5/12/04 De Panne Beach Endurance
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Gisteren naar een twaalfde plaats gereden. Niet slecht na een maandje training, vind ik. De eerste 6 waren te sterk, maar dat wist ik vooraf. In het tweede groepje was ik bij de beteren, maar vond niemand die mee het verschil wilde maken. Na elke technische passage reed ik alleen of in een klein groepje, maar de groep kwam telkens terug. Helemaal op 't einde was 't beste er wel af... Iets te veel met krachten gewoekert vrees ik..
Spijtig van die gevaarlijke start. Door de start wind tegen, konden ook de mindere goden volgen. Die zijn 't niet gewend om in groep te koersen, met gevaarlijke maneuvers en valpartijen tot gevolg. Ook de inschrijvingsprijs is te hoog. Is De Panne zijn status van belangrijkste beachrace aan 't verliezen? Het blijft een goede organisatie, maar ook die moet van z'n fouten leren!
Spijtig van die gevaarlijke start. Door de start wind tegen, konden ook de mindere goden volgen. Die zijn 't niet gewend om in groep te koersen, met gevaarlijke maneuvers en valpartijen tot gevolg. Ook de inschrijvingsprijs is te hoog. Is De Panne zijn status van belangrijkste beachrace aan 't verliezen? Het blijft een goede organisatie, maar ook die moet van z'n fouten leren!
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
Gisterenavond hing de uitslag al in 1 ex in de sporthal. Maar op de website staat dat de uitslag pas morgen on line staat...Raketman S. wrote:iemand een idee wanneer de uitslagen online staan. en die foto's die werden genomen langs het parcours komen die ook online?
Die foto's: die krijg je binnen enkele weken per post toe. Allez, een zwart-wit copy krijg je toe, en je kan de kleurfoto dan kopen door het bedrag over te schrijven.
Ik ben het ook eens dat de loopstroken daar overheersen boven het fietsen. Enkel de eerste strook kan je met het fietsen heelwat plaatsen winnen, als je achteraan gestart bent. Maar als het blok uit elkaar valt, is het veel moeilijker om alleen naar een vorig groepje te rijden. Dan hangt het veel af dat je samen met anderen kan ronddraaien, en het tempo zo kan onderhouden. Heb je geen medewerking, dan heb je pech. Maar in de loopstroken kan je dan in verhouding weer heelwat plaatsen goedmaken als je een behoorlijke loper bent. Het is daarom ook een terechte vraag of dit nog wel een fietswedstrijd is... Maar is het bij het veldrijden ook niet zo als't een zwaar parcours is?
Allez, voor mij niets liever dan veel fietsen, en zo weinig mogelijk lopen. Ik heb voor deze wedstrijd dan ook geen meter op lopen getrained. Zoals elk jaar dacht ik tijdens de wedstrijd dat dat de laatste keer zou zijn dat ik zou meedoen. De vorige jaren ben ik hier altijd snel op teruggekomen. Voor volgend jaar weet ik het nu echt nog niet...
Na jaren van steeds meer inschrijvingen dit jaar toch een 100-tal minder dan vorig jaar. Of dit te maken heeft met het hogere inschrijvingsgeld weet ik niet...
tja, dat inschrijvingsgeld is eigenlijk een soort georganiseerde diefstal he.
Ik kan absoluut niet begrijpen waar ze het halen, dat ding moet een overschot van miljoenen (bf) hebben.
Ook diene zever als "verkozen tot één van de drie mooiste mtb-evenementen van belgië" : WHOAOAOAAAAA die gasten hebben geen flauw idee welke verborgen schatten hier in belgië zo maar voor het oprapen liggen. En tis misschien maar beter ook...
Maar, ik heb me wel degelijk geamuzeerd hoor, dat wel.
Ik kan absoluut niet begrijpen waar ze het halen, dat ding moet een overschot van miljoenen (bf) hebben.
