Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Bon, morgen in de loop van de voormiddag vertrekken voor een combinatieke van Oud-Heverlee en Overijse, goed voor een dikke 80 km en 850 hm (?). Ben 'ns benieuwd hoe het er zal bijliggen.
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Vandaag route Overijse-/ Oud Heverlee gereden (95km :drunk: #-o ). Hier enkele foto's.....

Image

Image

Image
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

zaterdag ook overijse gereden
lag er prachtig bij
zoals de 2 fotos van Qube aantonen en zonnig ook
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

Gisteren nog eens een paar stukken van Overijse gereden. Tot mijn niet geringe verbazing hebben ze de afdaling naar Huldenberg centrum toe op de groene route (die met al die stenen) VERHARD :evil: :evil: !!! Boven ligt er een eindje asfalt, en iets meer naar beneden ligt er een soort heel fijn grind, keihard aangedamd.
Ik geef toe dat die afdaling er redelijk slecht bijlag, en dat het voor de plaatselijke landbouwers waarschijnlijk niet evident meer was om daar te passeren, maar moest het nu echt zo drastisch :roll: ??? Ze hadden er toch een beetje rekening mee kunnen houden dat er daar een Bloso route loopt, niet? #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

XVM wrote:Gisteren nog eens een paar stukken van Overijse gereden. Tot mijn niet geringe verbazing hebben ze de afdaling naar Huldenberg centrum toe op de groene route (die met al die stenen) VERHARD :evil: :evil: !!! Boven ligt er een eindje asfalt, en iets meer naar beneden ligt er een soort heel fijn grind, keihard aangedamd.
Ik geef toe dat die afdaling er redelijk slecht bijlag, en dat het voor de plaatselijke landbouwers waarschijnlijk niet evident meer was om daar te passeren, maar moest het nu echt zo drastisch :roll: ??? Ze hadden er toch een beetje rekening mee kunnen houden dat er daar een Bloso route loopt, niet? #-o
Huldenberg centrum ..?? ik volg effe niet.. is dat die afdaling ergens na de moskesstraat dan?
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

A d r i wrote:Huldenberg centrum ..?? ik volg effe niet.. is dat die afdaling ergens na de moskesstraat dan?
Yep, eventjes kijken op Mappy... de straat met de afdaling (nu mag je het straat noemen ipv. pad of veldweg) noemt blijkbaar Speylaert, en begint inderdaad aan de Moskesstraat.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

bah bah bah, da's inderdaad een heel lang stuk echte mountainbike dat ze eruit gehaald hebben.

Het begint eigelijk al in het veld na de Moskesstraat. Daar hebben ze weeral van die stenen gedumpt. Zeer lastig om op te rijden.
en dan die afdaling die ze verhard hebben. pffff, ni meer leuk zo. Mijn goesting om te mountainbiken was direct over :evil:
Rolla
Mountainbiker

Post by Rolla »

Hey mannen, (en de lady-bikers ook niet vergeten natuurlijk :colors: )
Iemand zeer recent nog Overijse gereden ?
Ben van plan aanstaande zondag met een aantal collega's de 3 lussen
nog eens te rijden. (is bij mij meer dan een jaar geleden da'k die route nog gedaan heb)
Ondanks verharde afdaling i/d groene lus hebben we d'er wel zin in.
Iemand idee hoe 't er nu bij ligt ? Er wordt wel regen voorspeld voor vrijdag...
Enne, hoe is de bewegwijzering, want ik durf uit enthousiasme al eens
te snel gaan waar ik kan en niet meer op de wijzerkes letten #-o

Ciao,
Rolla
Guest

Post by Guest »

Ik heb er dinsdag de 3 lussen gereden en het lag er heel behoorlijk bij. Er lag geen enkel stuk echt zwaar modderig. Als het vrijdag niet te veel regent zal het er zeker goed bij liggen.

de groeten
frankverrees
Mountainbiker

vandaag op mijn toeter gegaan!!

Post by frankverrees »

Ben ooks eens de route van overijse-huldenberg gaan rijden!
Goed op mijn bakkes gegaan ergens op de rode route in een afdaling!
Opletten daar
Groetjes
Post Reply