13-14/01/07 KEMMEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

veeteeteetje wrote:Plannen zijn jammergenoeg gewijzigd voor vandaag,wegens tijdnood en omdat pepeetje deze avond vroeg moet thuis zijn zullen wij forfait moeten geven vandaag. :cry: :cry: :cry: :cry:

Amuseer ulder maar ginder.
Ik zal het weer een jaartje moeten uitstellen. :( :(
Ook forfait moeten geven... Hand en pols nog altijd niet in orde na mijn vliegpartij vorige week in Hulste. ](*,) ](*,) ](*,) Hopelijk tot zeer binnenkort.
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Deze morgen ook afgezakt naar den beruchte of was het meer de gevreesde Westhoek of allebei. Rond 08:10 daar geland en fiets klaargemaakt om vervolgens in te schrijven in een nog rustige zaal. Daarna nog even blijven zitten tot het voldoende licht was. Ondertussen waren cowboy Peter en het slijkcrossertje ook aangekomen, zij zouden dus mijn gezelschap vormen vandaag. De tocht zelf was dus zoals ons beloofd was zeer goed berijdbaar, er was niet één baggerstrook. Hier en daar natuurlijk een beetje modder maar de wind had dus duidelijk zijn werk gedaan de voorbije dagen. Tijdens de rit zelf stond er ook nog een matige wind die vooral in de eerste helft nadelig stond. De hoogtemeters zorgden er natuurlijk ook voor dat beetje bij beetje de benen leegliepen met zelfs behoorlijk wat krampen op het eind. De drie ravito's waren ook telkens welgekomen en waren meer dan voldoende.
Na de rit was er dan ook de bike wash die wel een woordje verdient, dat was echt wel een high-tech installatie. Zo iets nog nooit gezien op een TT en elders ook niet eigenlijk. Er moet daar nen handige harry rondlopen voorzien van de nodige creativiteit om dat concept te ontwerpen en dan ook nog te realiseren.
Na een warme douche en een Leffe vermoeid en voldaan terug naar het vlakke Machelen a/d Leie.
Proficiat aan de organiserende club en zijn medewerkers.
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze morgen voor de eerste keer de TT Kemmel gereden en ik moet zeggen: het is een prachtorganisatie. =D> In het parcours zat uiteraard wat baan, eigen aan de streek, maar de vele hoogtemeters maakten veel goed. We hadden de indruk dat de organisatie ervoor gekozen had om de 'bergen' via road te beklimmen en via offroad af te dalen. Gezien het onvoorspelbare weer in deze periode van het jaar wellicht een goede keuze!

Doordat men aan de voet van de Kemmelberg kan vertrekken, was het mogelijk om haast alle bergen en molhopen uit de omgeving in de tocht te verwerken. Een zeer goede reclame voor het Heuvelland! Idd. ook enkele minder bekende stukken. De offroadstukken lagen er ook steeds (min of meer) vlot berijdbaar bij. Geen modderparcours zoals vorige week, maar toch ook een parcours, waar ik ondanks de naweeën van een hevige verkoudheid, toch optimaal van kon genieten.

Verder vond ik de bepijling OK (Er mocht idd. hier en daar een pijltje meer hangen, maar vormde eigenlijk geen probleem), de 3! bevoorradingen waren zeer uitgebreid, de 2 bikewashes zeer goed en doordat het minder druk was, niet moeten aanschuiven. Ook zeer goede warme douches in een verwarmde tent. =D> =D>

De tocht samen met de Steenbakkers (Rock Rider in een offday, Berre, Moonrider, Wouter, Rhumboy en broer) gereden, waarvoor dank. Het waren de ideale bikepartners voor deze tocht. In het begin op tijd en stond wat wachten voor de iets tragere bikers en een tempo dat maar net iets boven dat van mij uitstak. Onderweg ook nog Katrien20 tegengekomen die ons net niet voorbijstak en op de après nog een jarige Lok36000 gezien (merci voor het tractaat hé) Kortom een zeer aangename tocht en normaal gezien, zien ze me zeker terug in Kemmel!
leffe
Mountainbiker

Post by leffe »

prachtige tocht, zeer mooie bevoorrading, prima bikwash kortom prachtige organisatie
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Dat beloofd voor morgen. Hopelijk is rockrider niet te off zodat hij nog in staat is om mij de track voor morgen door te sturen. :-D
Ben ook wel eens benieuwd naar die bikewash-installatie. :-)
bonsai
Mountainbiker

