Aalst - Bloso +/- 60km

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

De Wettel wrote:Je kan ook vanuit Haaltert via Iddergem en Denderleeuw naar het jaagpad van de Dender rijden.
Waar de brug van de E40 boven het jaagpad van de Dender loopt kan je aansluiten op de rode route van Aalst.
dat is zoals Haaike het al beschreef hierboven.

Massini 8)
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

ik ga zondagmorgen een tourke doen, dus degene die tijd hebben en het zien zitten een onervaren mountainbiker (wel regiotour uitgereden met slicks #-o ) te vergezellen, laat maar weten ! Btw, ik ben van de windmolenstraat in Haaltert... (maar woon hier nog niet zo lang)
chrissie
Mountainbiker

Post by chrissie »

aalst, today :bounce:

ze mogen wel op sommige plaatsen een keer snoeien :-?

rood en blauw perfecte bewegwijzering, groen vond ik iets minder maar ja ik was dan ook al steendood #-o
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

de rode van haaltert, Haaike, passeert normaal achter u (van waar op de bruul zijt ge?), die sluit aan de Ninoofsesteenweg aan op de blauwe van Denderleeuw (in Welle), en die sluit inderdaad aan op de rode van aalst (aan het jaagpad), maar ik vond die van Welle (kouter, kouter en nog eens kouter zo slecht, dat ik in Erembodegem terug richting Windmolenstraat ben gereden... Dit weekend de groene en blauwe gedaan van Erpe-Mere, en dat was al véél beter! Aangezien ik hier nieuw ben is het de perfect manier ook voor mij om de streek te verkennen! Dit weekend ben ik van plan via Outer denk ik, een stuk van die van Ninof te doen. Maar helaas nog geen compagnon gevonden (alleen is maar alleen he). Als er iemand volgende weekend (de 27ste) zin heeft om die van Aalst eens te doen (maar zonder dat ik één voet zet op de kouter in Welle), laat maar iets weten. Den derden augustus is het de beurt aan de Gert-route van Geraardsbergen hé (ik ben echt benieuwd, want den bosberg heb ik nog ni gedaan volgens mij) en dan uitbreiden naar verdere dorpkes he, en af en toe een tourtochtje beginnen doen...
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

vandaag groen en rood gereden + heen en terug naar denderwindeke +/- 70km. Wel een tof parourske! :-)

lokale grafiti

Image
don alfonso
Mountainbiker

Post by don alfonso »

zondag 24 augustus rijden de "wodanbikers" (www.wodanbikers.be) het MTB parcours van Aalst, met vertrek om 13.00u in Erembodegem aan de sporthal, waar we trouwens na de rit kunnen douchen.Iedereen die wil meebiken is welkom!
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

Gisteren Groen-Blauw gereden. In het begin super gefrustreerd geraakt door een stuk ongeveer 5km na de sporthal van moorsel dat naast de dender loopt en denk ik uitgeeft aan die grafitti brug (zie vorige foto). Dit stuk was quasi onberijdbaar, een echte poel/vijver. Dit stukje laat ik volgende keer wel links liggen denk ik. Anderen ook hinder gehad met dit stuk? Volgens mij is het daar gans het jaar door drassig, en nu door de regenval van de laatste dagen verandert in een zijstroom van de Dender. :-?
Onder de brug even uitgerust, goed gevloekt over mijn natte schoenen en moed bij elkaar gescharreld om verder te gaan.
Hierna heeft de tocht me zeker en vast bekoord. Heel vettig wel, dus ploeteren door de modder. Sommige plaatsen (vooral groene lus) paaltjes weggehaald of moeilijk zichtbaar geplaatst dus opletten geblazen.
Ook een paar keer op mijn gezicht gegaan in de al zeer diep uitgesneden single tracks tussen de velden, volgende keer trainen op mijn techniek daar :d
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

'k vond da stuk nog wel plezant.... :-)
zyves
Mountainbiker

Post by zyves »

JorisErmens wrote:'k vond da stuk nog wel plezant.... :-)
Hoe geraak jij daardoor dan? Wanneer heb je da gereden?
Judge Fredd
Mountainbiker

Post by Judge Fredd »

zyves wrote:In het begin super gefrustreerd geraakt door een stuk ongeveer 5km na de sporthal van moorsel dat naast de dender loopt en denk ik uitgeeft aan die grafitti brug (zie vorige foto). Dit stuk was quasi onberijdbaar, een echte poel/vijver. Dit stukje laat ik volgende keer wel links liggen denk ik. Anderen ook hinder gehad met dit stuk? Volgens mij is het daar gans het jaar door drassig, en nu door de regenval van de laatste dagen verandert in een zijstroom van de Dender. :-?
Onder de brug even uitgerust, goed gevloekt over mijn natte schoenen en moed bij elkaar gescharreld om verder te gaan.
Dat stuk is inderdaad het ganse jaar door een heuse modderpoel. Ik laat dat ook meestal links liggen.

De single tracks op de groene route hebben soms inderdaad ook last van een nogal diepe uitholling, waardoor je nogal snel met je pedalen in de berm blijft haken.
Post Reply