaar breien is uniek.
Zelfs waar niets technisch is, het technische zelf maken? Bravo met de stellingbouw.
Inderdaad niet voor beginnende bikers, maar je hebt dan ook de keuze!
Minpunten van de dag?
Weer gene prijs met de tombola
en het ontbreken van Gigi en Superfan op de après. Heb me dan opgeofferd en jullie leffe maar zelf opgedronken.
Zeker tot volgend jaar!
Na een extra bevoorrading en dito singletrack met de forummers terug op het parcours gekomen en meteen genoten van het 'verborgen' bosje.
Minpunten van de dag?
Zeker tot volgend jaar!
- fietsenpulle
- Mountainbiker
Post by fietsenpulle »
vanmorgen om 8u vertrokken vanbij men huis en de grote toer gereden
in aartrijke prachtige toer gereden echt top.
normaal ging ik terug naar huis rijden ook maar de pijp was uit.
ik kon gelukkig mee met een collega biker met de camionnette
khad 73km op de teller en dat was blijkbaar genoeg.
tot de volgende grtz
in aartrijke prachtige toer gereden echt top.
normaal ging ik terug naar huis rijden ook maar de pijp was uit.
ik kon gelukkig mee met een collega biker met de camionnette
khad 73km op de teller en dat was blijkbaar genoeg.
tot de volgende grtz