Kluisbergen - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- .::Andy::.
- Mountainbiker
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Ik zie toch niet goed in waar je de baan naar Ronse tegenkomt op de rooie route? Normaal is de baan naar Ronse de baan waar de Oude kwaremont op uitkomt en zo... die heb je niet op de rode route..enkel op de blauwe!
Tenzij je het stukje bedoeld op de flanken van de Hotondberg? Daar waar, voor de kenners, die agressieve hond(je) zit!
Daar heb je inderdaad een vervelend stukje maar als het dat is werd dit uitvoerig besproken op de vorige pp's

Tenzij je het stukje bedoeld op de flanken van de Hotondberg? Daar waar, voor de kenners, die agressieve hond(je) zit!
Daar heb je inderdaad een vervelend stukje maar als het dat is werd dit uitvoerig besproken op de vorige pp's
schave wrote:OK ik leg me erbij neer, je hebt meer dan gelijk. Dus enkel de top van de Trieu komt voor in de Blosoroute.::Andy::. wrote:nee ge beklimt em niet want je komt van de oude kwaremont, en voor de terieu te beklimmen moet je van Anseroeul komen.
In feite moet je het als volgt bekijken:
De COTE DE TRIEU behoort in feite tot dezelfde molshoop als de Kluisberg. maw het ligt eigenlijk aan de achterzijde van het kluisbos.
Als je hem wil introduceren in het bloso-parcours kan dit best als volgt:
Als je van de toren richting Vierschaard rijdt, sla dan rechts af ipv links (blauwe route) en dan de afdaling naar beneden. Je komt dan op de steenweg tussen Orroir- Amougies en Russignies. Sla links af en volg de Steenweg tot in het dorpje Russignies thv van een links-rechts bocht moet je eigenlijk een smal straatje links inslaan. (volg hierbij de 6-hoekige wegwijzers van de Ronde van Vlaaderen) Zo kan je de Trieu aanvallen. Eens je op de top komt, slaan dan linksaf de grindwegel in richting Vierschaar (Kluisbos) Na +/-1.5 km kom je aan de Vierschaar waar je terug op het parcours kan aansluiten. De Trieu is een tof bergje, misschien minder populair als de andere (Kwaremont, Patersberg,..) maar een echte draak als je vanaf de voet volle gas gaat.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
je keert sowieso terug op de blauwe he van zodra je op het dorpskern van de Kwaremont uitkomt. Dus maw bij de terugkeer moet je de blauwe volgen om zo richting de Kluisbos opnieuw te rijden.
En op de rooie route kom je wel de baan naar Ronse tegen maar dan niet de officiele baan die richting de Klijpe loopt, maar wwel diegen die naar de Muziekbos loopt.
@ Munaron je kunt hem veel beter bereiken de Terieu als je dan de zavelputten naar beneden rijdt, je komt dan uit aan dat restaurantje genaamd: De Triangel. je rijdt rechts naar beneden en dan het eerste baantje rechts inslaan en zo kom je uit op de voet van de terieu
En op de rooie route kom je wel de baan naar Ronse tegen maar dan niet de officiele baan die richting de Klijpe loopt, maar wwel diegen die naar de Muziekbos loopt.
@ Munaron je kunt hem veel beter bereiken de Terieu als je dan de zavelputten naar beneden rijdt, je komt dan uit aan dat restaurantje genaamd: De Triangel. je rijdt rechts naar beneden en dan het eerste baantje rechts inslaan en zo kom je uit op de voet van de terieu
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Vinnig baaseke zenne da hondje... en das dus het stuk over de Hotondberg... zo ik dacht dat jullie met de baan naar Ronse de baan recht door bedoelde... sorry 
- Mountainbiker
ie heeft al me SIDI schoenen van dicht gezien ze, is een gevaarlijk beestje, hij durft bijten
'k denk dat mijn eggbeater plaatjes nog altijd op zijn voohoofd afgedrukt staat
kheb vandaag de BLOSO 2x gereden + aansluiting op Ronse Maarkedal.
Op de route van Kluisbergen was het goed druk, ik was nooit alleen, tof om te zien dat deze route veel aantrek heeft
Vandaag ook 3x na elkaar de single track gedaan van den ouden booker voor diegene die dit niet kennen, de afdaling nadat je van de Vierschaar komt met de technische passages die doe ik echt graag.
Nog een tip: Voor je de beklimming doet aan de Toren, rij je die parking op en dan rechts omhoog, is een steil klimmeke, veel lastiger en technisch want eens je uit je zadel komt, ben je gezien. Eens boven op de toren rij je de parking v/d Toren op en volg je de gele routs, die leid je langs een van de mooiste single tracs die er zijn in de Kluisbos. Op het einde van dat traject rij je links omhoog dan kom je uit aan de Vierschaar, nu vang je opnieuw de BLOSO aan.
'k denk dat mijn eggbeater plaatjes nog altijd op zijn voohoofd afgedrukt staat
kheb vandaag de BLOSO 2x gereden + aansluiting op Ronse Maarkedal.
Op de route van Kluisbergen was het goed druk, ik was nooit alleen, tof om te zien dat deze route veel aantrek heeft
Vandaag ook 3x na elkaar de single track gedaan van den ouden booker voor diegene die dit niet kennen, de afdaling nadat je van de Vierschaar komt met de technische passages die doe ik echt graag.
Nog een tip: Voor je de beklimming doet aan de Toren, rij je die parking op en dan rechts omhoog, is een steil klimmeke, veel lastiger en technisch want eens je uit je zadel komt, ben je gezien. Eens boven op de toren rij je de parking v/d Toren op en volg je de gele routs, die leid je langs een van de mooiste single tracs die er zijn in de Kluisbos. Op het einde van dat traject rij je links omhoog dan kom je uit aan de Vierschaar, nu vang je opnieuw de BLOSO aan.
- Mountainbiker
ik ga vandaag in e namiddag gaan mtb'n, opnieuw de BLOSO roe maar ik ga ook een beetj improviseren
Heeft er iemand zin om mee te gaan?
Heeft er iemand zin om mee te gaan?
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Héééél veel zin om mee te gaan...
Maar ik heb herexamens en moet beginnen blokken

Maar ik heb herexamens en moet beginnen blokken