Ook diene zever als "verkozen tot één van de drie mooiste mtb-evenementen van belgië" : WHOAOAOAAAAA die gasten hebben geen flauw idee welke verborgen schatten hier in belgië zo maar voor het oprapen liggen. En tis misschien maar beter ook...
Maar, ik heb me wel degelijk geamuzeerd hoor, dat wel.
-
Raketman S.
- Mountainbiker
Post by Raketman S. »
Zeg benny, het chocowafeltje van mijn vrouwe heeft een toch een beetje geholpen. op de laatste strook heb ik het wel tekortgekomen. nog een keer bedankt aan fiete voor de fotosfiete R-vrouw2 wrote:ik was 98e yoehoe![]()
vorig jaar kettingbreuk
dit jaar geen trainning geen tijd en toch ben content!!
wel beetje ambetant uur heb nie echt kunnen eten bang dat het op de maag ging blijven liggen en k'was het deftig gewaar suikers tekort!!
was blij dat ik het bordje finisch zag.........
-benny-
- Michelleke
- Mountainbiker
Post by Michelleke »
OK, dat zal mogelijk wel zo zijn. De reden van de verhoging dit jaar was, meen ik, dat iedereen nu verzekerd is. Je zou je dan de vraag kunnen stellen of er geen andere mogelijkheid is, aangezien een deel van de deelnemers toch zoal via hun bond verzekerd is (ikzelf dus ook). Maar laat het ons nu niet moeilijker maken dan het al is, en aan iedereen hetzelfde bedrag vragen... Ik vind het alleszins een prima idee dat elke deelnemer die dag verzekerd is, ook al kost het me dan een paar eurokes extra.Iegienie wrote:tja, dat inschrijvingsgeld is eigenlijk een soort georganiseerde diefstal he.
En "waar ze het halen", zoals Iegienie het zich afvraagt... Ik denk dat dat gewoon een kwestie is van vraag en aanbod. Waarom zouden zij meer dan 1500 inschrijvingen moeten hebben? Het zou, zoals hiervoor ook reeds werd geschreven, het risico op ongevallen enkel maar verhogen. Zolang er genoeg geïnteresseerden zijn die 17 euro willen neertellen, zal de organisatie dit graag blijven incasseren.
Ikzelf doe maar aan één strandrace per jaar mee, en vind het ook geen probleem om daarvoor 17 euro af te dokken. Ik vind De Panne een mooie wedstrijd, vooral door het hoge aantal deelnemers, de (langere) afstand, het wisselende parcours (strand, de camping met z'n "col", de doorkomst in De Panne) en last but not least het grote aantal toeschouwers. 'T is toch altijd plezant dat er zoveel volk staat te kijken, toch?
Maar wat ik minder positief vind aan de organisatie, is de administratie:
1) de inschrijving, waarbij je geen bevestiging per e-mail ontvangt (zoals ik eerder hier al schreef)
2) maar ook stel ik me de vraag waarom het zo lang moet duren om de uitslag op internet te krijgen. Ikzelf kan m'n nieuwsgierigheid makkelijk bedwingen (ik heb de uitslag trouwens gisteren al in de sporthal gezien), maar een excel- of pdf-fileke op internet zetten kan toch niet lang duren? Uiteindelijk was de officiële uitslag gisteren een paar uur na de wedstrijd al klaar en uitgehangen.
En voor zo'n organisatie zou het ook toch bijna een "must" moeten zijn om ieder een chip in bruikleen te geven (met eventuele borg) zoals dat op heelwat sportwedstrijden elders reeds gebeurd. Zo zou je achteraf bv. ook je tussentijden kunnen bekijken.
