14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Buffalo mtb
- Mountainbiker
Post by Buffalo mtb »
Ik ben ook geweest voor de 65km en is inderdaad een héél mooie rit. Redelijk goed vooraan kunnen vertrekken en goede benen gehad tot ik plat viel in afdaling voor de klim langs het kasteel en ik daar eindeloos hebben zitten dutsen om er mijn band van mijn velg te krijgen en binnenband in de band te proppen, goed klassement was direct weg en laatste 18km dan maar zonder veel fut uitgereden. Ik dacht tijd van 3u36 ofzoiets, spijtig want had graag onder de 3u30' gereden en was anders zeker gelukt
Volgend jaar beter 
- singlewheeler
- Mountainbiker
Post by singlewheeler »
Volgend jaar tubeless ? en de buffalo's kampioen !Buffalo mtb wrote:Ik ben ook geweest voor de 65km en is inderdaad een héél mooie rit. Redelijk goed vooraan kunnen vertrekken en goede benen gehad tot ik plat viel in afdaling voor de klim langs het kasteel en ik daar eindeloos hebben zitten dutsen om er mijn band van mijn velg te krijgen en binnenband in de band te proppen, goed klassement was direct weg en laatste 18km dan maar zonder veel fut uitgereden. Ik dacht tijd van 3u36 ofzoiets, spijtig want had graag onder de 3u30' gereden en was anders zeker geluktVolgend jaar beter
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Jaja,het geluk met het weer was vandaag voor de Ardennen-rijders!
Het was jullie gehund om deze zwaarste met mooi weer te kunnen rijden!
En dit terwijl Vlaanderen een goeie halve dag somber,grijs en nat bleef!
Het was jullie gehund om deze zwaarste met mooi weer te kunnen rijden!
En dit terwijl Vlaanderen een goeie halve dag somber,grijs en nat bleef!
-
Mr. Miyagi
- Mountainbiker
Post by Mr. Miyagi »
Ik heb gisteren ook de 90km gebold en het was inderdaad een prachtige tocht, zalig weer en mooie red bull meisjes. 
- Roel J
- Mountainbiker
Idd, we hebben prachtig weer gehad! Genen druppel regen!
Was idd een zware tocht van 67 km (voor mij de eerste keer)
Tussen km 30 en km 40 sterretjes gezien, maar blijven eten en drinken. Er door gekomen en als 301ste binnengedruppeld...
Is idd een prachtige tocht, al mochten sommigen stukken rijdbaarder zijn, bergwandelen (stukje naast de rivier of met die rode netten) doe ik wel in de Alpen.
Volgende jaar terug!
Was idd een zware tocht van 67 km (voor mij de eerste keer)
Tussen km 30 en km 40 sterretjes gezien, maar blijven eten en drinken. Er door gekomen en als 301ste binnengedruppeld...
Is idd een prachtige tocht, al mochten sommigen stukken rijdbaarder zijn, bergwandelen (stukje naast de rivier of met die rode netten) doe ik wel in de Alpen.
Volgende jaar terug!
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Mja, het is wel een heuse Raid he en daar hoort het gewoon bij dat er soms es een stukje moet gestapt/geklauterd worden.Roel J wrote:Is idd een prachtige tocht, al mochten sommigen stukken rijdbaarder zijn, bergwandelen (stukje naast de rivier of met die rode netten) doe ik wel in de Alpen.
Ik heb gisteren gans de dag bevoorrader gespeeld voor de snelste 2 Herders op de 65 km. Na vorig jaar ook al noodgedwongen te hebben moeten toekijken van aan de zijlijn, vond ik het op sommige plaatsen wel vrij indrukwekkend om een kijkje te nemen! Chapeau aan iedereen die welke afstand ook tot een goed einde heeft gebracht!
Merci @ Lowie voor de gps-waypoints en andere uitleg. Ben overal tijdig geraakt!
Miljaar ... ik heb die Red Bull meisjes gemist en 'k had er nochtans zo veel zin in, ale, in de Red Bull hee. Te zien aan de blikjes op het parkoers moeten die aan het kasteel gestaan hebben, right ? Glad voorbijgereden, maar moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment redelijk groggy zat, was een dipje aan het verwerken.Mr. Miyagi wrote:Ik heb gisteren ook de 90km gebold en het was inderdaad een prachtige tocht, zalig weer en mooie red bull meisjes.
Anyway, vorig jaar heb ik 5u niet genoten en op karakter uitgereden (ik ben zo een onnozelaar) omdat ik er na 3u al compleet door zat, 't was toen een mooie werkdag van 8u24min. Dit jaar heb ik slechts een uurtje gebaald, na de steengroeve geraakte ik met m'n 29x34 niet op die klim, en vanaf de camping had ik er echt genoeg van. Gelukkig stonden daar onze bevallige bevoorraadsters die me nog een fris colaatje aangaven.
Voor de rest toch 6u echt intens genoten van deze prachtige marathon en omgeving en 1u afgeteld. Vandaag bovendien super content met m'n kantoorjobke