Zo 03/01/2010 Snellegem
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Zoals iemand anders hier al zei: ik was ook blij dat ik zonder klikpedalen rondreed. Als ik moet vegelijken met de "klikpedalers" die ik tegenkwam was ik veel meer op m'n gemak in de bochten. In tegenstelling tot wat ik lees hier bij vele anderen ben ik niet op de grond terechtgekomen. Driemaal geschoven maar op tijd voet kunnen zetten en zo tot een stop kunnen komen. Ging zeker niet gelukt zijn met klikpedalen.
-
canyonbiker
- Mountainbiker
Post by canyonbiker »
Lang in twijfel deze morgen, als ik het lees toch best dat ik thuis gebleven ben ondanks altijd mooie rit te Snellegem! In Veldegem ook veel bikers zien vallen.
spijtig hopen op beter weer volgend jaar!
- spiermassa
- Mountainbiker
- Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Re: vtt snellegem
Misschien kleine hint , zeker geen brake clean gebruiken terwijl uw remblokken nog in de remklauw gemonteerd zijn , dichtingen van uw remklauwen zijn hier niet tegen bestand en zullen verharden , zeker als ge er gebruikt die voor auto's bedoeld is (is veel aggresiever)Moustache wrote:Vandaag zelf de vraag gesteld en antwoord gekregen:gitane wrote:ps : als er iemand de juiste oorzaak en oplossing voor 'schreeuwende'schijfremmen kan doormailen , zou ik dit zeker op prijs stellen
!!!
De schijven en de remblokjes met remreiniger schoonmaken. Dit vind je bij de fietsenhandel, maar ook in elke garage (wordt gebruikt om de trommels of de schijven schoon te maken als er nieuwe remschoenen zijn geplaatst)
Best demonteren dus die handel vooraler in te spuiten.
- KUBA
- Mountainbiker
- Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL
Deze morgen dus ook met demme6 afgezakt naar snellegem , ons in den auto al aan het verkneukelen op wat komen zou meerbepaald terug serieuze training op techniek.
Zo gezegd zo gedaan en geen een van de 2 heeft tegen de grond gegaan zelfs gene schuiver gemaakt (juiste bandendruk/uiterste concentratie), ikzelf zelfs nergens voet aan de grond moeten zetten
uitgezonderd op het technisch parcour (ken de naam niet) waar we het moeilijke stuk kozen maar algauw op ons tellen terugkwamen.
We hebben ons terug uitstekend vermaakt waarvoor dank

Zo gezegd zo gedaan en geen een van de 2 heeft tegen de grond gegaan zelfs gene schuiver gemaakt (juiste bandendruk/uiterste concentratie), ikzelf zelfs nergens voet aan de grond moeten zetten
We hebben ons terug uitstekend vermaakt waarvoor dank
hier ook van dat vertrokken van uit brugge met de auto naar snellegem om 8h,daar ik vroeg moest terug zijn voor middagmaal(vrienden op bezoek)
om 8h40 gestart in snellegem met ne hoop andere bikers ,na een paar km al door dat het oppassen geblazen was !! aan de vijver de ene na de ander tegen de grond zien gaan juist een bal in een kegelspel !!
daar rap door de zijkant (gras) gereden ,tot aan de eerste singeltrack in bos geen problemen ondervonden,juist bij het uitrijden waren er enkel bikers voor mij duidelijk minder op het gemak dan mijzelf en ja het was van dat terwijl ik aan het overgaan was ging de minder handige tegen dek , resultaat tegen mijn voorwiel en we lagen er alle twee
maar zonder erg,verder geen schuivers meer gemaakt ,wel veel problemen met de vorst ,modder en water die het schakelen van voor derie onmogelijk maakten !! ,ook weer terug problemen met de achterrem alle druk weg dit is wel lastig rijden met enkel voorrem !!
dan maar besloten om geen lussen meer mee te nemen en rechtdoor tot einde!
toch tevreden over de rit !!
proficiat en dikke pluim voor organitatie
thanks
om 8h40 gestart in snellegem met ne hoop andere bikers ,na een paar km al door dat het oppassen geblazen was !! aan de vijver de ene na de ander tegen de grond zien gaan juist een bal in een kegelspel !!
daar rap door de zijkant (gras) gereden ,tot aan de eerste singeltrack in bos geen problemen ondervonden,juist bij het uitrijden waren er enkel bikers voor mij duidelijk minder op het gemak dan mijzelf en ja het was van dat terwijl ik aan het overgaan was ging de minder handige tegen dek , resultaat tegen mijn voorwiel en we lagen er alle twee
maar zonder erg,verder geen schuivers meer gemaakt ,wel veel problemen met de vorst ,modder en water die het schakelen van voor derie onmogelijk maakten !! ,ook weer terug problemen met de achterrem alle druk weg dit is wel lastig rijden met enkel voorrem !!
dan maar besloten om geen lussen meer mee te nemen en rechtdoor tot einde!
toch tevreden over de rit !!
proficiat en dikke pluim voor organitatie
thanks
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Zondagochtend 3 januari, 6u40.
Hier in Ingelmunster ligt de sneeuw ontmoedigend 3 cm hoog. Alles mooi romantisch wit.....
en ik dwarrel terug naar boven.
Waar mijn vrouw de slaapkamerdeur al gesloten heeft. Gv*d**me.
De keuze, kille zetel of Snellegem is snel gemaakt. Ik stap in de wagen en rij als een zot aan 30km/u over s'lands binnenwegen.
Zoals het bij veel bikeclubs het geval was, een blij weerzien met de maten.
Die van mij waren beduidend dikker dan in 2009. Maar jammergenoeg niet trager. Ik was weer de laatsten.
