BK in Halle voor de XC

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Danny001
Mountainbiker

Post by Danny001 »

tipsy wrote:
uncle sam wrote:Wa ne zever allemaal, hoor jullie zelf nu es bezig :^o

1) ofwel moeten de "mtb'rs" ma meer hun best doen, dat ne "buitenstaander" niet kan winnen
2) ofwel was het parcours niet "mtb" genoeg

Tis altijd etzelfde.
In mijn ogen maakt dat toch niet uit aan hoeveel wedstrijden je meedoet int jaar.
Als ge de beste zijt, dit keer in Halle, dan winde. Simpel!
Dat we hierdoor de trui minder/niet gaan zien vind ik juist goed, zelfs lachwekkend en tegelijk beschamend :wink:

In andere sporten is dat toch ook zo?
Het voelt toch goed? Geklopt worden in je eigen sporttak door een "buitenstaander".

Proficiat Kevin P.

Ter info: in Zwi wint Florian Vögel voor Nino Shurter!
Sorry hoor , maar ik denk dat het toch niet zo goed voelt om in je eigen sporttak geklopt te worden door een buitenstaander. #-o Dit bewijst nog eens hoe klein het mtb'en is in Belgie. Kevin heeft verdiend gewonnen maar ik denk dat dit deels te weiten is aan het parcour.
Van Hoovels neemt weerwraak en wordt Belgisch kampioen CX 2012 :-)
jean
Mountainbiker

Post by jean »

Misschien volgend jaar parcour bouwen in de Kempen dan wint wellicht Boonen,beetje eerlijk blijven hé;trek voor bk naar de ardennen en je ziet anderen aan de top,die de naam " bk mountainbiker"waard zijn !Met alle respect voor Pauwels,klasse cyclocrosser,maar waar gaan we hem zien komende jaar in mtb?Dikke proficiat aan nr 6,eerste niet prof. Robby!!
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Als de cyclocrossers met de prijzen gaan lopen in een periode van het jaar waarin ze totaal niet top zijn is er maar 1 conclusie te vellen. De echte :roll: mountainbikers zijn blijkbaar niet goed genoeg.

Mss moeten ze Evans maar eens uit de Tour zetten, die kerel is helemaal geen wegrenner en pikt straks nog de Tour weg voor de neus van echte coureurs.
Danny001
Mountainbiker

Post by Danny001 »

Mister No Chaïn wrote:Als de cyclocrossers met de prijzen gaan lopen in een periode van het jaar waarin ze totaal niet top zijn is er maar 1 conclusie te vellen. De echte :roll: mountainbikers zijn blijkbaar niet goed genoeg.

Mss moeten ze Evans maar eens uit de Tour zetten, die kerel is helemaal geen wegrenner en pikt straks nog de Tour weg voor de neus van echte coureurs.
Evans is ne mountainbiker. Zo heb ik hem toch leren kennen.
rollemol
Mountainbiker

Post by rollemol »

Danny001 wrote:
tipsy wrote:

1) ofwel moeten de "mtb'rs" ma meer hun best doen, dat ne "buitenstaander" niet kan winnen

Tis altijd etzelfde.
In mijn ogen maakt dat toch niet uit aan hoeveel wedstrijden je meedoet int jaar.
Dat we hierdoor de trui minder/niet gaan zien vind ik juist goed, zelfs lachwekkend en tegelijk beschamend :wink:

Het voelt toch goed? Geklopt worden in je eigen sporttak door een "buitenstaander".

Proficiat Kevin P.

Sorry hoor , maar ik denk dat het toch niet zo goed voelt om in je eigen sporttak geklopt te worden door een buitenstaander. #-o Dit bewijst nog eens hoe klein het mtb'en is in Belgie. Kevin heeft verdiend gewonnen maar ik denk dat dit deels te weiten is aan het parcour.
St-Vith ,was dit mountainbiken ?
Daar won Kevin Van Hoovels ! Maar ook hier fietste Kevin Pauwels de beste ronde tijden ,en was hier normaal de overwinnaar geweest zonder pech in het begin van de wedstrijd !
Ook ik had Kevin V H liever zien winnen zondag omdat deze meer bezig is met mountainbiken . Maar om nu dan weer te stellen dat dan de trui meer te zien zou geweest zijn op XC wedstrijden in Belgie ? Buiten de belgacom (golazo) wedstrijden heeft hij op Belgische bodem toch ook niet zoveel aanwezig geweest ( flanders en Wallonia cup) . En op de golazo wedstrijden waren de cyclocrossers ook !
Proficiat aan Kevin Pauwels !!! En een sport met veel minder media aandacht zou hem ook veel beter afgaan . :-D
Danny001
Mountainbiker

Post by Danny001 »

Toch straf hé. Ik ben een hele winter als fotograaf actief geweest in de cyclocross en heb daar nooit of nooit horen spreken over mountainbikers. Nu dat ik in de mountainbike fotografeer hoor ik constant spreken over de cyclocrossers.
En als er een cyclocrosser wint is het dan plots omdat het een cyclocross circuit is :-)....plots telt ons land nog maar 2 MTB circuits, Malmedy en Houffa. Het is niet dat Pauwels nooit met een MTB gereden heeft want is ooit BK geworden bij de juniors voor ene......Van Hoovels.
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Voor mij mag iedereen rijden: mtb'ers, cx'ers, rr'ers,... Alleen is al even aangehaald dat de cx'ers dit doen als voorbereiding op hun cx seizoen wat hun echte broodwinning is. Wel jammer dat ze dan hier ook het prijzengeld voor de neus van de mtb'ers weg komen kapen. Harder trainen dan? Die mannen zijn al blij dat ze vandaag een extra dagje verlof gekregen hebben.
Iets helemaal anders nu. Wat me ook opgevallen is: Veel sram. Opvallend meer dan shimano. Kan toeval zijn. Wil hier ook niet de discussie sram vs shimano part 36954 beginnen, maar gewoon een vaststelling.
Granville Team
Mountainbiker

Post by Granville Team »

Iemand foto's getrokken van de FUNB klasse zaterdagavond?
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

zageventen :p
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

Danny001 wrote:
tipsy wrote:

Tis altijd etzelfde.

Proficiat Kevin P.

:lol:
Post Reply