Hoe zijn jullie begonnen met Mountainbike????

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

michel uit berg wrote:ik moest een manier vinden om conditie te krijgen voor m'n andere hobby :oops: :-D

Image
Ik ga vaak zien naar rally..ook de MAX
Ben een jaar geleden begonnen met het echte werk daarvoor stond er ne nieuwe spec met deore missch 5x mee gereden op 4jaar tijd.. daar 2x mee gereden op echte toertochten dan verkocht voor iets beter en duurder materiaal nen trek 8000 verschil voelde toch van deore naar lx en xt. Vroeger als kinds altijd graag per fiets gereden als de tour was reden we die ook in ons plaatselijke straten koerske houden.. :lol:
Spijt da ik niet vroeger mee begonnen zo koers willen rijden maar ben 30 dus ja,nu nog beginnen vind ik wat laat..techniek is minder,conditie,uithouding is wel vree goed als op straat is zetten zmijn maten zich altijd in mjn wiel en soms kunnen ze het niet houden =D>
bunnybiker
Mountainbiker

Post by bunnybiker »

laagvlieger wrote: Spijt da ik niet vroeger mee begonnen zo koers willen rijden maar ben 30 dus ja,nu nog beginnen vind ik wat laat..techniek is minder,conditie,uithouding is wel vree goed als op straat is zetten zmijn maten zich altijd in mjn wiel en soms kunnen ze het niet houden =D>
is dat oud [-X maarr man ge kunt nog een zalige carriëre uitbouwen :bounce:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

2maand geleden gehoord dat maten dat deden

En maar een fiets gekocht en ook begonnen ,mits ik wel wa conditie wou hebben

Nu 2maand elke zondag TT en maandag soms Bloso touren
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

bunnybiker wrote:
laagvlieger wrote: Spijt da ik niet vroeger mee begonnen zo koers willen rijden maar ben 30 dus ja,nu nog beginnen vind ik wat laat..techniek is minder,conditie,uithouding is wel vree goed als op straat is zetten zmijn maten zich altijd in mjn wiel en soms kunnen ze het niet houden =D>
is dat oud [-X maarr man ge kunt nog een zalige carriëre uitbouwen :bounce:
Denkt ge ik moet wel zeggen techniek is absoluut niet goed..En waar zou ik dan beginnen bij welke bond en reeks ect..Heb je hierover informatie
D2E
Mountainbiker

Post by D2E »

vannoli wrote:2maand geleden gehoord dat maten dat deden

Wij hebben nogal ne goeien invloed e 8)
mtbkenzo
Mountainbiker

Post by mtbkenzo »

D2E wrote:
vannoli wrote:2maand geleden gehoord dat maten dat deden

Wij hebben nogal ne goeien invloed e 8)
Mtb heeft goede invloed op je prestaties,
op je portomonee daarin tege!

Ik ben dus begonnen 2 jaar geleden, ik had m'n eerste liefke en die haar pa deed da... en dan is zo'n itek fietske gekocht ( #-o ) daar wat tt's mee gereden tot hij naar de vaantjes was. En dan ne nieuwe gekocht, waar k al heel wa km's mee gedaan heb. Ondertussen nog 'n ex gehad en die haar pa mtb'ed ook (k val precies op meisjes wie hun vader mtb'ed?)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik ben nooit "begonnen" met mountainbiken.....het is gewoon altijd zo geweest......20 jaar art-kor!
Metalpe
Mountainbiker

Post by Metalpe »

Toen ik klein was had ik een bmx waarmee ik altijd over de velden en aan de Maas fietste. Toen ik 12 werd kreeg ik een heel goedkope mountainbike (een grimper). Die was al snel kapot. Hij heeft plaats moeten ruimen voor een tweedehandse batavus. Een half jaar later ben ik met die batavus het ziekenhuis in gevallen en kreeg ik van het fabriek korting op een nieuwe. Toen heb ik een batavus (B1) Torix met voorvering gekocht. Daarmee ging ik regelmatig naar het bos of naar de Maas. Die fiets, die toen toch 2000fl (40 000fr of 1000 euro kostte) werd gestolen.. Ramp o ramp!

In de paar jaar daarna heb ik nog een paar goedkope fietsjes gehad (top-bike, nog iets, goedkope scott). Ik reed er enkel in de schoolvakanties op en dan nog had ik constant stukken. Een van die drie fietsen is trouwens gestolen.

Toen een paar jaar geleden afstudeerde als regent kreeg ik een cadeau naar keuze (binnen een bepaald budget natuurlijk)... Dat werd een cannondale jekyll (2e hands). Met deze fiets geniet ik nu nog altijd van de natuur en van het scheuren. In de tijd dat ik deze fiets heb ga ik zeker 1 keer in de week (binnenkort, als de verhuis achter de rug is, wordt dat veel meer) fietsen. TT's, vaste routes enz. Zalig!
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Post by frawiwi »

als tiener was t al van datte, maar in de tijd was t met een zelf verbouwde oude fiets, crossen op een veld of akker, motocross spelen met fietsen,... op achterwiel proberen te rijden, afcouperen,...
Het echte werk pas gestart nadat ik een wrak voor een prikje kocht op e bay, hiermee samen met tumelette in de streek rond Boullion ff de bossen ingetrokken en dan geprobeerd om te rijden, t was vooral in t begin fun, maar dan vastgesteld dat de conditie onder nul was. Dus er maar beginnen aan werken, na een jaartje een deftiger bike gekocht en ingeschreven in een club, volledig gebeten van de microbe . Hoofddoel is wel genieten van de mooie omgeving waarin we biken, zeker niet enkel prestatiegericht , puur fun en soms een kick van techische afdaling of mooie streek, of overwonnen beklimming.
Post Reply