22/12/2007 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

inderdaad één van de betere toertochten van de streek met prachtige bospassages en mooie dreven en als toetje het superprestige parcours van Ruddervoorde (zeg zannini is da toen van geert en wim die bie vaneeno werken ?). En als het weer dan nog zo goed is dan kan men eigenlijk geen kritiek geven . zodus jongens proficiat en doe zo verder =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> . Morgen Lo eens proberen , maandag verplichte rustdag van mijn vrouw en woensdag dan keiem ne keer proberen.
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

How How how ,
en ik was vertrokken .Maar al even how how how (om in de kerstfeer te blijven) stond ik te voet .Body vervroren.
Te voet en al trantienettent terug naar de sporthal .Een biker van wie de rit langst zijn deur passeerde maar die zich eerst nog ging inschrijven vroeg of hij kon helpen.Nee zei ik .Toen stelde hij voor om naar zijn schoonbroer te gaan ,de fietsenmaker te Veldegem.Ik moest maar de groeten doen van dien met zijn rode scott .Dit heb ik niet gedaan ,maar toch bedankt kerel !
Wat ik wel gedaan heb is mijn wieltje ,dit op aanraden van George de schoonpa van Sport Lieven , even voor de brander houden om het boeltje te ontdooien .In geen tijd was ik terug op weg .
Ik heb er nog verschillende tegengekomen met dit fenomeen waaronder een dame .Ik gaf haar de raad om er even een piesje op te doen maar ze kon niet genoeg mikken zei ze .
Halverwege dook het fenomeen terug op waardoor ik besliste om te blijven trappen.Moeilijk rijden hoor !Daardoor werden de technische stukken een beetje moeilijker.
En de organisatie ??? ja [-o< [-o< [-o<
Of toch een [-X ('t is maar een detailke hoor).Die vuurmand bij de tweede bevoorrading stond veel te dicht bij de poort waardoor de rook in het gebouw drong .Voor mij was dit niet erg maar voor de mensen achter de tafel ....Maar daar moeten ze eigenlijk zelf over oordelen .

Bravo ,het was en blijft de mooiste in die streek !

Tot de volgende !
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Veldegem loste opnieuw alle verwachtingen in : Schitterend parcours , met idd. het crossparcours in Ruddervoorde en het laatste technische bosje (ZT en NT - daar is nogal wat tijd en werk ingekropen om dat aan te leggen ) als hoogtepunten.
Heel mooi fietsweer en de vorst zorgden voor feeërieke taferelen, waarin de wit bevroren bomen een hoofdrol vertolkten.
Inderdaad, vooral in het begin heel veel rijders gezien met problemen (bevroren body ?)
Bij dergelijk vriesweer, zet ik mijn fiets tijdens de week, elke nacht gewoon vlak voor de kachel, zodat al het vocht er tegen 't weekend , kan uit verdampen. In Veldegem dan ook geen problemen gehad.
Proficiat aan de organisatie in veldegem. Prachtige tocht ! !
tloperke
Mountainbiker
Location: Thompson Pro Team LX (winter) en Scott Spark 30 - 2011 (zomer)

Post by tloperke »

rik c wrote:Inderdaad, vooral in het begin heel veel rijders gezien met problemen (bevroren body ?)
Bij dergelijk vriesweer, zet ik mijn fiets tijdens de week, elke nacht gewoon vlak voor de kachel, zodat al het vocht er tegen 't weekend , kan uit verdampen. In Veldegem dan ook geen problemen gehad.
Proficiat aan de organisatie in veldegem. Prachtige tocht ! !
Bedankt voor deze tip, Rik C ! Misschien nog een tipke: na het wassen van de bike, de fiets in verticale houding plaatsen met het achterwiel op de grond. Een klein plasje water is het resultaat. Dat hoeft dan alvast niet meer op te drogen !! :wink:
insomniac22
Mountainbiker

Post by insomniac22 »

Zannini wrote:
insomniac22 wrote:Echt de max. Ze zien me volgend jaar zeker terug.
En kheb nog e vraagje voor de kenners; is da superprestigeparcours altyd
toegankelyk? Da kan altyd mooi meegenomen zyn als ik eens een ritje op men eigen doe.
En "meester Boone" de volgende ki gon we intje tope rien ee, kwestie van de fysiek eens te vergelijken. Kgon je wel ergens weten te vinden om eens af te spreken. grtz
Hi insomniac22,
Het superprestige parcours is privé eigendom van de fam. Pyfferoen en dus niet altijd toegankelijk.
merci voe je reactie Zannini
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

TOP =D> =D> =D> !

Zaterdagmiddag om 13u30 vertrokken voor deze prachtige rit. Prima parcours, prachtig uitzicht, enorm toffe speelbosjes en leuk stuk super prestige (waar mijn ketting halverwege afviel :evil: )!
De 50 km afgebold à avg 20,6.
Nadien nog cola'tje gedronken en lekker pistoleetje gegeten.

Op organisatie en bevoorradingen niets aan te merken.
Veldegem alvast tot volgend jaar ! En laat de speelbosjes en parcours superprestige maar in deze TT hé :wink: .

PS: Nu nog meer bewondering gekregen voor die veldrijders =D> . Da zijn geen gewone bultjes op parcours superprestige zulle :-? . Amai als ge daar een uur op moet crossen #-o . Bij de eerste afdaling in de remmen gegaan, dan volle gas gegeven en helaas halverwege kettingproblemen. Hierdoor de laatste bultjes niet meer kunnen doen.
Gelukkig bleef mijn ketting op mijn groot tandwiel wel liggen en kon ik de rit verderzetten :P

Merci !
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

's Morgens met fietske naar Veldegem gereden. Omstreeks 10h gestart voor de 50 km. Ik heb me echt geamuseerd in die single tracks en het Superprestige parcours. In Groenhove,het laatste technische stuk, een klopje van de hamer gekregen. :-? De benen werden loodzwaar. Bij aankomst wat gerust en mijn broodje opgegeten met ne Ice Tea. Daarna terug de fiets op om naar huis te rijden.

Veldegem: de tocht was echt super. =D>
Is al opgeslagen in mijn geheugen voor volgend jaar.
thyboracing
Mountainbiker

Post by thyboracing »

Ook genoten van de rit jammer genoeg lelijk gevallen net na het superprestige parcours, bedankt aan het koppel die gestopt zijn. Resultaat van de val: wenkbrouw open, bil geschaafd en beide duimen verstuikt ...
Scale
Kerstman

Post by Scale »

pompier wrote:Een biker van wie de rit langst zijn deur passeerde maar die zich eerst nog ging inschrijven vroeg of hij kon helpen.Nee zei ik .Toen stelde hij voor om naar zijn schoonbroer te gaan ,de fietsenmaker te Veldegem.Ik moest maar de groeten doen van dien met zijn rode scott .Dit heb ik niet gedaan ,maar toch bedankt kerel !
Jupse Pompier,

Toevallig, da was ikke. Sorry hé, maar door de koude was "mijne pisser" niet in staat je ne body te ontdooien. :wink:
Maar met zo ne nick ... #-o #-o :^o ge kon da toch gemakkelijk zelf blussen :P :drunk:

Tot de volgende......
sofeurken
Mountainbiker

veldegem

Post by sofeurken »

door pc problemen deze late post,ja alles is al gezegd denk ik ,heb ook de zomertocht gereden maar deze vond ik toch wel beter en echt de max met het sp/parcours,ging het 2keer doen maar moest in de achtervolging op mn kozyn.volgend jaar zijn we er terug
Post Reply