03/02/08 Oignies/FR

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Juist in Gent, moe, maar voldaan. ik vond de toch mooi, leuk, maar zoals hier al meermaals gezegd, kon er meer uit de terrils worden gehaald.
Na mijn thuiskomst heb ik mijn fiets daar gezet, die nu nog steeds bedekt is onder een frans kleedje slijk, en ben ik tijdens de koers in de zetel in slaap gevallen. Ik ben terug wakker geworden als de pappenheimers zich al in de 2de ronde bevond :oops: :lol: .
Ik ben nu nog steeds moe en zal er eens in gaan kruipen.

Als er nog mooie tochten in het vooruitzicht liggen, laat het weten, en neem mij dan mee :wink:
Nogmaals merci aan Jocca voor het vervoer, en het was een aangename kennismaking met jullie allemaal.

Grtz, RR!
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

henkieboy wrote:in de terugtocht van oignies nen klein beetje weggedommerd in de camionette van rik c toen ik plots een visioen of droom had . een engel kwam uit de hemel nedergedaald en vroeg "henkieboy , omdat ge zo braaf zijt geweest de laatste weken moogt ge een wens doen " .Na een paar seconden denken vroeg ik aan de engel of hij soms geen terrilke of twee aan mijn achterdeur kon leggen. "komt in orde " zei de engel , en weg was hij. Terug wakker geworden nog een beetje nagepraat in de camionette over de rit en thuisgekomen de fiets (die ondertussen plat stond van voor)mooi gekuist en opgeblonken , de voorband vervangen , en hem mooi weggeborgen in mijn tuinhuis. Dan vlug naar binnen om te kijken naar de cyclocross (wat mij niet gelukt is doordat daar ergens een zandmannetje stond). Toen ik omstreeks 4 uur wakker werd en ik door de porte fenetre naar buiten keek zag ik in mijn mooi grasplein inderdaad 2 terrilkes liggen en ze waren niet van dienen engel maar wel van den een of andere mol . allee genoeg gezeverd, over vandaag heb ik toch een tweeslachtig gevoel : nen schoone toer gereden daarnie van met een voor franse normen heel goeie bepijling maar toch . Leg al die terrils bij ons en ik denk dat we er veel meer zouden uithalen , vooral die laatste want daar alleen kon ge nen toer op zijn zelven maken . Maar allee al bij al wast toch de moeite om naar ognies af te zakken al wast maar omdat ik kennis heb gemaakt met belle (en haar man in mindere mate :lol: :lol: :lol: )(grapje) . We hebben toch een klein beetje aandeel in de derde plaats van de forumbikers aangezien we met 4man van de erikabikers ons ingeschreven hadden als forumbikers. k'zou zeggen salut en de kost en tot de volgende afspraak (westouter ???).
Wel,om eerlijk te zijn,henkieboy,dat denk ik eigenlijk niet.
Als je in Frankrijk gaat biken kun je je individueel inschrijven of in club.Jullie hebben jullie waarschijnlijk individueel ingeschreven,terwijl wij een blad papier aan de inschrijving hebben gevraagd waar we allemaal onze naam en leeftijd moesten invullen.Wij stonden op de lijst met 16 en dat was nu net het aantal deelnemers dat we hadden op ons blaadje.

Als bewijs hier de namen : veeteeteetje,jocca,ridley rider,phoenix cr,dieter d,jorgy mx,grote plateau,cowboy peter,motorbiker,kenny en pa Alain,moustache,supahfly,hanzi,slijkcrosserke en .....(die is mij ontsnapt)

En dan was Jodelaitie reeds present in de zaal maar hij had zich ook al ingeschreven.

Als we er nu nog Lokske 36000,Belle,Master K,zwin,Big One,Rik C,.....
hadden kunnen bijzetten,dan waren we de grootste club geweest #-o :-D
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

henkieboy wrote:met een tweeslachtig gevoel bedoelde ik eigenlijk als men vorig jaar noyelles sous lens gereden heeft , had men hier het gevoel dat men (allee kweet eigenklijk nie oe dak het moe zeggen). twas veel minder spectakulair (daddist). misschien nog een kleine aanrader (kweet het nie zulle ) 18 mei 2OO8 : 1Oéme randonnée VTT Beuvry waar men zegt "viens défier les +ht terrils d'Europe" 6O km en 6 terrils .
Ik weet het wel.
Heb deze met enkele weinige forumbikers gereden en deze is de mooiste en spectaculairste technische terril-tocht die ik tot op heden heb gereden in Frankrijk.

Dus zet diene datum maar vast.

Want op 18 mei kan ik u maar 1 ding zeggen : "Fasten your seatbells"
Hou later zeker de topic ervan in de gaten.

