show je droomwagen!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

racerke wrote: 1.4 met 160pk, snel genoeg om menig andere wagen te blijven volgen :-)
Ooit kunnen vergelijken met de 1.4 (122pk)?
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

looneycooney wrote:Had nog even getwijfeld voor de Focus RS afgelopen zomer , kreeg hem vrij goedkoop ..tot ik er eens mee reed..ppff dat viel tegen ...
Tegengevallen ? Ik heb er 6 maanden geleden mee mogen rijden, carte blanche op Zolder. Voor zijn geld is dit de beste sportwagen dat je kan krijgen. Ik kom hem toen kopen voor +- 28.000 euro full option.
Driften was zalig, GEEN onderstuur, soms wat overstuur maar het is en blijft een voorwielaangedreven wagen... kan je dus niet vergelijken met de andere vermelde wagen.
De Scirocco is ook prachtig (zeker zoals hier in het wit =D>, zou ook geen andere kleur willen hebben voor deze wagen), maar kan nooit tippen aan de Focus...

Ik ben zelf een enorme fan van de Nissan 350/370Z en de Mazda RX8. Dit is nog meer fun dan de Focus (heb met de 350Z gereden) maar we zitten hier in een hogere klasse van over de 40.000 euro.
De Z4 vind ik ook prachtig, maar hier gaan we al naar de 50.000 euro voor een goede versie en uitrusting. Voor dat geld mag je ook wat meer plezier hebben.

Maar om eerlijk te zijn: ik vind de Focus RS, 350/370Z ook meer sportwagen dan de Z4. Deze laatste is meer comfort, terwijl de Nissan's en de Focus veel te hard zijn om langere ritten mee te rijden.
De Porsches zijn het ultieme hé : supersportief én comfort... maar je betaalt er wel voor zenne.

Als ik het geld, ik ging voor een Porsche... no doubt.
raven14
Mountainbiker

Post by raven14 »

We wijken wat af van het oorspronkelijke topic, maar per budgetklasse (zonder opties gerekend) zou ik de volgende wagens kiezen (als sport car die naast op de weg ook op trackdays wordt ingezet):

- 20k: Renault Sport Clio Cup
- 30k: Renault Sport Megane Cup (maar liever nog de R26R die niet meer wordt gemaakt)
- 50k: Nissan 370z
- 70k: Porsche Cayman S
- 100k: Porsche 997 Carrera S
+100k: Porsche 997 GT3 mkII
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Mja ok , dan doe ik maar uit de hoogte ...
Vroeger vond ik mijne fiesta st ook een sportwagen en zou hem verdedigd hebben met alles wat ik had..nu denk ik daar anders over .
Tilmelda , rs ..wat me tegenviel : stuurgevoel en pedaal-plaatsing.

Raven ..daar ben ik het nu wel eens mee eens , met je lijstje .. mooie keuzes =D>
Enige waar ik nog op zou twijfelen is een mini jcw in de 30k tot 50k klasse , maar dat is persoonlijk
Last edited by looneycooney on Sun 31 Jan 2010 15:08, edited 1 time in total.
saiko
Test team

Post by saiko »

ochja porsche boxer en al die soort gelijke reed ik vroeger los met menne volvo, en dat was alles behalve enne sportauto :D
racerke
Mountainbiker

Post by racerke »

kawa wrote:
racerke wrote: 1.4 met 160pk, snel genoeg om menig andere wagen te blijven volgen :-)
Ooit kunnen vergelijken met de 1.4 (122pk)?
Nooit met een 122pk versie gereden, enkel met de 160pk versie en de 2.0 met 200pk's.
Reden dat ik de 160pk versie heb genomen is dat deze een compressor EN turbo heeft en de 122pk versie enkel een turbo. Ook kan in de loop van tijd de 160pk versie gemakkelijk te chippen zijn tot +/-200pk (met behoud garantie) en zou deze toch nog sneller en vlotter rijden dan de 2.0 met standaard 200pk's.
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

looneycooney wrote:Tilmelda , rs ..wat me tegenviel : stuurgevoel en pedaal-plaatsing.
Stuurgevoel ligt aan het feit dat alle vermogen op de voorwielen komt hé. Alles vooraan gaat omhoog bij het gasgeven en stuur krijgt minder gevoel...
Maar ik moet zeggen dat ik er geen last van had :-D
Pedaal-plaatsing : bedoel je dat ze te dicht bijeen stonden ?
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

MADRISTA666 wrote:Hier voor de liefhebbers:

http://www.autobloggers.nl/2010/01/29/t ... ompilatie/
Nice :drunk:

Voor mij steekt er toch maar enen uit : de Mustang !!! V8-power !!! :wink:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

timdelma wrote:
looneycooney wrote:Tilmelda , rs ..wat me tegenviel : stuurgevoel en pedaal-plaatsing.
Stuurgevoel ligt aan het feit dat alle vermogen op de voorwielen komt hé. Alles vooraan gaat omhoog bij het gasgeven en stuur krijgt minder gevoel...
Maar ik moet zeggen dat ik er geen last van had :-D
Pedaal-plaatsing : bedoel je dat ze te dicht bijeen stonden ?
idd en ook het feit dat ford is overgestapt nr een volledig elektronische sturing..daar waar bij de vroegere versies een gedeeltelijke hydraulische sturing hadden...het gevoel word veel lichter ..neem maar eens een oudere versie tov de nieuwe ..ik vind dat niet plezant eerlijkgezegd . Ben jarenlang fordliefhebber geweest , maar deze veranderd de zaak een beetje .

dicht bijeen , mja dat valt nog mee, vooral dat ze nogal nr links staan en het gas/rem pedaal niet op dezelfde hoogte ..wat heel-toeing moeilijker maakt , zeker als je kleinere voeten hebt zoals ik .
Bij een mini of zelfs de porsches staan ze ook dichtbij mekaar , maar niet met zulke hoogte/diepte verschillen ..ik leek in die rs een beetje schuin te moeten gaan zitten .
En in een kuipzetel niet simpel heh , mja ik ben gene grote , en ik vermoed dat het daarmee te maken heeft ..korte bovenbenen , hoge zithouding gaat niet samen.
Niet tegenstaande ik het een ferme bak vind hoor , vooral de 5-cylinder spreekt tot verbeelding ;-)
achterbank eruit , rolkooi erin en je moet de biv v. 5000€ zelfs niet meer betalen , zeker een aanrader idd voor dat geld ;-)
Post Reply