07/06/2008 Regiotour Oost Vlaanderen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Gisteren in Sint-lievenshoutem gestart voor de 130km.
Met paar collega's Bart en Mario gestart voor de 130km ,maar na 20km de rit gestaaakt en terug gekeerd.Ik en Bart verder jagen achter nog vrienden die 20 minuten voor ons vertrokken waren ook v de 130km.
Aan de splitsing 100/130 effe getwijfeld maar toch gegaan voor de 130.
Men andere gezelschap gaf na de muur ook op (te weinig geslapen had de nacht gehad) gelukkig hadden we de 20 minuten al ingehaald op het andere groepje.Op km 90 dan alleen tempo nog wa opgetrokken en de laatste 40 km alleen afgemaaid!Na de bevoorrading in Erpe - Mere geen remmen meer achter vooraan ook niks meer,dan die technische afdalingskes aan voetbalveld zonder remmen #-o #-o .Na erpe -Mere beginnen afzien,amaai modder was soms schaatpiste,wielen draaiede nie meer rond....maar opgeven neee...kwas gekomen v de 130 en ging ze uitrijden,de laatste 15km dacht ik van ...geef op ik kan nie meer,pijn aan de polsen,achillepees links enorm veel pijn,onderrug helse pijn..moest dan nog 15 km bollen,en nog lastig stukken ook ...Hoe ik het heb uitgere
den is een wonder met zoveel pijn (door valpartij op de muur).
7u34 minuten op de fiets ,130km uitgereden en gemiddelde van 16.9 avs,20km zonder remmen.
Maar toch super content dat ik het gehaald heb en dat als enigste van ons groepje.Nu zit ik hier volledig kapot.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Gisteren ook aangevangen in dit hondeweer, ik ben vertrokken thuis aan het raspaillebos om zo mij op het parcour naar Nederhasselt te begeven waar Annabelle en Kenneth mij stonden op te wachten. De dag was al goe begonnen: na een paar kilometer is mijn fietscomputerken al uitgevallen en iets verder zat de ketting al geblokkeerd tussen de voorste kettingbladen, er zijn ergere dingen in het leven zeker.
De eerste stukken naar Nederhasselt en naar Denderhoutem vielen al bij al nog goe mee omdat er nog niet veel waren gepasseerd. In D'houtem afgesproken met Massini, be one biker en el baelos, had er ondertussen al een 35 opzitten. Vanaf nu was het aan een rustig tempo deze slijktocht verderzetten die hoe verder we reden hoe vettiger hij werdt.
Eens voorbij Sint-lievens Houtem begonnen de remmen hun geest te geven, eerst achteraan( ijzer op ijzer #-o ) en voorbij zottegem was het met de voorste ook gedaan, dan de zwaarste strook van de 100 aangevangen waar ik voor de eerste keer toch van de fiets moest: die verdomde kakelenberg, nog een paar keer geprobeerd om terug aan te zetten maar te vergeefs wegens te glad te vettig en te diepe sporen
Nu was het aftellen voor mij want achter de muur moest ik nog ne kilometer of 3 doen en ik moet zeggen dat geeft u wel een extra stimulans om de muur op te rijden na zo'n calvarietocht. Al bij al heb ik mij toch goe geamuseerd met een vree toffe companie

@ be one biker: chapeau man dat ge dit hebt uitgereden op u slicks =D> =D> =D> =D> =D> , der zijn der nie veel die u dit gaan nadoen, 'k denk wel dat ge het dagrecord valpartijen op uwen naam moogt schrijven :lol: :lol:
@annabelle: ook nen dikke proficiat =D> dat ge dit hebt uitgereden, hoeveel stonden er op den teller als ge thuis gekomen zijt, een kleine 120 zeker?
Aan de andere ook nen dikke merci voor de fijne dag ondanks het strontweer en het zware parcour, ik zou zeggen voor herhaling vatbaar
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

@ KDN, Annabelle, Massinni, Be One Biker en S-Biker Gert: merci voor het gezelschap gisteren, was inderdaad voor herhaling vatbaar. Zelfde 'trein' in de Houffa-marathon?