Post by bonsai »

de 45 gedaan, schoon tochtje met veel klimplezier, in het begin
vroeg ik me af waar al die hoogtemeters bleven, maar
ze kwamen en bleven komen :P
Op het einde het toch niet kunnen laten om af te wijken van het parcours
en de Kemmelberg grotendeels off-road te beklimmen tot aan
het Franse monument om dan onmiddellijk rechts naar boven nog eens
een vijftigtal meters kasseitjes te doen. Een beklimming die kan tellen.
Heerlijk gewoon. Bovenaan weer het parcours gevolgd.
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Waw, wat was dat genieten vanmorgen!!!! :-D
Dikke proficiat aan de voltallige organisatie voor de quasi perfecte tocht! =D> =D> =D>
Na even een babbeltje te hebben geslaan met onze herders vertrokken voor de 55 km. Ik was mentaal voorbereid op een modderige, zware tocht, maar niks was minder waar! Alles was perfect berijdbaar, quasi niks van moddertoestanden, alles piccobello! We hadden dan nog het geluk dat het weer volledig opgeklaard was, zodat de vergezichten adembenemend waren!!!!
Voor mij was de bepijling perfect (nooit getwijfeld), aangename bevoorradingen (2 en 3 heel dicht bij elkaar), inderdaad een goeie bikewash, gezellige tent! Ik had wel de indruk dat er niet veel volk aanwezig was, zeker niet op de lange afstand. Ook niet twijfelen tussen al of niet de Kemmel erbij nemen! Het is de gemakkelijkste kant die aangedaan wordt.
Nog een dikke zoen voor ons lokske, want hij was vandaag ons feestvarken! (o)
Last edited by katrien20 on Sat 13 Jan 2007 18:44, edited 1 time in total.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

De bikewash installatie?

Ik heb ook meegereden en die bikewash is inderdaad dik in orde. Hekkens om je fiets op te zetten, je loopt op "palletjes" zodat je niet in de modder staat EN er zijn fietsstandaarden voorzien om je fiets aan op te hangen om hem zo nog beter te kunnen afspuiten. Hij bestaat ook uit 2 stukken met elk zo'n 1O (dacht ik) slangen om de fiets af te spuiten die voorzien zijn van een kraantje (natuurlijk) en ge kunt er een zeer degelijke druk uitkrijgen.

Dan over de tocht zelf. Ik heb de 45 gereden, zeker de moeite! Niet veel modder, het is vooral overal een beetje "zuigend", je kleeft met je banden aan de grond waardoor je goed moet ronddraaien. Ik ben wel maar deze namiddag geweest en de hellingen tussen het eerste en het tweede bevoorradingspunt waren ondertussen wel al wat kapot gereden.

Ook moet je opletten dat je geen afslag mist. Er is een punt waarop je van de Rode Berg off road naar beneden gaat (je passeert onder andere een weide.) Als je van dat stukje komt, moet je DIRECT als je beneden staat een draai nemen van als het ware 180° en terug omhoog rijden. Ik ben jammer genoeg wel vergeten welke zone het was...
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Ik had vandaag inderdaad een verschrikkelijke off day... Voorzien om te starten voor de 55 km, maar al snel bleek dat het er 45 zouden worden... Zweten, zweten en nog een zweten. Hoesten, hoesten en nog eens hoesten. Afzien, afzien en nog eens afzien....

De verkoudheid die ik maar niet kwijt geraak en die de laatste dagen overging in een redelijk hard hoesten had dus haar tol geëist...

Samen met Berre, Moonrider, Rhumboy en broer, Wouter, Lichterveldenoare op baan voor de 55 km (tot aan de splitsing voor de Cats).
Alles lag er inderdaad beter bij dan verwacht, maar toch nog zwaar. Wel had ik de indruk dat de Kodo's een beetje rekening gehouden hebben met de omstandigheden. De beklimmingen langs de makkelijke kanten en dan maar afdalen langs de iets moeilijkere kanten.
De stukken verhard waren welkom...

Na de splitsing vulden Rhumboy en ikzelf mekaar volledig aan... Hij kwam eerder boven, maar na de afdaling kwam ik eerder beneden... :wink:

De bevoorradingen waren zeker in orde!

De bikewash was inderdaad schitterend! Nog nooit gezien zo'n dingen! Den bike moest niet eens op de grond staan en draaide makkelijk rond op die dingen zodat je hem niet moest draaien tegen de hekkens! Stuur ne keer de plannen door, dan kan onze lasser van dienst bij de Steenbakkers misschien iets gelijkaardigs maken... :wink:

@ Cristophem => Uiteindelijk 46,3 km met 827 hm en een gemiddelde van 17,8 km/h :oops:

@ nebraz M/29j. beloofd is beloofd, dus is het onderweg (gdb, gpx en ngi)... Wel maar van de 45 km gezien de omstandigheden... :oops:
triple XXXL
Mountainbiker

Post by triple XXXL »

gewoon een SUPERTOCHT =D> =D> =D>
Post Reply