Uit ervaring weet ik dat dit normaal gezien niet veel verschil zal uitmaken Toch niet voor de modale racer, zoals ik er één ben, want ik start ook op die wijze.BOTE wrote:Heeft er hier iemand ervaring met de startpositie. Wij starten meestal bij de laatste 50 bikers en eindigen rond/net onder de helft van het totaal. Zou het veel uitmaken om toch maar eens bij de eerste helft zien te geraken voor de start?
De reden dat ik hier tegenop zie is dat ik het haat om daar 40 min te gaan staan wachten/vervelen in de kou. (tuv de races met box naargelang inschrijving natuurlijk, maar daarvoor schrijf ik dan telkens 'te' laat in ook...)
Ik heb de indruk dat ik telkens enorm veel krachten verspeel om van achteruit tot de helft te geraken. Of denken jullie dat me dat geen 50 plaatsen gaat schelen bij de finish?!
Daarbovenop ben ik een 'trage starter', dus ben m'n vroege positie misschien sowieso al kwijt na de eerste 10 minuten. Iemand ervaring met dit probleem?
het geeft wel een verschil als er reeds snel een "flessenhals" komt en alles opstropt. Zie Strandrace Bredene.
Daarom heb ik voor onze strand race te Blankenberge 2 zaken voorzien.
De eerste "flessenhals" die zich zou kunnen voordoen, heeft voor de eerste ronde een klein alternatief zoadt er zeker geen opstopping komt. De volgende rondes( aan de haven van Blankenberge) kan ieder zonder probleem het gewonen parcours volgen.
Ivm het probleem: lang stilstaan als je voorraan wil starten, heb ik de startzone opgesplitst in verschillende kooien.
Ieder kan zich maximaal opwarmen en moet zich slechts enkele minuten voor de start naar zijn "kooi" begeven.
Dit is een eerste test, er zullen misschien ook wel negatieve elementen aan verbonden zijn, maar wie niet waagt, niet wint.