manitou voorvorken
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Point7
- Mountainbiker
manitou axel eltite lock out te zwak ??
Op mijn nieuwe fiets staat een manitou axel eltite lock out vork. Als ik de lockout uitschakel, dan zakt mijn fiets onmiddelijk 1 a 2 cm vooraan en verdwijnt precies 50% van mijn kracht. Ik moet dan veel meer kracht op mijn pedals zetten om nog vooruit te geraken.
Is deze vork te zwak voor mijn gewicht (ong. 88kg) ? Ik rij enkel TT'en.
Ik had bij aankoop nog opgemerkt aan de verkoper dat ik geen licht manneke ben en aangezien deze niets gezegd heeft over de vork, ging ik ervan uit dat deze wel geschikt was voor mij.
Is deze vork te zwak voor mijn gewicht (ong. 88kg) ? Ik rij enkel TT'en.
Ik had bij aankoop nog opgemerkt aan de verkoper dat ik geen licht manneke ben en aangezien deze niets gezegd heeft over de vork, ging ik ervan uit dat deze wel geschikt was voor mij.
Hier is een overzicht van wat er in de handleiding van de Axel Elite staat.
http://www.answerproducts.com/manuals/a ... 46%3A39+AM
Ge moet gewoon naar uwe fietsenboer gaan en de veren bestellen die voor u nodig zijn. Standaard zit er de medium veer in.
04 AXEL verenkits Gewicht van fietser
85-5239AXEL Comp/Elite verenkit – zacht 59 - 68 kg
85-5240AXEL Comp/Elite verenkit – medium 68 - 77 kg
85-5241AXEL Comp/Elite verenkit – hard 77 kg en hoger
85-5546AXEL Super (WD) verenkit – zacht 59 - 68 kg
85-5550AXEL Super (WD) verenkit – medium 68 - 77 kg
85-5551AXEL Super (WD) verenkit – hard 77 kg en hoger
http://www.answerproducts.com/manuals/a ... 46%3A39+AM
Ge moet gewoon naar uwe fietsenboer gaan en de veren bestellen die voor u nodig zijn. Standaard zit er de medium veer in.
04 AXEL verenkits Gewicht van fietser
85-5239AXEL Comp/Elite verenkit – zacht 59 - 68 kg
85-5240AXEL Comp/Elite verenkit – medium 68 - 77 kg
85-5241AXEL Comp/Elite verenkit – hard 77 kg en hoger
85-5546AXEL Super (WD) verenkit – zacht 59 - 68 kg
85-5550AXEL Super (WD) verenkit – medium 68 - 77 kg
85-5551AXEL Super (WD) verenkit – hard 77 kg en hoger
-
mountainbike is plezant
- Mountainbiker
Post by mountainbike is plezant »
Ik heb een manitou skareb elite met lockout en ik heb daar geen problemen bij ik ben daar heel tevreden van. 
- Point7
- Mountainbiker
@bantu
Die PDF manual over de Axel Elite is ZEER interessant !
Misschien kan ik toch nog tevreden worden over de vork.
Blijkbaar heeft de vork een "inrijperiode" nodig van 20 uren. Dat is al het eerste puntje waaraan ik nog niet voldoe, maar ik had al de indruk dat de vork beter presteerde bij mijn 2de TT t.o.v. mijn 1ste TT.
Dan heb je nog de goede beschrijving van afstellingen en controles (in het bijzonder die statische verzakking waar ik problemen mee had). Zo is de voordruk ook nog iets waarmee ik de statische verzakking kan regelen. Ik wist echter niet naar welke kant ik moest draaien en deed zo maar iets. Nu via de manual weet ik wel naar welke kant ik moet draaien en wat het resultaat dan is. Moet dit echter nog wel testen.
Enfin...misschien dat ik uiteindelijk toch nog tevreden wordt over mijn nieuwe fiets. De vork is niet het enige waar ik me aan stoor.
Die PDF manual over de Axel Elite is ZEER interessant !
Blijkbaar heeft de vork een "inrijperiode" nodig van 20 uren. Dat is al het eerste puntje waaraan ik nog niet voldoe, maar ik had al de indruk dat de vork beter presteerde bij mijn 2de TT t.o.v. mijn 1ste TT.
Dan heb je nog de goede beschrijving van afstellingen en controles (in het bijzonder die statische verzakking waar ik problemen mee had). Zo is de voordruk ook nog iets waarmee ik de statische verzakking kan regelen. Ik wist echter niet naar welke kant ik moest draaien en deed zo maar iets. Nu via de manual weet ik wel naar welke kant ik moet draaien en wat het resultaat dan is. Moet dit echter nog wel testen.
Enfin...misschien dat ik uiteindelijk toch nog tevreden wordt over mijn nieuwe fiets. De vork is niet het enige waar ik me aan stoor.
ik heb een manitou skareb super en ik moet zeggen dat ik redelijk wat problemen heb met mijn lockout, deze is al twee keer kapot geweest. De eerste keer was het mijn fout omdat ik deze was vergeten af te zetten, maar de tweede keer is deze kapot gegaan toen de vork in de verende stand stond. Manitou maakt die dan wel elke keer gratis, maar het zou toch niet mogen voor een vork van dat niveau. Is er trouwens nog iemand die daar problemen mee heeft?
Over de werking, als ze niet kapot is, moet ik niet klagen, het is echt een zalige vork om XC-wedstrijden en marathons te rijden.
Over de werking, als ze niet kapot is, moet ik niet klagen, het is echt een zalige vork om XC-wedstrijden en marathons te rijden.