Overijse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- A d r i
- Mountainbiker
Voila, vandaag die 2 valleien route eens 2 keer gereden, een keer in de goede richting (32.5km/465hm/1u39) en een keer in de andere richting (32.6km/478hm/1u40).
De klim in Huldenberg langs die wei omhoog ligt er stenig bij, niet te doen. Eraf rijden is een stuk plezanter
In plaats van de Moskesberg ben ik eens langs de "Trapkes" omhoog gereden, serieus steil en ipv kassei offroad tot halfweg waar het een soort betonbaantje wordt.
Ik neem ook altijd die alternatieve klim die Jo hier ook postte ipv die asfaltklim net voor Sint Agatha , maar daar mag dringend eens een grasmaaier door.
In Ottenburg ben ik wel die afdaling met die trappen tijdens mijn tweede ronde niet opgereden, wegens te steil en wegens die trappen. In plaats daarvan heb ik die andere klim, evenwijdig aan de normale klim genomen en dan via asfalt naar Ottenburg toe (vandaar het verschil in km/hm tussen rit 1 en 2), die klim is op het einde redelijk steil met wat balken over het pad maar wel goed te fietsen. Er hingen daar nog pijltjes van de Gordel trouwens.
De afdaling bovenlangs die diepe holle weg naar Eerken toe is nog steeds razendsnel maar je moet toch even opletten want naar het einde toe zijn er wat geulen. Enkel door mijn snelheid vloog ik hier heelhuids over. Bij de klim in tegengestelde richting was dit ook een plezante.
Op het einde kreeg ik wat regen maar als goede Belg had ik m'n regenjasje bij. Toen ik het goed en wel aanhad stopte het al
De klim in Huldenberg langs die wei omhoog ligt er stenig bij, niet te doen. Eraf rijden is een stuk plezanter
In plaats van de Moskesberg ben ik eens langs de "Trapkes" omhoog gereden, serieus steil en ipv kassei offroad tot halfweg waar het een soort betonbaantje wordt.
Ik neem ook altijd die alternatieve klim die Jo hier ook postte ipv die asfaltklim net voor Sint Agatha , maar daar mag dringend eens een grasmaaier door.
In Ottenburg ben ik wel die afdaling met die trappen tijdens mijn tweede ronde niet opgereden, wegens te steil en wegens die trappen. In plaats daarvan heb ik die andere klim, evenwijdig aan de normale klim genomen en dan via asfalt naar Ottenburg toe (vandaar het verschil in km/hm tussen rit 1 en 2), die klim is op het einde redelijk steil met wat balken over het pad maar wel goed te fietsen. Er hingen daar nog pijltjes van de Gordel trouwens.
De afdaling bovenlangs die diepe holle weg naar Eerken toe is nog steeds razendsnel maar je moet toch even opletten want naar het einde toe zijn er wat geulen. Enkel door mijn snelheid vloog ik hier heelhuids over. Bij de klim in tegengestelde richting was dit ook een plezante.
Op het einde kreeg ik wat regen maar als goede Belg had ik m'n regenjasje bij. Toen ik het goed en wel aanhad stopte het al
- A d r i
- Mountainbiker
Vandaag een beetje gaan verkennen 'langs' de Rode BLOSO.
Nog een heel steile klim gevonden: als je van de Rode Bloso uit de kasseibaan net voor Terlanen komt, op de splitsing Rood/Groen (Groen gaat naar rechts, naar Terlanen en de Moskesberg toe), even naar links de Rode blijven volgen op de asfalt en dan direct terug links een zeer smalle singletrack in (Fietsers en wandelaars only)
Even verderop een echte muur omhoog. Onbegonnen werk met een 32/34 en zure benen maar ik kom hier nog wel eens terug
. Zeer mooi stukje bos trouwens (beschermd gebied aangegeven als Sint Agatha Rode bos op de kaart)
In het bos altijd rechtdoor rijden tot je op de steenweg ts Agatha en Ottenburg uitkomt, rechts richting Ottenburg nemen, dan terug de eerste straat rechts, even asfalt , dan rechts houden en een mooie stenige en verraderlijke en natte afdaling die op de Oliestraat uitkomt.. je kan dan verder naar Links om de rode te volgen die wat verder terug linksop gaat.
