Ik denk dat ik tegen u een klapke gedaan heb onder de tent vlak voor de start?Hans wynants wrote:juist terug van Alphen, en tevreden met mijn resultaat. 13e plek in de E reeks. wij waren nog net op tijd ter plaatse, de bepijling en route had iets beter gekund, Fransebaan ingegeven maar toch op een andere Fransebaan uitgekomen... de Le mans start was ook leuk, dit mogen ze van mij meer doen, dat lag me wel. nu 6 weken geen atb cross voor mij wegens mijn Job, hopelijk kan ik nog mee begin juli...
ATB Cross
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Re: ATB Cross
-
Dimme
- Mountainbiker
Alles wat tegenzat zat tegen vandaag :)
Weinig slaap, veel te laat vertrokken wegens omstandigheden en dan nog de verkeerde fiets meegenomen, onlogische omleiding die heel slecht was aangeven en maar net op tijd daar :)
Geen parcoursverkenning gedaan, niet opgewarmd, niet gegeten, schoenen waarmee ge nie uit uw klikpedaals geraakte ... beloofde dus nie veel goed
Anyway, Le Mans start is echt mijn ding en dit jaar was dat niet anders... weer als eerste aan mijne fiets en om geen snelheid te verliezen spring ik op mijn fiets en BRRRRRRRRRRRT :) Ze hadden me aangeraden om tubeless te rijden maar door alle kracht (of overgewicht, wie zalt zeggen
) bijna alle lucht uit mijne achterste band geperst waardoor ik amper voorruit geraakte en elke bocht een heel opgave was om niet onderuit te gaan :)
Toch uitgereden, puur op karakter, da's op zich ook al een heel prestatie :)
Tof parcours en omgeving daar in Alphen, al moet ik zeggen dat ik toch een paar keer afgeleid werd door dat evenement daar.... zooooo vals zinge, nie normaal
Weinig slaap, veel te laat vertrokken wegens omstandigheden en dan nog de verkeerde fiets meegenomen, onlogische omleiding die heel slecht was aangeven en maar net op tijd daar :)
Geen parcoursverkenning gedaan, niet opgewarmd, niet gegeten, schoenen waarmee ge nie uit uw klikpedaals geraakte ... beloofde dus nie veel goed
Anyway, Le Mans start is echt mijn ding en dit jaar was dat niet anders... weer als eerste aan mijne fiets en om geen snelheid te verliezen spring ik op mijn fiets en BRRRRRRRRRRRT :) Ze hadden me aangeraden om tubeless te rijden maar door alle kracht (of overgewicht, wie zalt zeggen
Toch uitgereden, puur op karakter, da's op zich ook al een heel prestatie :)
Tof parcours en omgeving daar in Alphen, al moet ik zeggen dat ik toch een paar keer afgeleid werd door dat evenement daar.... zooooo vals zinge, nie normaal
- Hans wynants
- Mountainbiker
Post by Hans wynants »
@ TPL , ja da was ik
met bijna verzopen vrouw en zoon van dat lekker weertje. 
Tip: Als je op je fiets springt niet met het hele gewicht in een keer op het zadel ploffen, maar via de je bovenbeen op het zadel glijden. Hierdoor ook minder kans dat je last van je "Je weet wel" krijgt!
Kwestie van oefenen....
Tip2: Ik zie er bij elke zoveel zoeken naar de pedalen, maar die vallen er echt niet af! Als je neit gelijk ingeklikt bent, gewoon doorgaan zonder in te klikken en tussendoor opnieuw proberen, als je op snelheid bent! Stadfiets heeft ook geen klikpedalen en kun je ook mee aanzetten
Zo'n le-mans start is niets voor mij....geef mij maar een "traditionele " start...niettemin goed weg, ondanks achteraan staan....Maar race goed opgebouwd, eerste doorkomst +/- 15-20ste...volgende ronde 4-5 en daarna onverwacht alleen ervandoor tot einde!
Sorry Ted-zodic(Jelle) dat ik je van een overwinning heb afgehouden....
Rest v/h jaar ben je van mij af...ik ga/moet/wil naar klas C! Of stap je binnenkort ook over 
Kwestie van oefenen....
Tip2: Ik zie er bij elke zoveel zoeken naar de pedalen, maar die vallen er echt niet af! Als je neit gelijk ingeklikt bent, gewoon doorgaan zonder in te klikken en tussendoor opnieuw proberen, als je op snelheid bent! Stadfiets heeft ook geen klikpedalen en kun je ook mee aanzetten
Zo'n le-mans start is niets voor mij....geef mij maar een "traditionele " start...niettemin goed weg, ondanks achteraan staan....Maar race goed opgebouwd, eerste doorkomst +/- 15-20ste...volgende ronde 4-5 en daarna onverwacht alleen ervandoor tot einde!
Sorry Ted-zodic(Jelle) dat ik je van een overwinning heb afgehouden....
Alphen, parcours was wel luik. Maar die le mans start is mij nie goe gelukt. Naast mij pedalen trappen en dan nog die ketting die effe blokkeerde...... Conclusie zo goe als vanachter van 't pak...
Uiteindelijk toch nog een goei plaatske behaald maar steen dood op 't einde.......
Uiteindelijk toch nog een goei plaatske behaald maar steen dood op 't einde.......
Mijn madam liet vallen dat het tof zou zijn dat de kinderen na hun reeks een kleine attentie/aandenken zouden krijgen.Ilpirato wrote:PS. Tips voor verbetering v/h parkoers/organisatie Alphen zijn vanharte welkom! Als we er volgend jaar aan denken, nemen we die mee met de organisatie!
Ik vond wel dat de info over het parcours beter mocht. Had het verkent maar bij de start bleek dat we een andere route moesten rijden. En was blijkbaar nie de enige die dat zei.
En dat het spijtig is dat (wsl wegens de omstandigheden) de parking ver weg was van het parcours.
En de bewegwijzering kan ook beter.
Allemaal nie slecht bedoelt.
-
spurtbommeke
- Mountainbiker
- Location: On One carbon 29er,cannondale supersix ,Diamand cyclocross
Post by spurtbommeke »
juist een mailtje gestuurd Volgende week normaal bij de D reeks starten.
De vorm is goe waarom ni over gaan dan.
Was een tof parcourke vandaag in alphen
gewonnen ook dus volgende week nr 113 int oog houden!
- kristof gilis
- Mountainbiker
Post by kristof gilis »
Hoe komt het dat jij in de E klasse rijdt? Vorig jaar reed je toch in de C klasse?spurtbommeke wrote:juist een mailtje gestuurd Volgende week normaal bij de D reeks starten.
-
spurtbommeke
- Mountainbiker
- Location: On One carbon 29er,cannondale supersix ,Diamand cyclocross
Post by spurtbommeke »
Heb vorig jaar een derde plek gereden in dessel in de D dus naar de C moeten gaan.
en daar 3 wedstrijden gereden.Was 47ste eindklassement dus.
en daar 3 wedstrijden gereden.Was 47ste eindklassement dus.