Grand Raid Christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

uitslag staat online
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

Proficiat Aan alle uitrijders en ook aan allen die ginder gesneuveld zijn.

sjapo ze mannen !!!

M.
Brainfood
Mountainbiker

Post by Brainfood »

Net een sms gehad van Verbier. Jo heeft hem uitgereden in 11u14, proficiat zo ik zo zeggen! Er zijn ook twee gewonden gevallen, Ivo schouder gebroken en shorty meniscus gescheurd. Veel sterkte!
Bjorn Rondelez sterk gereden, 25ste.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Brainfood wrote:Net een sms gehad van Verbier. Jo heeft hem uitgereden in 11u14, proficiat zo ik zo zeggen! Er zijn ook twee gewonden gevallen, Ivo schouder gebroken en shorty meniscus gescheurd. Veel sterkte!
Bjorn Rondelez sterk gereden, 25ste.
Oei, Shorty staat nochtans in de uitslag? straffe kerel
aan Ivo, als hij dit leest, snel beterschap makker !
De anderen, proficiat voor het uitrijden, alhoewel 10 uur en meer op een fiets, ge moet maar goesting hebben.
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

ivo had al zoveel schrik dat hij het niet ging halen, en nu dit nog ...... veel beterschap
djambo
Mountainbiker

Post by djambo »

Als jullie terug zijn : laat vlug iets weten ! #-o
Masjar
Mountainbiker

Post by Masjar »

en chris ?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Die staat in de uitslag...en dus gefinished binnen tijd...

Bij deze nen dikke proficiat aan alle finishers en beterschap aan de ongelukkigen...

Eric B
Gobelijn
Mountainbiker

Post by Gobelijn »

Fenomenale wedstrijd die Cristalp... nog duizend keer zwaarder dan me verteld was. In mijn geval was het in feite een beetje onverantwoord dat ik aan de start gekomen ben. Heb veel te weinig getraind en veel te laat begonnen met trainen ook. De eerste twee dagen ter plaatse ben ik dan nog eens hoogteziek geworden ook.
Eerste klim dan ook heel zwak omhooggereden en met de laatste 300 bovengekomen op den top. Daarna ben ik er volledig doorgekomen en heb de volgende 3 collekes heel soepel omhoog gereden, heb toen ook heel wat plaatsen kunnen opschuiven. Even verder wel serieus onderuit gegaan op een heel stijle skipiste (op dezelfde plaats als Ivo), gelukkig voor mij zonder veel erg. Na 65 km echter een serieuse klop van de hamer gekregen tijdens een 20 km lange beklimming. 'k Zat er werkelijk stikkapot, duidelijk het tekort aan training die hier z'n tol eiste. Bovengekomen op de top van die beklimming had ik nog 25 minuten over op de tijdslimiet. Ik had toen nog 1u25min om de afdaling te nemen en binnen te geraken door de volgende tijdspoort. Zandbijter reed over deze afdaling ongeveer 20 minuten, ik deed hier maar liefst 1u30min over!!! Zo kapot zat ik... nie te doen. Uiteindelijk kwam ik op 90km 5minuten te kort om te mogen beginnen aan de finale klim richting Pas De Lona. Misschien best want een vriendin van ons kwam aan dezelfde tijdspoort net op tijd aan en mocht verder klimmen, 10 km verder werd ze met de helikopter weggevoerd met uitdrogings- en uitputtingsverschijnselen. Gelukkig is ze nu al gerecupereerd.
Heb alles samen 7u op m'n fietske gezeten. Heb 3600hoogtemeters overwonnen. M'n max stijgingspercentage was 28%, max dalingspercentage 45% (!!!). Nu 2 dagen later voel ik me nog altijd totaal niet gerecupereerd...
Zanbijterke heeft z'n prestatie van vorig jaar verbeterd en eindigde op 9u33min. Een supertijd dus. En dan nog zeggen dat hij onderweg redelijk zwaar ten van kwam en daar meer dan een kwartier verloren heeft door de hevige pijn...
Shorty
Mountainbiker

Post by Shorty »

Ik heb mijn miniscus NIET gescheurd,maar Chris waarschijnlijk wel.Mijn tijd net over 10u,maar toch tevreden.
Verslag volgt nog.
Post Reply