29/03/08 Assebroek-Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

jervanheg wrote:De passie om van een TT iets deftig van te maken vind je enkel terug bij MTB-gepassioneerden, denk ik zo.
Daar heb je een punt. Er zijn diverse inrichtingen die beregoed zijn en ook niet door MTB-clubs georganiseerd worden, maar door de scouts, of brandweer, of een wijkcomité tijdens een kermis. Het is de gepassioneerdheid om er iets moois van te maken dat telt. Waartoe mijn geld achteraf dient, maakt me geen bal uit. Als ik maar een mooi tochtje voorgeschoteld krijg, met de nodige "accessoires" :wink:

Zo te horen is deze WT-club wél enthousiast en willen ze er volgend jaar iets van maken. Ik geef hen die kans alleszins.
SNO
Mountainbiker
Location: Pro Winner 29er, Ridley X-night, Colnago Cross, Cube Litening race

Post by SNO »

Eigenlijk is reeds alles gemeld ... toch nog dit...

1) spijtig dat het eigenlijk gewoon de snelste verbinding naar de Bloso Beernem was en dan deze volgen, met ergens eens een blokje om (om wat meer km's te hebben) en dan terug naar de start ((voor niet-plaatselijke rijders is dit geen probleem doch voor mij -ik doe deze Bloso route regelmatig als 'training'- is dit een beetje 'minder' want er zijn nog wel meer mogelijkheden vanuit Assebroek, dus komt het wat 'snel georganiseerd' over)). Misschien de volgende keer een paar privé stukken? Een paar Bloso stukken omgekeerde richting? Een stukje bos verder 'uitwerken' met wat afspanning? ...

2) De bevoorrading ... was mager ... doch ik heb ook al wat (wielertoerist)toertochten op de weg gedaan en dat is gewoon zo (en ik heb het toch ook al meegemaakt dat dan alles gewoon op is bij goed weer en meer volk dan verwacht... E3prijs vorig jaar bijvoorbeeld). Verwachtingen van MTBers zijn een stuk hoger + de intensiteit van de inspanning is ook hoger ...

3) Spijtig dat vorige week TT Oedelem doorging... maar daar kunnen ze dus niets aan doen én dan hingen er nog heel wat pijltjes van die organisatie ook .... verwarring dus (al wist ik dus wel welke pijltjes te volgen). Maar dit is dus de schuld van die vorige organisatie... er hangt hier ergens in de buurt van mijn huis ook nog een pijltje van vorig jaar... #-o . Misschien bij de start duidelijk aangeven welke pijltjes je moet volgen (voorbeeldje hangen als je weet dat er nog andere hangen).

4) Ik lees dat de startplaats niet zo goed aangeduid stond... tja... geen probleem voor mij... ik ben dan ook met de MTB gekomen ... doch soms ga ik ook met de wagen en de startplaats niet (direct) vinden is :evil: zeker als je van ver komt naar een streek die niet kent! Volgende keer beter dus...

5) Er was ook nog een wandeltocht op een beperkt deel van het parcours... 't viel nog goed mee... (zo veel wandelaars en MTBers waren er gelukkig niet) doch dit kan soms tot discussies leiden en is dikwijls nogal negatief voor het 'draagvlak' van MTB.
Daarom ook dat ik dit 'nieuw' stuk (kan even niet op de naam komen) in het begin er niet zou ingestoken hebben (toch niet na zo'n natte periode...) nu ligt een wandelstuk voor veel mensen daar in de buurt er volledig kapotgereden bij... je mag daar wel door met de fiets... doch een paar klachten en 't is voorbij en een TT zal er dan ook wel niet meer doormogen...

DOCH er was maar 1 organisatie gisteren dus .... Bedankt voor de organisatie anders was het ofwel gewoon de Bloso-route geworden of een rit met de koersfiets...

gr,
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Normaal ging ik hier niet meer reageren, maar men blijft mijn naam ier vermelden...

JA ik vond dit een zwakke tocht, JA ik ben ontgoocheld en had meer verwacht, JA ik heb vorige week Oedelem gereden, JA ik vond dit een regelrechte veldtoertocht/baantocht en MTB onwaardig, JA ... JA, JA!

Aan iedereen die hiermee een probleem heeft: dit is een forum!

Ik ben gebrainwashed door de forumbikers, gebeten door de franse terrils en door de bosrijke single tracks. Vergeef mij, amen!
Tango
Mountainbiker

Post by Tango »

Ik dacht dat een forum het volgende was: het afspreken om samen een MTB te gaan fietsen, het nabespreken van de tocht en het eventueel meegeven van positieve en/of negatieve kritieken. :-?

Maar het onderling uitvechten van discussies hoort niet thuis op een forum van een organisatie. [-X [-X Vecht dergelijke dingen buiten een forum uit.

