Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Streets wrote:
Petrol wrote:De fietsvergoeding is maar 0.15 al het gene er boven gaat is belast.
das juist maaaar netto hoe je dan toch altijd iets meer over hee.
ze beginnen pas te belasten van 0,15.
voor de rest kan je proberen om kledij, lbs rekeningen, ... in te brengen

Streets
Dit is het eerte wat ik ervan hoor, ik had me geinformeerd, maar het nog niet op papier gezien.
Laat jullie weten wanneer ik men eerste keer men loonfiche zie met men aantal dagen fiets erop.
En kledij zal erin gebracht worden, wist ik ook nog nie.
THX fellow bikers
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

'k Vrees dat die kledij niet aanvaard zal worden bij een controle. Let op : je kan veel inbrengen en zolang je geen effectieve controle krijgt is er niks aan de hand. Eénmaal een controle en je hebt het zitten. Om een controle te vermijden zorg je er best voor dat je nooit teveel terugtrekt van de staat. Er is een bepaalde limiet maar 'k ken ze niet van buiten.

Wat hun argument zal zijn tegen het inbrengen van de kledij ?
"Iedereen moet kleren dragen".
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

pvandebe wrote:'k Vrees dat die kledij niet aanvaard zal worden bij een controle. Let op : je kan veel inbrengen en zolang je geen effectieve controle krijgt is er niks aan de hand. Eénmaal een controle en je hebt het zitten. Om een controle te vermijden zorg je er best voor dat je nooit teveel terugtrekt van de staat. Er is een bepaalde limiet maar 'k ken ze niet van buiten.

Wat hun argument zal zijn tegen het inbrengen van de kledij ?
"Iedereen moet kleren dragen".
Zouden ze hier nie flexieber in zijn?

Ik vind dat dit wel zou mogen. ma wie ben ik.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ge moet er in elk geval goed mee oppassen. Ne boekhouder kan raad brengen.

Wat uwe baas wel zou kunnen doen is uwe fiets kopen als investering, dan kunnen de onderhoudskosten enzo ook nog afgetrokken worden (die moet hij dan ook wel betalen).

Je baas kan je ook een fiets schenken, dan kan ie nog de helft aftrekken (maar dat kan ook nog geweigerd worden, dus in 't slechtste geval kan ie die fiets helemaal niet aftrekken).

Je baas kan je ook altijd sponsoren, dan zijn er geen limieten.

Die opties heb 'k goed doorgesproken gehad met m'n boekhouder. 't Juiste ivm kledij weet 'k dus niet maar 'k denk niet dat het, indien je de fietsvergoeding krijgt, lukt.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

pvandebe wrote:het, indien je de fietsvergoeding krijgt,
Je kan enkel proberen om de meeropbrengst van de fietsvergoeding zo te dekken
voor die 0,15 hoef je niets in te brengen die is zowieso belastingsvrij.
Als je voor de extra meeropbrengst iets wil inbrengen moet je opletten dat je meer dan je forfetaire belanstingsaftrek die de je kunt inbrengen.
dit is de niet noodzakelijk bewijsbare aftrek die de belastingen zowiezo rekenen.
als je niet kiest voor de forfetaire kost, dan kan je elke kost inbrengen die je maakt voor je werk.
fiets, kledij, een deel van de thuistelefoon, een deel van de verwarming (bij occasioneel thuiswerk,...)

STreets
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Petrol wrote:Ik ben bij group4 securicor.

Voor de haven krijgen wij die €0.25 waarvan ik 60% terug aan de lasten mag geven. :(
Je kan nooit meer dan 50% belasting betalen op een loon of vergoeding want dat is het maximum belastingstarief in België.
Afhankelijk van de firma kan de voorheffing hoger zijn maar dat krijg je integraal teruggestort bij je belastingsafrekening, dus uiteindelijk zal je nooit meer dan 50% moeten betalen (en in de praktijk veel minder).
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

ivo wrote:Je kan nooit meer dan 50% belasting betalen op een loon of vergoeding want dat is het maximum belastingstarief in België.
Afhankelijk van de firma kan de voorheffing hoger zijn maar dat krijg je integraal teruggestort bij je belastingsafrekening, dus uiteindelijk zal je nooit meer dan 50% moeten betalen (en in de praktijk veel minder).
Ik heb het eens bekeken, kan kloppen wat je zegt.
Het is niet enkel mijn KM geld maar ook mijn kledij vergoedeing. En klopt het wel. :oops:
Terter
Mountainbiker

Post by Terter »

Goed gesproken. Los van kilometers en conditie: een mens is gemaakt om te bewegen. Mijne trip tussen huis en werk is maar 7 km, het spreken niet waard. Over die afstand kan ik eens goed doorfietsen. Ik maak er zelfs een sport van om mijn tijd te verbeteren op dat stuk. Terwijl anderen bij manier van spreken 's avonds hun autoportière nog maar vasthebben om in de file te gaan staan zit ik al in mijne zetel thuis. 's Ochtends rij ik mij los voor de komende werkdag en 's avonds rij ik de bureaustress van de dag eraf. In het centrum kan je afstanden verkleinen door eenrichtingsstraten (auto) te bezigen, je ziet dingen op uw weg waar je anders niet bij stil staat, en je spaart natuurlijk ook een hoop benzine uit, je neemt minder fysieke ruimte in in op de weg. Dus aan iedereen die op minder dan 10 km van zijn werk woont: gebruik toch uw fiets !
Petrol
Mountainbiker

Post by Petrol »

Terter wrote:Dus aan iedereen die op minder dan 10 km van zijn werk woont: gebruik toch uw fiets !
=D> =D> Er zijn bij ons gasten die voor minder dan 5 km hun auto nemen.#-o
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Petrol wrote:
=D> =D> Er zijn bij ons gasten die voor minder dan 5 km hun auto nemen.#-o
hier van 't zelfde, iemand dat hier achter de hoek woont, maximum 1,5km, maar diene start wel zijnen dikke bmw daarvoor #-o
Post Reply