Het was echt een regiotour om nooit meer te vergeten, soms was het parcours er zo over van vettigheid dat je niets anders meer kon doen dan er om lachen. 'En de boer, hij ploeterde voort...'
Vooral die fameuze Kakelenberg, wat was mij dat? En dat ene stuk tussen Voorde en Nederhasselt kon ook wel tellen...
Voor de rest heeft het mij wel verrast dat ik zo veel extreme modderstukken ben op geraakt zonder voet aan de grond te moeten zetten. Gewoon klein verzet, verstand op nul en stoempen tot je weer vaste grond onder je banden voelt en een beetje stuurtechniek en evenwicht blijkt de beste methode om zoiets op te raken.
petanker
Mountainbiker

Post by petanker »

Jawade, wat een tochtje!!!

Rond 7u45 gestart in Zottegem, met een beetje voorsprong op de 'steenbakkers'trein, maar nog voor de eerste bevoorrading was de volgorde gewisseld.
Het was, zoals al zovelen aangehaald, ploeteren en glijden, de modder van heel dichtbij meemaken :-), eens kijken of er in het beekje ernaast wel water stroomde :-) , en jawel er was water.
Redelijk kapot maar voldaan aan de aankomst gearriveerd na 103 km, waar een lekkere warme douche ons terug herkenbaar spoelde. Vlug nog t-shirt opgehaald, en naar de après gewandeld, waar een vriendelijke hond vroeg wat ik wilde drinken, ik vroeg 2 blonde. Bedankt en die heb je zeker nog eens tegoed, DD.
En ik was juist op tijd voor mijn volgende afspraak...

2 jaar geleden: aan iedere bevoorrading insmeren met zonnecrème
vorig jaar : gestart in de regen, après in het zonnetje
dit jaar : één grote modderpoel en constant motregen
Dit beloofd voor volgend jaar... :-D

Toton
vommie
Mountainbiker

Post by vommie »

Na twee jaar droog weer moest het er eens van komen. Regen en blubberpartij. Wat mij betreft geen probleem want het komt het fungehalte zeker ten goede en blijkbaar kan ik mij redelijk recht houden in de modder in vergelijking tot anderen. hahaha.

Op het einde nog een pijltje verkeerd geïnterpreteerd en dus da steil stuk in zottegem langs de weg naar beneden gereden om daar te concluderen dat ik verkeerd was en dus gans da stuk weer naar boven gereden #-o Twas nog nie lastig genoeg.

De conditie was nog nooit zo slecht en dus het treintje van de forumgasten van zottegem onmiddellijk laten gaan en echt op mijn tempo gereden. De eerste 60 km geprobeerd om gene trap teveel te geven en de spieren te sparen wat een goed idee was naar het einde. Frisser gearriveerd dan de vorige twee edities !!

Conclusie : schitterende organisatie. bepijling okee, bevoorrading okee, ... Op naar volgend jaar.
duff
Mountainbiker

Post by duff »

na 20 km moeten opgeven met breuk :(

mijn derailleurpat in 2 :cry:

twas vettig maar prettig :lol:
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Zo, gisteren ook mijn eerste regiotour gereden...en ik zal hem niet vlug vergeten. Toen ik me had ingeschreven in Zottegem Lichterveldenaere en de groep Steenbakkers nog eventjes gezien. Iedereen van de groep koos blijkbaar voor de 100 km. Toch volgde ik de wijze raad van de ervaren mannen niet en koos resoluut voor de 130 km. Hoogmoed, zelfoverschatting, midlifecrisis...wie zal het zeggen? In de miezerige druilregen ben ik dan maar gestart aan de grootste uitdaging van mijn nog prille "mountainbikecarriere". Het eerste deel verliep vrij vlot. Ook de extra lus van de 130 km (die de moeite waard was) werd genietend en met de glimlach gefietst. En hier kon ook nog gefietst worden, want alles lag er vrij goed bij omdat de meesten natuurlijk opteerden voor de 100 km. De muur van Geraardsbergen, het kapelleke boven en dan kwam die verraderlijke afdaling. Een bocht naar links, mijn snelheid wat te hoog en dan een stomme reflex die je beter niet doet wanneer het glad is...remmen. Mijn stuur klapte naar links en enkele seconden later lag ik in de struiken. Toen ik rechtstond, voelde ik een lichte pijn ter hoogte van mijn rechterborstkas. Blijkbaar kreeg ik hier een duw van mijn stuur. De pijn was draaglijk, dus mijn tocht verder gezet. Hoe verder ik kwam, hoe slechter het parcours erbij lag. Vooral na Ninove verschillende stukken te voet moeten doen. Ook enkele keren mijn fiets moeten van de klodden modder ontdoen, want mijn wielen wilden geen cm meer draaien. Natuurlijk waren er reeds heel wat deelnemers op de verschillende slechte stroken gepasseerd. Wat was ik blij toen ik de bevoorrading van Erpe-Mere bereikte. Ondertussen was de pijn aan mijn ribbenkas door de vele schokken wat toegenomen. De wetten van Murphy indachtig, kwam er ook nog een lekke voorband bij. Nog nooit zo lang bezig geweest om een binnenband te vervangen. Toen enkele deelnemers beslisten om via de weg terug naar Zottegem te fietsen, ben ik met hen meegereden. Na een 120 km was ik blij om te kunnen douchen. De organisatoren vertelden dat dit de "zwaarste" editie in 10 jaar was. 'k Had het moeten weten met het weer van de afgelopen week. Ondertussen zit ik met een steunverband dit verslagje te schrijven.
Kom ik volgend jaar terug? Zeker en vast...wanneer het parcours er droger bij ligt en dan opnieuw voor de 130 km. De eieren liggen al klaar en de "arme klaren" mogen een bezoekje verwachten. In identieke omstandigheden als gisteren laat ik het over aan de "echte" mountainbikers en gezien mijn stuurvaardigheid zal ik nooit bij die groep horen. Schoenmaker blijf bij je leest. De organisatie was dik in orde. Bedankt =D> =D> =D> en hopelijk tot volgend jaar.
Last edited by Fritsie on Sun 08 Jun 2008 22:20, edited 3 times in total.
Zwisse
Mountainbiker

Post by Zwisse »

Gisteren ben ik G'bergen begonnen aan mijn langste afstand (100km) tot nu toe (en voor de eerste keer ook de Regio-tour). Tot Ninove geen enkel probleem (buiten in 't veld naar 't Kappeltje in Voorde). Ik had eigenlijk zeer vlot gereden. Van Ninove naar Denderhoutem ging ook nog zeer vlot ('t gemiddelde lag nog altijd boven de 18), ik was toen wel in een groepje verzeild geraakt.
Maar van Denderhoutem naar Erpe-Mere stond bij mij de man met de (voor)hamer langs de weg. 't Leek wel ik vierkantje wielen had, 't ging gewoon niet vooruit. In Erpe-Mere maar besloten om een iets langere pause in te lassen en fiets eens proper te maken.
Op weg naar de E40 heeft de organisatie mij rechtstreeks naar de brug gestuurd ipv het kleine ommetje in de blubber. Bovengekomen op de brug was ik blij dat ik stuk niet moest doen. Ik wens ook het beste aan de persoon die daar langs de kant van de weg zat, wonde in zijn bovenbeen dacht ik. ('t Zag er allesinds niet goed uit.)
Uiteindelijk in Sint-Lievens-Houtem geraakt en ondertussen een beetje mijn slag met de hamer te boven gekomen, 'k zag het terug zitten om tot G'raardsbergen te rijden. Van Sint-Lievens naar Zottegem was het kort stukje dat ik het merendeel in groep heb kunnen afwerken. Daar nog een persoon tegenkomen die ook voor de eerste keer de tocht reed in jeans-broek. Daar doe ik pas mijn hoed voor af.
Van Zottegem naar G'bergen gelukkig weer iets meer baan, en met het einde in zicht toch weer een beetje vleugels gekregen. De kakelenberg als schaatsend naar boven (met de voetjes toch). En dan nog die verdomde veldbaan met steenslag moeten afrijden.
Van de bevoorrading mocht ik dan nog 3 km naar huis en mocht ik nog eens naar boven, deze keer wel van de steenweg.
Thuis aangekomen met een afstand van 111 km op den teller.

't Was idd ne wintertocht in de zomer, maar ik heb mij nog niet zo geamuseerd. In de velden was 't muisstil met af en toe eens ne vloek, geblaas, geschakeld, getrek, ... MTB pur sang.

