Kan iemand op een klein stukje kaart aanduiden waar dat schitterend technisch stukje ligt waar je uiteindelijk een magnifieke waterval op de achtergrond ziet en hoort ? Ook mooi stukje om gewoon eens te gaan wandelen met vrouwtje !
Is dat de vallei van de Warche? Of hoegne? Ik ken de streek niet.
thx
Les Cimes de Waimes 17/05/2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Berthold
- Mountainbiker
In de buurt van het kasteel van Reinardstein en dat is de vallei van de Warche.Fré wrote:Kan iemand op een klein stukje kaart aanduiden waar dat schitterend technisch stukje ligt waar je uiteindelijk een magnifieke waterval op de achtergrond ziet en hoort ? Ook mooi stukje om gewoon eens te gaan wandelen met vrouwtje !
thx
Je moet of via Botrange tot Robertville gaan dan richting Malmedy tot aan de Stuwdam van Robertville of via Malmedy richting Robertville rijden en dan kom je aan de stuwdam van Robertville, juist na het dorpje Walk. Aan de rechter kant van de stuwdam, begint een wandeling naar het kasteel en de dal van de Warche ('t is ook mogelijk te parkeren)
Zie op http://www.les-cimes-de-waimes.be/carte70km.pdf
Tussen cime 5 en 6, tegenover Ravito 3, een beetje lager, tussen Xhoffraix en Robertville, ziet je "Renastene", 't is daar.
thx a lotBerthold wrote:In de buurt van het kasteel van Reinardstein en dat is de vallei van de Warche.Fré wrote:Kan iemand op een klein stukje kaart aanduiden waar dat schitterend technisch stukje ligt waar je uiteindelijk een magnifieke waterval op de achtergrond ziet en hoort ? Ook mooi stukje om gewoon eens te gaan wandelen met vrouwtje !
thx
Je moet of via Botrange tot Robertville gaan dan richting Malmedy tot aan de Stuwdam van Robertville of via Malmedy richting Robertville rijden en dan kom je aan de stuwdam van Robertville, juist na het dorpje Walk. Aan de rechter kant van de stuwdam, begint een wandeling naar het kasteel en de dal van de Warche ('t is ook mogelijk te parkeren)
Zie op http://www.les-cimes-de-waimes.be/carte70km.pdf
Tussen cime 5 en 6, tegenover Ravito 3, een beetje lager, tussen Xhoffraix en Robertville, ziet je "Renastene", 't is daar.
- ATEGEV
- Mountainbiker
Overnacht in Malmedy, ik vond de rit naar Waimes des morgens de iedale opwarmafstand. Vaneigens een klein beetje te laat aangezet zodat ik iets te hard moest trappen om perfect los te rijden om er op tijd te geraken. Om 09h32 daar aangekomen, gelukkig waren ze nog niet gestart. Nog vlug een truitje uitgedaan en aan de toog afgegeven en mijn fiets over de nadar gewurmd waar de anderen met een blauw stipje stonbden.
Ik vond het parcours echt waar schitterend. Ik had een zeer goed gevoel en vooral het klimmen ging zeer goed. Normaal klim ik zolang mogelijk op middenplaat, maar omdat ik het parcours nooit eerder reed en dus niet kende en ik schrik had dat ik met die modder niet mee vlot naar de granny kon schakelen koos ik bij aanvang van de meeste klimmen voor de petit, desnoods een beetje groter rijdend achteraan. Daardooir verloor ik soms wat plaatsen op de tussenstukjes op de klim die vlak of dalend waren. Maar dat soepel klimmen viel wel echt mee.
Wat voor mij perssonlijk negatief was, was de aard van het parcours ne Ovifat in combinatie met het slechte weer. Vanaf dan was het heel de tijd een combinatie van zompige modder (ik reed met Conti Explorer vooraal- ideaal gedurende de hele rit- en Speci Fast Track achter -ideaal voor de wortels en de stenen maar ruim onvoldoende in de modder), waarin ik vele malen een voetje moest uitklikken om het evenwicht te bewaren, met snelle stukken de licht bergaf lopende stukken hebben mij de das omgadaan: ik was doorweekt en daarop sde wind door de hoge snelheid zorgeden ervoor dat mijn hele bovenlijf verkrampte: ik kon plots veel minder accuraat sturen, zat niet meer in de ideale positie op mijn bike en ging niet voluit omdat ik dacht dan minder koud te hebben. IN de laatste 25 km is mij zeker nog 50 man gepasseerd, waarvan ik zeker ben dat dit het geval niet ging zijn moest het warm zijn of misschien ook wel moesten er er nog meer klimmen inzitten. Maar soit, het was voor iedereen hetzelfde parcours, ik moet maar een beetje vetter eten zodat ik beter tegen de kou kan.
