wie van jullie heeft een hond?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

@ d-man:

Het feit dat de meeste bijtongevallen voorkomen met Labrador/Golden Retrievers is inderdaad héél simpel uit te leggen.
Ten eerste zijn deze honden nog steeds razend populair en zijn er dus een hele hoop van deze dieren.
En ten tweede komen deze honden véél dikwijlser in aanraking met andere mensen, iedereen komt af om de hond te aaien, ze laten (ongevraagd) hun kinderen de hond aaien enzovoort, ik heb al dikwijls bij mezelf gedacht van "zoiets zou ik mijn kinderen niet laten doen bij een vreemde hond". Maar helaas zijn er veel mensen die niks van honden kennen en er dan maar van uitgaan dat een Labrador of een Golden Retriever nooit bijt, en dan krijg je dus dikwijls problemen.

Mijn Golden Retriever is ook erg aaibaar, maar telkens er iemand zich komt opdringen om hem te aaien (meestal met de vraag "hij doet toch niks hé?", en terwijl zijn ze hem al over de snuit aan het aaien), zeg ik "tot nu toe nog niet, maar wat niet is kan nog komen hé", en dan stoppen ze meestal.

Met mijn Rottweiler had ik dat probleem nooit, als ik in het bos aan het wandelen was met mijn Rottweiler (altijd) aan de leiband, dan zag je koppels met kinderen gewoon het bos induiken om in een boog van 30 meter rond mij en mijn hond te gaan (waarop ik dan meestal zei "hij heeft deze morgen al 2 kinderen opgegeten hoor").
En er heeft NOOIT een vreemde aan mij gevraagd of hij of zijn kinderen mijn Rottweiler mocht aaien, dus is de kans op bijtincidenten al een pak kleiner hé.

En nog iets, de bijtincidenten met zo'n Labrador/Golden Retriever zijn meestal van een ander kaliber als de bijtincidenten met een "gevaarlijk ras", of ga jij beweren dat een Pitbull of Rottweiler niet harder bijt als een Golden Retriever ???

P.S. Die rassen worden inderdaad gekozen door politie en rijkswacht enz... vanwege hun kracht, standvastigheid, hoge pijngrens en onvoorwaardelijke gehoorzaamheid. Alleen zijn het hier mensen met een jarenlange ervaring en opleiding met honden die dan nog speciaal pups gaan selecteren op karakter om zo de perfecte politiehond te vinden. En bij de keuze van de pup alleen al komt een jarenlange ervaring goed van pas (onderdanig/dominant, angstig/nieuwsgierig, aktief/rustig, ..., de goede combinatie vinden is niet iedereen gegeven), waar de meeste mensen een pup kiezen die het mooist naar hen kijkt, of "kijk hoe mooi hij op die andere pup zit", "och zie, hij is al baas aan 't spelen",...

Maar net als jullie ga ik mij ook niet meer mengen in deze oeverloze discussie.
MArkuz
Mountainbiker

Post by MArkuz »

Pfew, geen discussie meer :bounce:

Laat hier maar wat plaats voor plaatjes van die beesten, dat vind ik leuker leesvoer
:bounce:

Mark
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Slechte rassen bestaan niet, wel slechte bazen en opvoeding!!!!!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Als "de overkant" hier is heb ik wel een antwoordje klaar hoor:
Na 12 jaar met Duitse Herders bezig te zijn geweest, van fokken tot opleiden weet ik echt wel waarover het gaat als men spreekt over de opvoeding van een hond, no worries.

Feit is dat een hond in de verkeerde handen een gevaarlijk iets kan zijn.
En vertel nu aub niet dat er geen mensen zijn die een hond kopen om hun karakter te verpesten en er een wapen van te maken.En jawel, dat hangt ook af van ras tot ras. Een labrador krijg je ook kwaad, maar je zal er toch vies voor moeten doen.
't Is net zoals op eender welk forum, er zijn er die snel opgejaagd geraken en er zijn er die niet op stang te jagen zijn.

Ik kan er zo een paar fotookes van maken hier in Maasmechelen, en meestal lopen de baaskes breder dan hun hondjes, hoewel de hond eigenlijk baas is... :roll:

En het feit dat Pitt-Bills meer in het nieuyws komen dan teckels komt doordat de eerste soort nu eenmaal veelal gekocht wordt door de verkeerde mensen en ze nogal "opvliegend" van karakter zijn.