De organisatoren zien een forum als feedback en hopelijk ook als reclame naar de volgende jaren. Meningen gaan uitvergroten in het kader van een discussie, geeft een compleet verkeerd beeld van de organisatie weer. :^o

Wij hebben al jullie opmerkingen genoteerd en zullen deze bespreken. Meer kunnen wij volgens mij niet doen... #-o #-o

Mag ik ook meegeven dat er ook positieve kritieken zijn binnengekomen, zowel mondeling als van mensen die ons rechtstreeks mailen hieromtrent. We ontvingen tenslotte 582 deelnemers, waaronder het merendeel tevreden fietsers. We weten altijd wel iets op te merken over een organisatie, maar is het daarom onmiddellijk volledig slecht?? #-o #-o

Op onze totale organisatie (weg en MTB, zaterdag en zondag) ontvingen we 1350 deelnemers. Zo'n aantal verdien je niet door jarenlang slecht te organiseren en te denken aan geldgewin...

Je mag dit gerust rondvragen, de Winsol Classic staat al enkele jaren, na een naamsverandering na de Zeventorenrit, stevig op de Westvlaamse BBR-kalender. Het enige wat wij als club willen doen, is ons enthousiasme, onze inzet en kwaliteit doortrekken naar de MTB...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

deurbieter wrote:in de twijfel deze morgen toch maar 90km op de baan afgemaald.
en na al die kritiek te lezen hier ... zeker geen spijt van!
uitkijken naar 3mei Brugse Bikers 8)

den empreur zal in uw kielzog te vinden zijn!!
kommil foo
Mountainbiker

Post by kommil foo »

Gisteren gestart met rock rider moustache en een bende herders(toffe gasten).
De kritieken die ik lees zijn terecht vooral de bepijling was nie goed misreden en op het einde had ik 56 km op de teller :-?
Van thuis vertrokken endan de tt en daarna terug naar huis met de bike en khad 72 km op de teller :wink:
Ik ga volgend jaar zeker terug om deze mensen een tweede kans te geven en het moet ook gezegd worden hun organisatie was de enige die dag dus beter een tt dan geen tt!

tot volgende week kommil
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

ik ben gisteren vertrokken voor de 30 km, ik had uiteindelijk 38 km op de teller ( paar keer verkeerd gereden 50% eigen schuld). al bij al een goede training. Dat er veel bloso in zat kon mij niet schelen ik ben niet echt van de streek maar wat wel tegengevallen was is de bevoorrading maar hier kan nog aan gewerkt worden naar volgend jaar toe.
tip: indien je kan starten tot 14 uur zorg dan tenminste dat er nog iets is op de bevoorrading, ik had het genoegen om 4 suikerwafels op tafel te zien liggen en een fles water waar net voor mij 3 mannen aan gedronken hadden. #-o
Killerbeetje
Mountainbiker

/

Post by Killerbeetje »

Uncle sam stop het aub. [-o< Een regel rechte veldtoertocht(zonder veld)MTB onwaardig waar haal jij dat??Gebeten door de franse terils ..en op 24 feb wist je nog niet waar de grensovergang Rekkem was . Nu ik je toch hoor om 11H 52 hoe was het in Herinnes? Of ben je misschien niet geweest , teveel regen??? Wij raketmannen rijden reeds jaren in Frankrijk ( Ambleteuse, Beuvry, Wissant , Acquin-Westbecourt, Fauquembergues, Seninghen , Colembert, Tourneghem ea ...)Omdat we op de grens liggen. Maar daarom breken we nog geen andere tourtochten af. En zeker deze niet
uncle sam
Mountainbiker

Re: /

Post by uncle sam »

Killerbeetje wrote:Uncle sam stop het aub. [-o< Een regel rechte veldtoertocht(zonder veld)MTB onwaardig waar haal jij dat??Gebeten door de franse terils ..en op 24 feb wist je nog niet waar de grensovergang Rekkem was . Nu ik je toch hoor om 11H 52 hoe was het in Herinnes? Of ben je misschien niet geweest , teveel regen??? Wij raketmannen rijden reeds jaren in Frankrijk ( Ambleteuse, Beuvry, Wissant , Acquin-Westbecourt, Fauquembergues, Seninghen , Colembert, Tourneghem ea ...)Omdat we op de grens liggen. Maar daarom breken we nog geen andere tourtochten af. En zeker deze niet
Verwacht geen comments meer van mijnen kant, goede of slechte toertocht. Men mag hier toch geen kritiek plaatsen of je wordt de boeman van het topic.
Trouwens blij voor jouw dat je reeds zoveel jaren in Frankrijk rijd
:roll:, moet ik nu huilen?
oxirane
Mountainbiker

Post by oxirane »

Mits het in acht nemen van de kritiek kunnen jullie er een meer dan geslaagde tocht van maken want het aantal TTs in April is eerder beperkt.
Jullie verdienen een tweede kans.

Succes voor volgend jaar!
Locked