thnx dan moetr die fiets daar tog speciaal voor ontworpen zijn, aangepast.
die aanpassing kun je niet op een carbon hart tail doen he maar mischien wel op een fully als je da achter brug ff uitelkaar haald
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Met welke verhouding van tandwielen rijden jullie in combinatie met de Rohloff?
Als er andere tandwiel gestoken wordt vooraan en achteraan met een andere tandverhouding dan de originele tandwielen (vooraan tand meer- achteraan tand minder of vooraan tand minder - achteraan tand meer), wat gebeurd er dan met de verhoudingen.
Als er andere tandwiel gestoken wordt vooraan en achteraan met een andere tandverhouding dan de originele tandwielen (vooraan tand meer- achteraan tand minder of vooraan tand minder - achteraan tand meer), wat gebeurd er dan met de verhoudingen.
-
Faxe
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team
KMC maakt met de X1 al weer een tijdje een ketting die speciaal voor rohloff- en singlespeed fietsen is ontwikkeld. Iemand die iets kan zeggen over de duurzaamheid van deze ketting?
Ben ook wel benieuwd of je de bijgeleverde missing link in de praktijk opnieuw kunt gebruiken. Volgens de KMC site kan dat niet.
Ben ook wel benieuwd of je de bijgeleverde missing link in de praktijk opnieuw kunt gebruiken. Volgens de KMC site kan dat niet.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Wat geeft 43/17 dan?Wowtre wrote:hier vind je mijn uitleg
standaard is 44/16
44/16 komt overeen met een 11-28 cassette => verlies lage versnelling
40/16 komt overeen met een 12-34 cassette => verlies hoge versnelling
ik gebruik 42/16 en verlies dus een halve versnelling aan beide kanten
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
43/17 = 2.529...Mountain JOhler wrote:Wat geeft 43/17 dan?Wowtre wrote:hier vind je mijn uitleg
standaard is 44/16
40/16 = 2.5
dat verschil ga je niet echt merken hoor,
ik denk wel dat een oneven combinatie zorgt voor een iets gelijkmatigere slijtage van ketting en tandwielen
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Je spreekt van hoge en lage versnellingen. Dien ik dit dan zo te verstaan: lage versnelling gebruiken bij vlakke snelheidsrit of snelle afdaling en hoge versnelling gebruiken bij stijle klim?Wowtre wrote:43/17 = 2.529...Mountain JOhler wrote:Wat geeft 43/17 dan?Wowtre wrote:hier vind je mijn uitleg
standaard is 44/16
40/16 = 2.5
dat verschil ga je niet echt merken hoor,
ik denk wel dat een oneven combinatie zorgt voor een iets gelijkmatigere slijtage van ketting en tandwielen