Is mijn mening hé mannen, excuseer als u dat niet aanstaat, maar ik zal er niet van wakker liggen :P
Cruzer
Mountainbiker

Post by Cruzer »

Voorkomen is beter dan genezen, dus:

Algemeen: een hond beschouwt een kind niet als zijn baas, maar hooguit als een gelijke.

Daarom accepteert een hond bepaalde dingen wèl van een volwassene, maar niet van kinderen. Zijn reactie daarop kan zijn dat hij van zich afbijt.

1. Kinderen kunnen niet de verantwoordelijkheid over een hond dragen. Dat betekent dat kinderen over het algemeen niet zonder volwassene met een hond kunnen gaan wandelen, en niet zonder risico's met een hond alleen kunnen worden gelaten.

2. Kinderen mogen een hond niet storen, terwijl hij eet/drinkt en wanneer hij slaapt.

3. Kinderen mogen de hond alleen commando's geven onder toezicht van een volwassene.

4. Kinderen mogen (in het bijzijn van een volwassene) wèl zoek- en apporteerspelletjes, maar geen trek- of andere machtsspelletjes met de hond doen.

5. Kinderen mogen niet rennen of gillen in nabijheid van een hond. Ook moeten ze hun handen laag houden. Anders kan het zijn dat de hond juist naar hen toekomt en tegen hen opspringt, denkend dat de kinderen willen spelen.

6. Kinderen mogen een aangelijnde hond alleen dan aaien, wanneer ze toestemming hebben gevraagd, éérst aan de volwassene die het kind begeleidt, dán aan de eigenaar/begeleider van de hond en dán aan de hond zelf (in de lessen leren ze hoe dat moet; zie ook de pagina hiervoor of hieronder). Ze mogen de hond alleen onder zijn oor kriebelen of aan de zijkanten aaien, richting staart. Een niet-aangelijnde hond mogen ze aaien, wanneer ze eerst toestemming hebben, zoals bij de aangelijnde hond, en dan alleen wanneer de hond uit zichzelf naar het kind toekomt.

7. Een kind dat er geen behoefte aan heeft om een hond te aaien, kan een hond het beste negeren. De hond zal zijn belangstelling voor het kind dan vlug laten varen. Elke reactie op zijn aanwezigheid moedigt de hond alleen maar aan om naar het kind toe te gaan.

Deze en andere tips ivm honden en kinderen kan u nalezen op:
http://www.devrolijkeviervoeters.org/tips.htm
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Een kind mag nooooooooit of noooit alleen bij een hond zijn!!!!!!!
Bob de Biker
Mountainbiker

Post by Bob de Biker »

Swannie wrote:
Flip FSR wrote:
#-o #-o
HEEL goed bezig :-? [-X Image
Al eens een het gezicht gezien van een kind dat door een hond in zijn gezicht gebeten is???
't Is en blijft een HOND hé, een verkeerde reflex van één van beiden en 't is prijs. Kan je je al voorstellen hoe dankbaar je kind je de rest van zijn/haar leven zal zijn... :roll: Juist ja.
En dan vragen ze zich af hoe het toch kon gebeuren, 't was zo ne brave :drunk:
Joenges toch, van zulke "spellekes" krijg ik het dus op mijn heupen, sorry hoor :-?
#-o Idd, my thoughts exactly... als uwe kleine eens aan uwen hond zenne staart trekt bv. en uw hond reageert verkeerd...
Als het een labrador(trouwens ook fantastische honden) was zou niemand commentaar hebben, en die kunnen ook veel schade aanrichten!!!!!!!!!!

Ik laat mijn kinderen NOOIT alleen bij mijnen hond!!!!

Niet omdat ik da beestje ni vertouw, maar je kan een dier nooit helemaal inschatten (en wat de kinderen met de hond uitsteken ,nog minder)

By the way: zo'n bulleke zal veel minder snel bijten als een kind bv aan zijn staart trek of in zijn ogen zit te pulken o.w.v zijn zeer hoge pijndrempel!! Ik geef toe dat als zo'n sterke hond bijt, de gevolgen ernstiger kunnen zijn dan als een klein hondje bijt...