Mijn volgende franse afspraak is Allennes-les-Marais op 24 feb.
Ook een hoogvlieger als je het mij vraagt.
Weinig tot geen terrilgehalte.
Wel bos,technische stukjes,heel veel off-road en fun.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

veeteeteetje wrote:Mijn volgende franse afspraak is Allennes-les-Marais op 24 feb.
Ook een hoogvlieger als je het mij vraagt.
Weinig tot geen terrilgehalte.
Wel bos,technische stukjes,heel veel off-road en fun.
Oignies was inderdaad best te pruimen, alhoewel er massa's opportuniteiten op die terrils niet werden benut! Zo hebben wij de laatste drie terrils helemaal tot de top op gefiets/geduw, niettegenstaande dit bij de twee voorlaatste niet was voorzien in het parcours... :P Afdalen op die kiezel is niet onmiddellijk je-dat; de fiets bepaalt waar jij gaat, en niet omgekeerd :lol:

Maar nog vele beter dan Oignies is Allennes-les-Marais! La base des Wignes (uit het hoofd, denk dat het zo noemt :-? ) is echt fun³!! En daar zijn de paadjes wel maximaal benut :wink: . Echt vreed leuk

@VTT'tje: zeg we zouden wel beter wat minder reclame maken voor A-l-M hé... subiet is het daar één en al opstropping... Tenzij we een bommetje lossen op die kasseien (tegen wind!!!) ernaar toe 8)
Belle
Mountainbiker

Post by Belle »

We hebben ons weer goed geamuseerd gisteren! Ikzelf ben maar gegaan voor de 35 en ben aan de splitsing alleen verder gereden op het gemak. Mijn man is voor de 50 gegaan. Die laatste terril vond ik wel tof daarboven op het platteau maar die afdaling is voor mij toch wel iets minder!!

Aan de aankomst nog wat kennisgemaakt met henkieboy en zijn companen en daarna op het gemak naar huis waar ik ook de finale van het veldrijden gemist heb wegens overkomst van het zandmannetje :wink: :wink:

@ veeteeteetje: De volgende keer als we nog eens gaan zullen we het laten weten en mag je ons zeker ook op de lijst zetten!!! :-) :-) :-)

Aan alle forums, tot de volgende maar helaas niet dit weekend dan zitten we in Westouter!
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Mister T. wrote:
veeteeteetje wrote:Mijn volgende franse afspraak is Allennes-les-Marais op 24 feb.

@VTT'tje: zeg we zouden wel beter wat minder reclame maken voor A-l-M hé... subiet is het daar één en al opstropping... Tenzij we een bommetje lossen op die kasseien (tegen wind!!!) ernaar toe 8)
Om de opstopping te vermijden als je vertrekt op het uur dat wij meestal vertrekken (8u-8u30 , afhankelijk van vertrekuur Rekkem) doe je best 2 X Base des Wingles (zo'8km single track aan 1 stuk). Vorig jaar zaten we de 1ste keer in het volk en de 2de maal was het al vele beter. Dit jaar terug zeker 2X.
Je passeert dan ook 2X aan de bike-wash :wink: en ook 2X aan de bevoorrading. Buiten base de Wingles kan ik me niet zoveel meer herinneren wel dat het zogoed als allemaal offroad was > 90% en dat mijn zadel afgekraakt was.
Vorig jaar zo'n 40 forummers a/d start voor de rode lichten.
Doen we dit jaar beter , naar het schijnt hebben ze mooie bekers ?
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Oh ja , nu on topic (misschien ne aparta openen voor al-les ma of zouden we het stil houden ?) . Ik vond de rit van gisteren toch meer dan geslaagd , aan den arrivée misschien ook wat meer verwacht voor rando des terrils , maar achteraf gezien hebben we toch vele en mooie offroad gehad. Denk maar aan de terrils ,en oa die lange single track in het bos achter die groene Fransman , de "sous-bois" met hopen en toch heel weinig weidedoorsteken En een goede organisatie met oa schild of vriend douches(zeldzaam over de schreve).
Op 40min. rijden kan ik niets beter vinden, dus volgend jaar zeker terug.
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Als bewijs hier de namen : veeteeteetje,jocca,ridley rider,phoenix cr,dieter d,jorgy mx,grote plateau,cowboy peter,motorbiker,kenny en pa Alain,moustache,supahfly,hanzi,slijkcrosserke en .....(die is mij ontsnapt)

'k Geloof dat ik er ook bij was...of was het toch maar een off-roaddroom. :wink: :wink:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Fritsie wrote:Als bewijs hier de namen : veeteeteetje,jocca,ridley rider,phoenix cr,dieter d,jorgy mx,grote plateau,cowboy peter,motorbiker,kenny en pa Alain,moustache,supahfly,hanzi,slijkcrosserke en .....(die is mij ontsnapt)

'k Geloof dat ik er ook bij was...of was het toch maar een off-roaddroom. :wink: :wink:

Inderdaad Fritsie!!!!!

Gij waart nummer 16!!!!

Sorry voor mijn korte termijn geheugen. :oops: :oops:
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Op het filmpke dat ik gemaakt heb,zal het nog even wachten zijn want de regisseur (Traxer) is namelijk op hoogtestage.

Maar de reportage van onze aller bekende andré tignon staat wel al on-line

http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=702 (Deel 1)
of
http://tignon.andre.free.fr/report.php?id=703 (Deel 2)

Belle en haar man,Kenny en Hanzi (op hun bistoerke),Mister T (??) en een niet nader gekende steenbakker zijn alvast te bewonderen.
Post Reply