Op de duathlonwedstrijd in Zofingen (CH), bijvoorbeeld, stonden zowel de tussen- als de eindtijden van alle deelnemers al enkele minuten na registratie op internet! Wanneer men, zoals in De Panne, 17 euro inschrijvingsgeld vraagt, dan zouden we zo'n luxe bij "De Panne" toch ook wel mogen verwachten, meen ik. Maar goed, het is misschien inderdaad wel zo dat men de koe melkt zolang ze melk blijft geven, zonder dat men extra gras moet voederen...
awel,
voor mijnen eerste keer kheb ferm verschoten.
khad al die berichtjes gelezen over startplaatsen en conditie,
de conditie heeft toch den doorslag vind ik.
al da geploeter door da mulle zand ge wordt der moedeloos van.
ik denk da parcourkennis ook een pluspunt is, want den eersten toer is vééééééél langer dan de volgende twee.
ik had ook geen uurwerk en kijk dus reikhalzend uit naar den uitslag.
en war betreft" één van de mooiste evenementen van de eeuw"
laat me nie lachen.
man man man er bestaan veel mooiere tochten dan dit!
daarom voor dat ge reageert dat ik dan beter wegblijf,
ik kom zeker nie terug. voor 17 euro koop ik een veel mooiere t-shirt en muts, en kan ik nog enkele toertochten rijden.
maar ik heb me wel geamuseerd
voor mijnen eerste keer kheb ferm verschoten.
khad al die berichtjes gelezen over startplaatsen en conditie,
de conditie heeft toch den doorslag vind ik.
al da geploeter door da mulle zand ge wordt der moedeloos van.
ik denk da parcourkennis ook een pluspunt is, want den eersten toer is vééééééél langer dan de volgende twee.
ik had ook geen uurwerk en kijk dus reikhalzend uit naar den uitslag.
en war betreft" één van de mooiste evenementen van de eeuw"
laat me nie lachen.
man man man er bestaan veel mooiere tochten dan dit!
daarom voor dat ge reageert dat ik dan beter wegblijf,
ik kom zeker nie terug. voor 17 euro koop ik een veel mooiere t-shirt en muts, en kan ik nog enkele toertochten rijden.
maar ik heb me wel geamuseerd
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Met een tijd van ong. 2u 8 min hoop ik op een 300ste plaats. Tijd is niet veel beter dan vorig jaar. Vorig jaar had ik 2u 9m wat goed was voor een 366e plaats.
Start was zeer slecht. 'k stond helemaal links en moest daardoor een heel eindje lopen. Voor de rest is alles goed verlopen, buiten één valpartij in de laatste ronde (afdaling 2e camping).
Toch zal ik meer moet lopen. In de loopstroken moest ik altijd het groepje laten gaan. Het koste mij telkens krachten om terug te komen waardoor ik de laatste 5 km moest terug schakelen. Ik kreeg honger. Maar de man met de hamer wachtte gelukkig nog even.
Over de inschrijvingsprijs moet men niet zagen, je doet mee of niet. Organisatoren kun je toch geen ongelijk geven. Vragen ze nu 10 Euro of 20 Euro. Telkens zullen er een boel bikers afkomen. So who cares.
Euh, Zandbijter, hoe doe jij dat ? Je rijdt hier verdomme bij de eerste 30 en als ik u telkens ergens zie, zij gij ferm pinten aan het pakken.

Start was zeer slecht. 'k stond helemaal links en moest daardoor een heel eindje lopen. Voor de rest is alles goed verlopen, buiten één valpartij in de laatste ronde (afdaling 2e camping).
Toch zal ik meer moet lopen. In de loopstroken moest ik altijd het groepje laten gaan. Het koste mij telkens krachten om terug te komen waardoor ik de laatste 5 km moest terug schakelen. Ik kreeg honger. Maar de man met de hamer wachtte gelukkig nog even.
Over de inschrijvingsprijs moet men niet zagen, je doet mee of niet. Organisatoren kun je toch geen ongelijk geven. Vragen ze nu 10 Euro of 20 Euro. Telkens zullen er een boel bikers afkomen. So who cares.
Euh, Zandbijter, hoe doe jij dat ? Je rijdt hier verdomme bij de eerste 30 en als ik u telkens ergens zie, zij gij ferm pinten aan het pakken.