14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Willem12
Mountainbiker

Post by Willem12 »

Ongelooflijk goed georganiseerde Raid. Was het absoluut waard om af te dalen vanuit Nederland. Twee zaken zijn me vooral bijgebleven; bij andere Raids kom ik wel redelijk fris aan bij de 1e ravitaillering maar deze keer was ik blij dat hij er eindelijk was. Ik had echt behoefte aan drinken. Ten tweede klopt het idd dat je weing herstelpunten hebt, zowel naar boven als benden moet je vol aan de bak. Heerlijk !!!

Maar 1 minpuntje..waar zijn die bordjes voor met daarop "Helling #10, 600m, 500hm, 8%" en dat er dan 10 meter verderop een slang van mensen de fiets omhoog duwen door 25% steenslag? 8)

Helaas gestart op de 90 en de 65 gedaan, dus zal wel een DSQ worden :cry:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

De eerste ardennenrit die ik deed dus voor de 65km gegaan, gelukkig want is echt wel zwaar 8)
Laatste klimmetjes echt wel traag opgereden kracht was wat weg...
Gemiddelde van 15km/h met redelijk wat file/stapwerk dus valt al bij al nog mee...
Volgend jaar wat trainen en de lange afstand eens proberen.

Waar kan je tijden en foto's weervinden?
Mr. Miyagi
Mountainbiker

Post by Mr. Miyagi »

SD2E wrote:De eerste ardennenrit die ik deed dus voor de 65km gegaan, gelukkig want is echt wel zwaar 8)
Gemiddelde van 15km/h met redelijk wat file/stapwerk dus valt al bij al nog mee...

De uitslagen kan je vinden op http://www.chronorace.be en de foto's normaal op de website van sportograf, tenminste als ze al online staan. Maar bij de uitslagen staat voor je naam een link naar je persoonlijke foto's.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Mr. Miyagi wrote:
SD2E wrote:De eerste ardennenrit die ik deed dus voor de 65km gegaan, gelukkig want is echt wel zwaar 8)

De uitslagen kan je vinden op http://www.chronorace.be en de foto's normaal op de website van sportograf, tenminste als ze al online staan. Maar bij de uitslagen staat voor je naam een link naar je persoonlijke foto's.
Gevonden, merci :wink:

261e, 't is nog te doen.
De bevoorradingen zitten er wel bijgerekend waarschijnlijk?
Dus volgende keer wat minder pauzeren en wat trainen en volgende keer binnen de eerste 100 geraken :P
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Super =D>

Dingen die ik na mn eerste deelname niet meer vergeet:
- killer startklim
- technische afdaling na het kasteel
- onmenselijke 20% (gem) klim
- de vele beekjes en waterlopen die we moesten doorkruisen, soms dieper dan gedacht
- zeer goeie organisatie tot in de puntjes verzorgd

Zeer voldaan naar huis gereden.
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Was mijn derde deelname, op't gemakske gereden, kwestie mezelf nie tegen te komen. Al goed da de gevreesde onweersbui uitbleef! Parcours lag nog behoorlijk, al zou ik sommige stukken eruit halen. Zoals ditte:

Image

Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

farmer/cowboy wrote: Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
Chapeau als je nergens anders voet aan de grond gezet hebt :wink: .
Dit stuk is ocharme vijftig meter lang om nadien over te gaan in één van de mooiste klim-singletacks van het parcours. Ik snap het allemaal niet meer - dit hoort toch bij de spirit van het échte mtb-en.
En je moest eens weten hoe ze hebben moeten onderhandelen om dit stuk er sinds vorig jaar in te krijgen.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

lowie wrote:
farmer/cowboy wrote: Hoort meer in ne wandeltocht mijn inziens, is toch niet te rijden. Is er wel heel mooi maar brengt niks bij aan de mountainbiketocht. En als da stuk onmisbaar is ifv verbinding of zo toch nog liever een paar zware asfaltklims in den omweg dan deze gevaarlijk gladde wandelpad. :lol:
Chapeau als je nergens anders voet aan de grond gezet hebt :wink: .
Dit stuk is ocharme vijftig meter lang om nadien over te gaan in één van de mooiste klim-singletacks van het parcours. Ik snap het allemaal niet meer - dit hoort toch bij de spirit van het échte mtb-en.
En je moest eens weten hoe ze hebben moeten onderhandelen om dit stuk er sinds vorig jaar in te krijgen.
uiteraard moet dit stukje erin blijven. bij den echten mtb moet je nu eenmaal eens een stukje te voet gaan. als dit NIET een superklim of superafdaling oplevert, dan hoeft het inderdaad niet, maar indien WEL, dan geeft het absoluut niet.

Ik vond trouwens dat er dit jaar een pak minder stappassages in zaten dan vroegere jaren, ik herinner me toch teen en tander uit de eerste kilometers, vroeger ?

Er zitten nog wel scherpe kantjes aan, maar tis toch braver geworden dan vroeger. Neen, breng de roland niet op ideeen : zoals gezegd na de aankomst, maak het aub niet nog zwaarder, want dit is imho toch net de limiet van aangenaam/erover. zjustekes aan de kant van "niet erover"...

asfaltklimmekes in de plaats ? neen, bedankt, dan nog liever een marathon die wat korter is. Mijn banden verslijten zo hard van dienen asfalt, bweekes... Dan nog veel liever een hotstetotsende wortelpassage...
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Altijd maar zeveren dat die XC-wedstrijden te soft worden .
Nu gaan ze over marathons ook al beginnen klagen . Kunnen we niet beter de koersfiets gaan pakken en op't asfalt gaan rijden .
Altijd schoon wegen , nooit afstappen , hoog avs .........

Jongens toch , is dat hier een mtb-forum ofwa #-o ?
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Ha nee, gelle begrijpt me verkeerd, ik bedoelde als het qua verbinding moeilijk te missen is, dan liever een paar omweggetjes, al zijn ze verhard. Ik doe ook liever wortelpasages zelle. Maar dan wel met mijn kont op de zadel. :lol: Maar ik vermoedde wel dat ie bijna onmisbaar is ifv wat erop volgt. Vorig jaar heb ik m niet gereden omdat ik op't WK zat in Val Di Sole. Wel 2 en 3 jaar geleden. En ik dacht al dat dat stuk er toen nie in zat. Swat, 't was weer ne lekker technische en sublieme tocht. Heb nog wa fotokes geschoten, wel met klein toestelleke, kan mijnen D 200 toch nie meesleuren hè! :lol:

Hier staan ze.
Last edited by farmer/cowboy on Mon 15 Jun 2009 15:52, edited 1 time in total.
Post Reply