Ik vind de Bullterriër een fantastisch en zeer kindvriendelijk ras en het is dan ook met spijt in het hart dat ik zeg dat er na deze geen meer zal komen bij ons, en dit alleen door de slechte reacties van mensen die commentaar geven en u bekijken als ne marginaal of crimineel als ge ermee buitenkomt. (zelfde reacties als hier op het forum :( ) En dit dan zo goed als altijd van mensen die er geen kl*t* van kennen en die 0,0 ervaring hebben met dit soort honden!!!! VOOROORDELEN!! En wat die artikels betreft: ELK ongeval met een bullterriër, amstaff of pitbull komt in de media, maar er worden veel meer mensen gebeten door andere rassen en daar hoor je niets van.

nog enkele voorbeelden hoe gevaarlijk mijn hond is:
- is eenmaal aangevallen door een dobermann die losbrak, heeft niets teruggedaan, stond met zijn staart te kwispelen met een bebloedde nek

- is eenmaal aangevallen door een klein hondje (weet het ras niet meer) dat losliep, heeft gelukkig niets teruggedaan (wat zelfs te begrijpen geweest zou zijn) en ik werd nog uitgescholden ook door de eigenares van da klein hondje ook!!!

- vorige zomer is er bij ons ingebroken langs de schuifraam van de living waar mijn hond in de zetel lag te slapen, ze zijn even binnen geweest en enkel de handtas meegenomen en waarschijnlijk gaan lopen toen mijn hond uit de zetel kwam om te spelen...

Het is de laatste keer dat ik hier woorden aan vuil maak want ik weet dat het toch niet uithaald, want ik probeer al 7 jaar de ware aard van dit ras te verduidelijken, maar de meesten zijn hier doof voor.
Ik word hier moedeloos van...

Ik kan hier echt kwaad van worden, maar begrijp ook dat de meeste mensen met commentaar niet beter weten (fout ligt bij de media en de verkeerde baasjes)

PS: heb al veel spijt dat ik die foto's gepost heb!!!
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

Over hoe gevaarlijk of ongevaarlijk bepaalde rassen zijn hangt voor een groot deel af van de opvoeding maar ook nog voor een deel van het intstinct van het beestje.
Ik denk dat onze golden retriever daar een goed voorbeeld van is... Op een wandeling komen de mensen altijd naar haar toe gelopen en zeggen ze: "oh wat een lieve hond", (de meeste mensen weten wel hoe een golden er uit ziet en dat de "aaibaarheid fachtor" bij deze beesten hoog ligt) maar eens ze in de buurt komen om te aaien trekt ze haar tanden en maakt ze duidelijk dat ze niet door vreemden wil geaaid worden. De meeste mensen denken dan direct dat onze hond een super moordbeest is omdat ze dan ook nog is een gentle leader draagt wat 95% van de mensen ziet als muilband...
Bijten doet ze wel pas als ze wordt vastgepakt als ze dat niet wil, dan pakt ze uw hand, maar echt doorbijten doet ze dan niet, want als ze doorbijt is er een hap uit uw hand...
Maar tegen ons is ze super braaf aanhankelijk en betrouwbaar.
Ze "beschremt" ons ook nog een beetje, door alle levende beesten die op haar teritorium komen af te maken... Dat is gewoon iets wat ze instinctief doet, ze kan er niet tegen als er een kat of vogel in de tuin zit. Als ze die ziet heeft ze die 9/10 te grazen (ze heeft in totaal al zo'n 5tal katten en 10tallen vogels te pakken gehad). Maar dat is gewoon jachtinstinct, daar kan je niet veel aan veranderen, al zien we dit niet echt graag, maar ik stoor er mij niet aan. Dat is gewoon de aard van het beestje, daar kan je ze - vind ik - niet voor voor straffen...
elmago
Mountainbiker

Post by elmago »

Bob de Biker wrote:Als het een labrador(trouwens ook fantastische honden) was zou niemand commentaar hebben, en die kunnen ook veel schade aanrichten!!!!!!!!!!

Ik laat mijn kinderen NOOIT alleen bij mijnen hond!!!!