Desalniettemin een schitterend ritje met een perfecte organisatie, al mocht het water in de douchen iets warmer.
Ik vond het parcours echt waar schitterend. Ik had een zeer goed gevoel en vooral het klimmen ging zeer goed. Normaal klim ik zolang mogelijk op middenplaat, maar omdat ik het parcours nooit eerder reed en dus niet kende en ik schrik had dat ik met die modder niet mee vlot naar de granny kon schakelen koos ik bij aanvang van de meeste klimmen voor de petit, desnoods een beetje groter rijdend achteraan. Daardooir verloor ik soms wat plaatsen op de tussenstukjes op de klim die vlak of dalend waren. Maar dat soepel klimmen viel wel echt mee.
Wat voor mij perssonlijk negatief was, was de aard van het parcours ne Ovifat in combinatie met het slechte weer. Vanaf dan was het heel de tijd een combinatie van zompige modder (ik reed met Conti Explorer vooraal- ideaal gedurende de hele rit- en Speci Fast Track achter -ideaal voor de wortels en de stenen maar ruim onvoldoende in de modder), waarin ik vele malen een voetje moest uitklikken om het evenwicht te bewaren, met snelle stukken de licht bergaf lopende stukken hebben mij de das omgadaan: ik was doorweekt en daarop sde wind door de hoge snelheid zorgeden ervoor dat mijn hele bovenlijf verkrampte: ik kon plots veel minder accuraat sturen, zat niet meer in de ideale positie op mijn bike en ging niet voluit omdat ik dacht dan minder koud te hebben. IN de laatste 25 km is mij zeker nog 50 man gepasseerd, waarvan ik zeker ben dat dit het geval niet ging zijn moest het warm zijn of misschien ook wel moesten er er nog meer klimmen inzitten. Maar soit, het was voor iedereen hetzelfde parcours, ik moet maar een beetje vetter eten zodat ik beter tegen de kou kan.
Desalniettemin een schitterend ritje met een perfecte organisatie, al mocht het water in de douchen iets warmer.
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Dat herken ik van vorig jaar, toen ik na de beklimming van de skipiste 'ne klop van den hamer' kreeg door de kou, regen en te weinig eten. Ik heb meer dan een uur rillend op mij fiets gegeten, helemaal leeg en ben uiteindelijk als 14e aangekomen. Ik kreeg zelfs mijn rits niet meer open van de kou... Dit jaar ben ik iets rustiger gestart, had ik meer eten bij en een extra regenvest! Resultaat was een 7e plaats algemeen en derde ... Master! Ja, ook ik word ouder...
moeilijk stukje daar, veel weggeschoven omdat mn voorvork weigerdeFré wrote:Kan iemand op een klein stukje kaart aanduiden waar dat schitterend technisch stukje ligt waar je uiteindelijk een magnifieke waterval op de achtergrond ziet en hoort ? Ook mooi stukje om gewoon eens te gaan wandelen met vrouwtje !
thx
- Berthold
- Mountainbiker
Precies het zelfde meegemaakt in Houffamarathon, in minder steile omstandigheden, op de singletrack naast de vijver van Achouffe, fiets op een wortel ferm geschoven, ik naar de eerste tak happen, de fiets 1 meter lager op de prikkeldraden van de weide gaan belanden en ik, dom, hangend aan mijn boom.jimi wrote:ik heb daar een kamikaze gezien.........die gast hing aan een boom en zijn fiets lag ietsjes lager;ik was er effe niet goed van.zijn er nog die dat gezien hebben?
Een vriendelijk en vol humor noorderbuur heeft dan rustig gevraagt : "Hulp nodig...?"
Maar in Reinardstein zou ik zeker niet dit willen meemaken
- ATEGEV
- Mountainbiker
Ik vrees altijd dat, in dergelijke gevallen dat het een hele dag praktisch regent, je zelfs met regenvest uiteindelijk toch nat wordt, en dan minder rap droogt. Maar gezien de snelle stukken op het einde zal ik volgend jaar toch overwegen ene mee te doen bij slecht weer. Ideaal is natuurlijk dat iemand klaar staat na het modderig stuk na Ovifat met een droog onderlijfje, koerstruitje en regenvest, om dan zo het laatste stuk aan te vatten. Maar ik heb jammer genoeg geen domestic in de koers ...Superkrisser wrote:Dat herken ik van vorig jaar, toen ik na de beklimming van de skipiste 'ne klop van den hamer' kreeg door de kou, regen en te weinig eten. Ik heb meer dan een uur rillend op mij fiets gegeten, helemaal leeg en ben uiteindelijk als 14e aangekomen. Ik kreeg zelfs mijn rits niet meer open van de kou... Dit jaar ben ik iets rustiger gestart, had ik meer eten bij en een extra regenvest! Resultaat was een 7e plaats algemeen en derde ... Master! Ja, ook ik word ouder...