Wat ik bedoelde is dat als de deelnemers zouden bestaan uit alléén maar zondagse toeristen, we dan in de problemen zouden komen wegens niet genoeg wisselstukken en niet genoeg plaats in de volgwagen.flippy wrote: Sorry kine-rider. Klonk scherper dan ik het bedoelde. Maar als volgens pocoloco de CTC niet bedoeld is voor de toerrijder die éénmaal per week zijn fiets bovenhaald, voor de weg-georiënteerde fietser, voor de "fanatieke marathonrijder met zijn hartslagschema's", voor de doorrijders die niet stoppen, voor de joker-toerist voor de niet-technische rijders, enz, dan kom ik niet meer. Het grootste plezier aan mijn deelname in 2005 beleefde ik immers aan het feit dat al die mensen er wél bij waren, net zoals in 2003 vermoed ik. Ik kan mij niet inbeelden dat ik zou thuishoren in een groep bikers die zichzelf zien als "straffe mannen op een straffe tocht".
@pocoloco:
1. Wat het parcours betreft, kan ik alleen maar herhalen dat ik antwoordde op je vraag om commentaar. Kritiek zou ik alleen achteraf kunnen geven. en zoals ik reeds zei: de CTC is jouw baby, man.
2. Zoals jij al zei: je kent me inderdaad niet. Ik heb in mijn leven nog geen 20 toertochten gereden, wegens niet competitief genoeg. In dat perspectief was de CTC mijn langste toertocht ooit: mijn enige doel was uitrijden.
3. Fysiek kan men zijn limieten ook gaan opzoeken op het jaagpad langs de vaart; technisch ben ik al genoeg over mijn limiet geweest (en zoals òòk al gezegd: desnoods stap ik wel), en om mentaal aan mijn limiet te raken zijn de Pyreneeën véél te laag. Ik bedoel maar: ik en de meeste bikers zijn op vakantie in de CTC en niet op een spirituele zoektocht naar zichzelf.
4. Ik vind niemands manier van fietsen vreemd. Ik ben alleen zwaar teleurgesteld wanneer ik merk dat het elitarisme dat het wegfietsen verziekt heeft, blijkbaar zijn weg gevonden heeft naar het biken. Je doet maar Koen, maar je mist heel wat.
Moesten ze alleen maar bestaan uit marathon-fanaten zouden we in de problemen komen omdat niemand onze boterhammen nog zou willen. Moesten ze alleen maar uit wielertoeristen bestaan zouden we de route moeten hertekenen. En moesten ze alleen maar uit hardrijders bestaan zou onze laatste man verschrikkelijk in affronten vallen en de kamers nooit op tijd gemaakt zouden zijn
De groepen die we tot nu toe gekregen hebben zijn godzijdank altijd al een gezonde mengeling geweest van al die mensen, die net dat ietsje anders zijn. Anders was jij er ook niet op afgekomen. Hoeveel mensen hebben tegen jou niet gezegd "gij zijt goed zot !!!" als ze hoorden wat je van plan was ? Dat bedoel ik met "straffe mensen".
En maar héél af en toe kregen we iemand mee die op zo'n tocht echt niet op zijn plaats was maar dat waren de absolute uitzonderingen.
Maarrrr... ik merk dat er verandering op komst is. Ik kan daarin verkeerd zijn maar ik meen dat - als we niets doen - we meer en meer deelnemers gaan krijgen die op zo'n tocht niets verloren hebben, voral mentaal. En dat zou voor ons en de andere deelnemers de tocht verknoeien.
We hebben al een mtb-programma geannuleerd wegens teveel problemen met sommige deelnemers (een kleine minderheid maar elke keer opnieuw, wat we ook aan de tocht of de teksten veranderden), ik wil gewoon vermijden dat dat met de ctc dezelfde weg opgaat.
Vandaar de "herbronning". Jij kan dat mentale weglachen maar op zo'n tocht is dat van primordiaal belang. Op de allereerste editie heeft het bijvoorbeeld bijna alle dagen geregend van 's morgens tot 's avonds. Moest dat elke editie zo geweest zijn zouden we met een "uitrij-percentage" van rond de 50 % zitten. Niet omdat de deelnemers het fysiek niet zouden aankunnen, maar omdat ze mentaal eronderdoor zouden gaan. Ik zie dat elke tocht opnieuw gebeuren bij slecht weer (en dan nog maar een paar dagen van de 16 sinds die eerste editie) - ik observeer namelijk goed, veel en graag
Sommige mensen zakken mentaal als een pudding in elkaar bij slecht weer, anderen na een paar nachten met een snurker op hun kamer, sommigen na een week Spaanse ontbijten
Om op de andere puntjes terug te komen:
1: 't is inderdaad mijn baby, en hij ligt me héél nauw aan het hart - da's de reden van al deze mails trouwens, anders zou ik hier niet zitten te typen
2: niet veel toertochten gereden omdat je niet competitief genoeg bent ?!? Nu zit ik absoluut niet in het toertochtencircuit maar is het daar nu ook al een wedstrijdje geworden ?!?
3: zie hierboven, als je de ctc zonder enige bron van ergernis verteerd hebt, de snurker op je kamer 's morgens een schouderklopje hebt gegeven, allerhande miserie hebt weggelachen én die niet aan je omgeving op één of andere manier liet blijken "zijde gij mentaal ne straffen". Met jou wil ik zeker nog eens gaan rijden, ik rij niet veel toertochten mee wegens ook niet competitief genoeg
4: elitair, ikke ?!? Ik ben al voor veel verweten maar daarvoor nog nooit ! We moeten dringend eens aan de toog van een Spaans café gaan hangen
Je verwart mijn bezorgdheid om te ctc te laten voortbestaan met elitair gedrag, sorry als dat zo overkwam. Ik wil terug de mengeling van "andere" zondagsrijders, marathonisti, wielertoeristen en hardrijders. Zo beter ?