Niet omdat ik da beestje ni vertouw, maar je kan een dier nooit helemaal inschatten (en wat de kinderen met de hond uitsteken ,nog minder)

By the way: zo'n bulleke zal veel minder snel bijten als een kind bv aan zijn staart trek of in zijn ogen zit te pulken o.w.v zijn zeer hoge pijndrempel!! Ik geef toe dat als zo'n sterke hond bijt, de gevolgen ernstiger kunnen zijn dan als een klein hondje bijt...

Ik vind de Bullterriër een fantastisch en zeer kindvriendelijk ras en het is dan ook met spijt in het hart dat ik zeg dat er na deze geen meer zal komen bij ons, en dit alleen door de slechte reacties van mensen die commentaar geven en u bekijken als ne marginaal of crimineel als ge ermee buitenkomt. (zelfde reacties als hier op het forum :( ) En dit dan zo goed als altijd van mensen die er geen kl*t* van kennen en die 0,0 ervaring hebben met dit soort honden!!!! VOOROORDELEN!! En wat die artikels betreft: ELK ongeval met een bullterriër, amstaff of pitbull komt in de media, maar er worden veel meer mensen gebeten door andere rassen en daar hoor je niets van.

nog enkele voorbeelden hoe gevaarlijk mijn hond is:
- is eenmaal aangevallen door een dobermann die losbrak, heeft niets teruggedaan, stond met zijn staart te kwispelen met een bebloedde nek

- is eenmaal aangevallen door een klein hondje (weet het ras niet meer) dat losliep, heeft gelukkig niets teruggedaan (wat zelfs te begrijpen geweest zou zijn) en ik werd nog uitgescholden ook door de eigenares van da klein hondje ook!!!

- vorige zomer is er bij ons ingebroken langs de schuifraam van de living waar mijn hond in de zetel lag te slapen, ze zijn even binnen geweest en enkel de handtas meegenomen en waarschijnlijk gaan lopen toen mijn hond uit de zetel kwam om te spelen...

Het is de laatste keer dat ik hier woorden aan vuil maak want ik weet dat het toch niet uithaald, want ik probeer al 7 jaar de ware aard van dit ras te verduidelijken, maar de meesten zijn hier doof voor.
Ik word hier moedeloos van...

Ik kan hier echt kwaad van worden, maar begrijp ook dat de meeste mensen met commentaar niet beter weten (fout ligt bij de media en de verkeerde baasjes)

PS: heb al veel spijt dat ik die foto's gepost heb!!!
Alhoewel ik niet meer wilde reageren op dit topic kan ik bij het lezen van Bob De Biker's post niet anders dan zeggen dat dit perfect weergeeft wat wij dagelijks ook tegenkomen met onze doodbrave Ugly. Boze blikken, idiote reacties enz.
Ugly is al aangevallen en gebeten (soms ernstige diepe bijtwonden) door volgende rassen: Bobtail (ernstig), Boxer (ernstig), Schotse Collie (ernstig, mijn vinger staat nog krom van die rothond eraf te halen. Heeft trouwens nog een bejaarde buurman met een klein hondje zwaar toegetakeld) Yorkshire Terriër (hing gewoon aan zijn nekvel) en tenslotte nog een Jack Russel. Heeft nooit teruggebeten, enkel gesnauwd en zich proberen loswerken.
Mijn vorige hond (een Rotweiller) was van een serieus ander kaliber, voor dat beest was alles en iedereen "de vijand" en werd als zodanig benadert. Was die hond in onervaren handen terecht gekomen waren de gevolgen niet te overzien.
En ja, zowel mijn vrouw als ikzelf zijn echte ervaren honden-mensen die ook echt met honden kunnen werken (deed trouwens met Rotweillers nog "pakwerk"),en die alle mogelijke honden lectuur al gelezen hebben.
Tot enkele jaren terug kwamen hier regelmatig politieagenten van de hondenbrigade over de vloer om naar mijn honden te komen zien en over het werken met honden te praten.
Geloof mij maar, ik ben geen leek, en zal mij nooit een hond aanschaffen zonder te weten wat ik in huis haal. Ugly is mijn eerste Am.Staf., en veruit de braafste, en meest verdraagzame hond die ik al ooit bezat.
En dit is echt mijn laatste reactie.

Grz 2 all
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

@elmago =D> =D> =D>
Post Reply