mtb scott
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Inderdaad, kan niet goed gaan. Ook al eens een Corratec bekeken, net hetzelfde.
Veel van die internationale merken lijken blijkbaar voor geod weer ontworpen. Aan dit lijstje moet ik spijtig genoeg ook de chainsuckende Epics toevoegen. Voeg daar dan nog de miserabele kabelgeleiding aan toe van veel van die bikes en je weet hoe grondig over bepaalde concepten wordt nagedacht.
Veel van die internationale merken lijken blijkbaar voor geod weer ontworpen. Aan dit lijstje moet ik spijtig genoeg ook de chainsuckende Epics toevoegen. Voeg daar dan nog de miserabele kabelgeleiding aan toe van veel van die bikes en je weet hoe grondig over bepaalde concepten wordt nagedacht.
Ik rijd zelf met een RC en ben hier echt heel tevreden van. De fiets is ongelooflijk wendbaar, vooral door de korte wielbasis en de stijve fox vork. De vering is wel niet enorm gevoelig op kleine hobbels, maar pompt daarentegen totaal niks. Grotere oneffenheden worden perfect gladgestreken. De middenstand voor de vering (traction mode) is eigenlijk wel zinloos en overbodig.
En qua zitpositie, de geometrie (lengte bovenbuis en hoeken) is zowat hetzelfde als de scott hardtails. Je zit dus sportief, maar best wel aangenaam (veel korter dan vb op een Trek).
De MC is duidelijk comfortabeler en pompt ook heel miniem. Hier heeft de traction mode wel meer zin. Je zit ook iets rechter.
Voor de sportieve rijder zou ik voor ons Belgenlandje (ook Ardennen) de RC aanrader. Voor iemand die meer op comfort gesteld is, zou ik de MC aanraden. Voor een op rendement gerichte marathonrijder die veel in de Alpen rijdt, lijkt de keuze mij nog het moeilijkst.
Wat betreft de opstelling van de demper, tot nu toe geen problemen met modder.
Voor 2005 zouden ze de demper van de RC wel wat gevoeliger gemaakt hebben, maar dit komt natuurlijk ook maar uit de boekskes.
En qua zitpositie, de geometrie (lengte bovenbuis en hoeken) is zowat hetzelfde als de scott hardtails. Je zit dus sportief, maar best wel aangenaam (veel korter dan vb op een Trek).
De MC is duidelijk comfortabeler en pompt ook heel miniem. Hier heeft de traction mode wel meer zin. Je zit ook iets rechter.
Voor de sportieve rijder zou ik voor ons Belgenlandje (ook Ardennen) de RC aanrader. Voor iemand die meer op comfort gesteld is, zou ik de MC aanraden. Voor een op rendement gerichte marathonrijder die veel in de Alpen rijdt, lijkt de keuze mij nog het moeilijkst.
Wat betreft de opstelling van de demper, tot nu toe geen problemen met modder.
Voor 2005 zouden ze de demper van de RC wel wat gevoeliger gemaakt hebben, maar dit komt natuurlijk ook maar uit de boekskes.
- franky
- Mountainbiker
rij zelf sinds februari met genius mc 40. heb toen resoluut voor "comfort" gekozen daar het nie mijn bedoeling is op de zondagse tt's van den eerste aan te komen, maar wel mij te amuseren op technische afdalingen en klimmen, en dit alles zonder de minste rugklachten (waar ik vroeger wel gemakkelijk last van had).
heb wel moeten wennen aan de houding op de fiets, maar na een drietal ritten voel ik mij heel zeker in technische afdalingen en moddertoestanden: weinigen die mij daarin kunnen volgen.
ideale fiets dus voor iemand die zich wil amuseren in "trikkie" afdalingen en klimmetjes, maar het vraagt wel war aanpassing.
heb wel moeten wennen aan de houding op de fiets, maar na een drietal ritten voel ik mij heel zeker in technische afdalingen en moddertoestanden: weinigen die mij daarin kunnen volgen.
ideale fiets dus voor iemand die zich wil amuseren in "trikkie" afdalingen en klimmetjes, maar het vraagt wel war aanpassing.
scott yecora
Hallo allemaal :)
Ik had graag jullie mening even gehad over deze bike: http://www.scottusa.com/product.php?UID=5909
Deze staat tekoop op dit forum en daar ik wil beginnen met mtb en een nieuwe goede fiets mij toch wat te duur is. 't Zou moeten dienen voor licht offroad int begin en om de conditie wat op te kunnen bouwen :)
Nog een vraag over de maat, die tekoop staat is een XL en dat zou overéénkomen met 57cm dus 22.46inch
Ik ben er zelf maar 1.80m, volgens zo'n berekeningssysteem zou ik een frame size van 19inch center-to-top / 18inch center-to-center moeten hebben. Is deze dan veels te groot of zou dit nog moete lukken ?
Thx !
Ik had graag jullie mening even gehad over deze bike: http://www.scottusa.com/product.php?UID=5909
Deze staat tekoop op dit forum en daar ik wil beginnen met mtb en een nieuwe goede fiets mij toch wat te duur is. 't Zou moeten dienen voor licht offroad int begin en om de conditie wat op te kunnen bouwen :)
Nog een vraag over de maat, die tekoop staat is een XL en dat zou overéénkomen met 57cm dus 22.46inch
Thx !
- scott racer
- Mountainbiker
Re: scott yecora
Post by scott racer »
The_wave wrote:Hallo allemaal :)
Nog een vraag over de maat, die tekoop staat is een XL en dat zou overéénkomen met 57cm dus 22.46inchIk ben er zelf maar 1.80m, volgens zo'n berekeningssysteem zou ik een frame size van 19inch center-to-top / 18inch center-to-center moeten hebben. Is deze dan veels te groot of zou dit nog moete lukken ?
Thx !
Ik ben 1.79m en ik heb maar ne medium dus nen xl
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
bovendien kan je beter sparen en het model van 2005 kopen (649€), deze heeft mss slechtere banden (voor mijn rijstijl dan toch) en een iets minder mooi desin, maar heeft een vele betere vering. Als ik in jou plaats was zou ik eigenlijk een aspen nemen (829€), dan heb je meteen 9 versnellingen achteraan, dit is een voordeel op lange termijn aangezien binnen enkele jaren de 8 versnellingen er meer tussenuit zullen gaan (is nu ook al eigenlijk)
- bolle.
- Mountainbiker
- Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29
scott genius rc
Heeft er iemand ervaring met de scott genius rc ?
Ik wou een giant nrs kopen maar de nieuwe collectie is serieus tegengeslagen qua kleuren.
Weet er ook mischien iemand de prijzen van de genius rc 20 en rc30 ?
Ik wou een giant nrs kopen maar de nieuwe collectie is serieus tegengeslagen qua kleuren.
- fieldbiker
- Mountainbiker
Re: scott genius rc
Post by fieldbiker »
De yeti rijdt met een RC 20 (ferm machien trouwens - heb met hem een stuk van Malmedy gereden). Misschien 's een PM sturen ? Alhoewel ik dacht dat er hierover al een topic was ?giant biker wrote:Heeft er iemand ervaring met de scott genius rc ?
Field
Re: scott genius rc
giant biker wrote:Heeft er iemand ervaring met de scott genius rc ?
Kijk hier eens : http://www.mountainbike.be/forum/viewtopic.php?t=8007
Met de prijzen van dit jaar kan ik je niet helpen. Zal wel iets duurder zijn voor de rc20, want die is nu in carbon. Bel anders eens naar Vega Bike in Tielt, die heeft de nieuwe prijzen al.