Dit smaakt naar meer
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

Voila ook mijn zegske over de regiotour.
Mijn eerste was er blijkbaar ene die kan tellen.
Mijn teamgenoten kozen nogal ondoordacht voor de 130 km, genen kak in zo n weer. Ik ken mezelf en koos wijslijk ( bleek later toch) voor de 100.
In het begin nogal veel gesukkel met de ketting gehad, tot ik halfweg de muur vast zat, stopte en t eens van dichtbij bekeek. De schakel van de splinternieuwe xtr ketting was opengekomen en helemaal verwrongen. Dan maar met de pechverhelper naar de fietensmaken geweest, nieuwe xt ketting erop en hopla de fiets op en dit keer zonder de hele tijd naar al dat gereutel te moeten luisteeren. K reed plots op een nieuwe fiets.
Alles verliep heel vlot, k heb vollop genoten van t parcours, 99,5% fietsend afgewerkt, blijkbaar ben ik een betere modderfokker dan de meesten , of had ik betere banden gemonteerd. Of wou ik me niet direct laten kennen ,al stapte iedereen, toch probeerd ik het tenminste en wonderbaarlijke het lukte nog meestal,al puffend en blazend, maar t reed. De ondergrond bevat er blijkbaar stenen of steenpuin en die in de ondergrond was er voldoende grip.
Zoals blijkbaar velen vond ik het zwaarste stuk naar erpe mere.
Ook het stuk naar st lieven houtem , net na erpe mere vond ik loodzwaar,eindeloos lang de snelweg ploeteren, berop, bergaf. Gelukkig waren er minder km tussen de 2 bevoorradingen.
Op dit stuk was het precies of niemand meer reed, ik was helemaal alleen . Eens in st lieven houtem kon ik de regiotour als gereden beschouwen dacht ik. Echter kwam er nog een heel link stuk afdalen door het bos over boomwortels en op t eind over het brugje . Bloedlink vond ik het daar. #-o .
Helemaal op het einde nog ingehaald door iemand van de weinigen die de volle 130 uitreden, respect =D> =D> =D> . zijn gemiddelde lag iets boven de 18, het mijn iets boven de 15, gemiddelde hartslag was 125, wat ik heel goed vind.
Aan de organisatie van harte bedankt voor de mooie tour en perfecte organisatie.
=D> =D> =D> Aan de redder tijl uit zottegem heel erg bedankt voor het vinden en terugbezorgen van mijn rugzak met portefeuille =D> =D> =D> =D>
Regiotour tot volgend jaar en hopelijks beter weer. =D> =D>
Last edited by frawiwi on Sun 08 Jun 2008 13:38, edited 1 time in total.
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Hoi,

ook wij (Frimoetje, Witje en zoon Witje) waren gestart voor de Regiotour versie 2008. Wij hadden ons ingeschreven voor de 130 km maar zagen dit niet zitten door de regen van de laatste dagen. Uiteindelijk dan vertrokken voor de 100 km. Man man man, amaai zeg, was dit zwaar. Ik wou de rit uitrijden en had daarom m'n Schwalbe NN en RR op de bike gelegd. Ik reed meestal door iedere stuk op m'n gemakjes. Moet ook eerlijk vertellen dat ook ik soms een stukje te voet moest doen maar zag dat dit voor vele zo was.

Na 71 km op het laatste stukje offroad van de bevoorrading te Erpe Mere was het zover, knal en te voet verder. M'n achterpad was afgebroken.
Ik vond het echt jammer dat de rit voor mij zo moest eindigen. Gelukkig was er de pechdienst die me van Erpe Mere terug naar Zottegem bracht.

Bij aankomst RockRider, Darkdingo en Lichterveldenoare gezien. Het was een leuk weerzien van die gasten, jammer dat ik plots naar St Lievens Houtem moest gaan.

In Erpe Mere Katrien20 gezien en wens haar hierbij een dikke proficiat want alleen de 130 km uitbollen is wel een mooie prestatie, ben er jaloers op. Oja, ook nog een meisje gezien die vroeg of je Katrien20 was van het forum en bij deze haar ook uitgenodigd om naar het forum te komen.

Zo, het eerste jaar had ik 130, twee jaar terug de 100 met de forumbende en dit jaar dus al da slijk..

Moet wel zeggen, we hadden veel fun.
groetjes yves
Post Reply