Het asfaltijs verhinderde dat ik ook maar één moment in bikemodus overging. Als een bejaard Stokstaartje zat ik op mijn velo. Een over het stuur salto, 180° synchroon slippen, en horizontaal bochtschuiven zijn mijn helderste herinneringen.
Te eenzijdig voor een superorganisatie als Snellegem en de vele private éénmalige doorgangen. Thanks, en de volgende keer beter weer.
Hier in Ingelmunster ligt de sneeuw ontmoedigend 3 cm hoog. Alles mooi romantisch wit.....
en ik dwarrel terug naar boven.
Waar mijn vrouw de slaapkamerdeur al gesloten heeft. Gv*d**me.
De keuze, kille zetel of Snellegem is snel gemaakt. Ik stap in de wagen en rij als een zot aan 30km/u over s'lands binnenwegen.
Zoals het bij veel bikeclubs het geval was, een blij weerzien met de maten.
Die van mij waren beduidend dikker dan in 2009. Maar jammergenoeg niet trager. Ik was weer de laatsten.
Het asfaltijs verhinderde dat ik ook maar één moment in bikemodus overging. Als een bejaard Stokstaartje zat ik op mijn velo. Een over het stuur salto, 180° synchroon slippen, en horizontaal bochtschuiven zijn mijn helderste herinneringen.
Te eenzijdig voor een superorganisatie als Snellegem en de vele private éénmalige doorgangen. Thanks, en de volgende keer beter weer.
- vrij actief
- Mountainbiker
Post by vrij actief »
bijna 1200 deelnemers,idd glad dit kan je niet inschatten,al bij al nog "redelijk" berijdbaar mis de nodige dosis voorzichtigheid,ik denk aan onze collegas die een paar weken geleden of onlangs hu rit mochten annuleren,er gaat enorm veel werk in en weer kan je nooit inschatten,de volg dag opstaan kan heel anders zijn dan de avond voordien,toch bedankt aan iedereen die er was of niet was wat we zeker begrijpen,volg afspraak is zondag 18 april.OOk bedankt voor de sfeer in de zaal,de complimenten en uw glimlach.
Martin voor vas.
Martin voor vas.
-
de skerpen
- Mountainbiker
Post by de skerpen »
Rond 8h 20 kunnen vertrekken om de 48 km te rijden . De eerste km's kwamen meerdere bikers terug richting start verzekers om er de brui aan te geven .
Heb enkel op het moeilijke gedeelte van het eerste bosje een stapje moeten zetten , anders was het overal doenbaar mits de nodige skills , juiste banden(druk) .
Soms is het beter met de nodige speed sommige stroken te nemen , wetende dat de ergste letsels gebeuren bij lage snelheid .
Er zat nog wat power over na de 48 km wat me besloot nog de eerste stroken te bissen , alles lag beter maar wat vetter !
Next year i ' ll be back
Heb enkel op het moeilijke gedeelte van het eerste bosje een stapje moeten zetten , anders was het overal doenbaar mits de nodige skills , juiste banden(druk) .
Soms is het beter met de nodige speed sommige stroken te nemen , wetende dat de ergste letsels gebeuren bij lage snelheid .
Er zat nog wat power over na de 48 km wat me besloot nog de eerste stroken te bissen , alles lag beter maar wat vetter !
Next year i ' ll be back
goedenavond aan alle supergemotiveerden (of moet ik zeggen "gestoorden") aan allen met blauwe plekken en pijnlijke ledematen die het aangedurfd hebben om vanmorgen onze tocht te willen komen rijden!! jullie waren met ongeveer 1200!! proficiat
de wintertoestand heeft ons misschien wel van een record aantal deelnemers gekost, als ik lees hoeveel er zijn thuisgebleven!! maar desalniettemin bedankt aan allen die het aangedurfd hebben en aan alle sympathisanten!!
velen zijn reeds na een paar km teruggedraaid of hebben er na een tijdje voor gekozen om de "kleine toer" te rijden want het was bij momenten toch echt met de billen dichtgeknepen rondrijden... MAAR de meesten vragen altijd om een technisch parcours, wel nu het was het van de eerste tot de laatste meter redelijk technisch denk ik
qua bepijling, idd rond het kasteel van snellegem was er een foutje ingeslopen; in onze ijver om de bewoners in hun privacy niet teveel te storen hebben we er niet meer aan gedacht om vanmorgen in alle vroegte het laatste lint en pijltje aan te brengen (hiermee sloten we hun op- en uitrit af)...
maar wegens de talrijke opkomst en goede commentaren zijn we weer gesterkt om er voor onze zomerrit, zondag 18 april, volledig voor te gaan!!
thx en tot de volgende
Fré
de wintertoestand heeft ons misschien wel van een record aantal deelnemers gekost, als ik lees hoeveel er zijn thuisgebleven!! maar desalniettemin bedankt aan allen die het aangedurfd hebben en aan alle sympathisanten!!
velen zijn reeds na een paar km teruggedraaid of hebben er na een tijdje voor gekozen om de "kleine toer" te rijden want het was bij momenten toch echt met de billen dichtgeknepen rondrijden... MAAR de meesten vragen altijd om een technisch parcours, wel nu het was het van de eerste tot de laatste meter redelijk technisch denk ik
qua bepijling, idd rond het kasteel van snellegem was er een foutje ingeslopen; in onze ijver om de bewoners in hun privacy niet teveel te storen hebben we er niet meer aan gedacht om vanmorgen in alle vroegte het laatste lint en pijltje aan te brengen (hiermee sloten we hun op- en uitrit af)...
maar wegens de talrijke opkomst en goede commentaren zijn we weer gesterkt om er voor onze zomerrit, zondag 18 april, volledig voor te gaan!!
thx en tot de volgende
Fré