Nog een heel steile klim gevonden: als je van de Rode Bloso uit de kasseibaan net voor Terlanen komt, op de splitsing Rood/Groen (Groen gaat naar rechts, naar Terlanen en de Moskesberg toe), even naar links de Rode blijven volgen op de asfalt en dan direct terug links een zeer smalle singletrack in (Fietsers en wandelaars only)
Even verderop een echte muur omhoog. Onbegonnen werk met een 32/34 en zure benen maar ik kom hier nog wel eens terug
In het bos altijd rechtdoor rijden tot je op de steenweg ts Agatha en Ottenburg uitkomt, rechts richting Ottenburg nemen, dan terug de eerste straat rechts, even asfalt , dan rechts houden en een mooie stenige en verraderlijke en natte afdaling die op de Oliestraat uitkomt.. je kan dan verder naar Links om de rode te volgen die wat verder terug linksop gaat.
Jep, dat stuk (van aan dat singletrackje tot aan die steenweg) zat eind augustus ook in de zaterdag-TT van Duisburg ...A d r i wrote:Vandaag een beetje gaan verkennen 'langs' de Rode BLOSO.
Even verderop een echte muur omhoog. Onbegonnen werk met een 32/34 en zure benen maar ik kom hier nog wel eens terug. Zeer mooi stukje bos trouwens (beschermd gebied aangegeven als Sint Agatha Rode bos op de kaart)
Dat is idd een echte beauty. (Ik moet met blozende kaken toegeven dat ik nog nooit boven geraakt ben.)A d r i wrote:Vandaag een beetje gaan verkennen 'langs' de Rode BLOSO.
Even verderop een echte muur omhoog. Onbegonnen werk met een 32/34 en zure benen maar ik kom hier nog wel eens terug. Zeer mooi stukje bos trouwens (beschermd gebied aangegeven als Sint Agatha Rode bos op de kaart)
Je kan ook de steenweg rechtoversteken. Links van het huis ligt een singletrack. Op het einde, aan de T-splitsing links en dan zit je terug op de roderoute, maar in de tegenovergestelde richting.In het bos altijd rechtdoor rijden tot je op de steenweg ts Agatha en Ottenburg uitkomt, rechts richting Ottenburg nemen, dan terug de eerste straat rechts, even asfalt , dan rechts houden en een mooie stenige en verraderlijke en natte afdaling die op de Oliestraat uitkomt.. je kan dan verder naar Links om de rode te volgen die wat verder terug linksop gaat.
- A d r i
- Mountainbiker
Verdikke, ik was bijna boven (heb geen kleine plateau , dus moest het met de 32 vooraan doen) maar omdat m'n benen nog vol waren van gisteren ben ik uit voorzorg afgestapt.. dat is dus wel het soort hellingen waar ik van hou. Zeer steil en met moeilijke ondergrond (er ligt daar een soort grove kiezel tussen de bladeren precies) vragen ze het uiterste van je spieren en van he coordinatie (zoek het beste spoor en hou het voorwiel aan de grond en het achterwiel aan de traktie)
ga jullie tip om over de steenweg rechtdoor te rijden 1 van deze dagen eens opvolgen. maar die afdaling over de stenen die ik beschrijf is ook de moeite, moet ook bergop niet gemakkelijk zijn. Ze loopt ongeveer parallel met de laatste klim op de Rode , net voordat je Ottenburg inrijdt.
ik zag daar trouwens nog pijltjes van de Gordel hangen..
ga jullie tip om over de steenweg rechtdoor te rijden 1 van deze dagen eens opvolgen. maar die afdaling over de stenen die ik beschrijf is ook de moeite, moet ook bergop niet gemakkelijk zijn. Ze loopt ongeveer parallel met de laatste klim op de Rode , net voordat je Ottenburg inrijdt.
Bedankt voor de tip. Ik ga dat volgend weekend eens proberen.A d r i wrote:maar die afdaling over de stenen die ik beschrijf is ook de moeite, moet ook bergop niet gemakkelijk zijn. Ze loopt ongeveer parallel met de laatste klim op de Rode , net voordat je Ottenburg inrijdt.
- LuckyIron
- Mountainbiker
yep, nu weet ik welke je bedoelt, is inderdaad een leuke en stenige afdaling waar de gordel passeerde.A d r i wrote: ga jullie tip om over de steenweg rechtdoor te rijden 1 van deze dagen eens opvolgen. maar die afdaling over de stenen die ik beschrijf is ook de moeite, moet ook bergop niet gemakkelijk zijn. Ze loopt ongeveer parallel met de laatste klim op de Rode , net voordat je Ottenburg inrijdt.
man man man, wat zijn wij toch verwend in onze streek