Za 19/05/2012 Maarkedal :: 5de Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

Ter info voor zij die het nog niet wisten: jullie magische actiefoto's zijn terug te vinden op:

http://www.sportograf.com/en/shop/event/1490

Nummer van het stuurbordje invullen en nagenieten van jullie daden. Sommige zijn redelijk spectaculair.

Wat het "boske van den dokteur" betreft (aangeduid met bordje "op dokters voorschrift"). Dat lag idd te vettig. 1000 bikers erdoor sturen had veel te veel schade toegebracht, en dat hebben we er absoluut niet voor over. We hebben een zeer goede relatie met de dokter, en de andere privé eigenaars, en dat willen we kost wat kost zo houden! Daarom vragen we jullie ook vriendelijk om geen privé stukken na te rijden zonder toestemming van de eigenaars, en zeker om geen GPS tracks te posten. Dat brengt ons parcours in gevaar.
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

112 km afgezien (stukkie afgekort van de 125 km afstand) wegens slechte benen maar dit blijft voor mij wel de zwaarste rit in Vlaanderen. 2000 hm!
Mijn respect voor die 130 vrijwilligers want zonder hen geen tocht zoals deze. =D>
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Gegaan voor de 100 + optielus maar gestrand op 98. Na 80km was het vat af en de laatste 20km op karakter afgemaald.

Ook genoten van deze prachtorganisatie maar toch is het volgende blijven hangen.
In het Frasnes bos toch teveel naar mijn goesting voet aan de grond moeten zetten en dit zowel bergop als bergaf (lees la bête en al zijn mini varianten) gezien de kracht, durf en techniek ontbrak. Ik heb daar anderen hetzelfde zien doen en serieus horen vloeken want het leek eerder op een stuk voor de profs i.p.v. voor de hobby (lees iets oudere minder technisch onderlegde) MTBer. Alhoewel het hier toch maar over +/- 5 maal ging, is dit toch blijven hangen aangezien het allemaal kort na elkaar was. Ik pleit hier niet om deze stukken eruit te laten maar eerder voor een ‘easy’ en ‘heavy’ optie zoals ik het de vorige jaren elders op het parcours gezien heb. Ik hoop dat de hoge technicitijd van sommige stukken een deel van de deelnemers niet doet afhaken want dit verdient de organisatie niet!

Ook een nukkige boseigenaar (Van Dale) tegengekomen die net voor de 2de bevoorrading op de 100km toer pijltjes weggenomen had en daardoor werd het parcours 1km ingekort.
Hij beweerde dat men op reeën aan het schieten was en dit buiten het jachtseizoen. De organisatie was na het telefoontje van de melding van het probleem binnen de 5 min ter plaatse om het traject bij te sturen!!

Bij leven en welzijn tot volgend jaar.
vliegende hollander
Mountainbiker

Post by vliegende hollander »

dees jaar de 125km gereden, fantastische organisatie, nergens in de file gezeten, van kassa tot finish! als ik 1 opmerking mag geven, dan is het van een afdaling off road waar je tegen 50 a 55 per uur naar beneden vlamt en dan over een paar gevaarlijke traktor-sporen/watergeulen (het ging te snel om te zien wat het was) moet springen, dit was na de eerste splitsing van de 100 en 125km, richting 125km, op een t- splitsing. helemaal beneden aan de linkerkant stond wel een bordje met gevaar, maar dat stond naar mijn mening onduidelijk opgesteld, het had beter aan het begin van de afdaling gestaan met iets van ' opgepast, gevaarlijke diepe sporen aan eind van afdaling'. ik heb er toch een paar voor me zich zien verrassen door die gevaarlijke geulen in combinatie van overgang bos/schaduw met zon. dat is het enige puntje, voor de rest... doe zo voort!! meest schitterende marathon van het jaar =D>
Feel Lucky Punk
Mountainbiker

Post by Feel Lucky Punk »

Superdikke chapeau voor de Herders en de 130 vrijwilligers !
Organisatie en parcours was weer tot in de puntjes af =D> =D> =D>
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Het was weer eens dik in orde: vlotte inschrijving, prachtig parcours, perfect weertje, goede bevoorradingen, ...
Bijna heb ik beroep moeten doen op de pechdienst, maar ik kon het toch nog net zelf fixen.

Wanneer gaat editie 2013 door? Zodat ik het alvast in mijn agenda kan noteren :P
Fujibiker
Mountainbiker

Post by Fujibiker »

hier vorige week gestart samen met de grysperre's Turfke en Bushrider, Alexbiker en Wesley met als hoofddoel de volle afstand + optielus, of da ging lukken was nog maar de vraag. Gelukkig had Bushrider hem al enkele malen volledig gereden en deden we hem dan ook het tempo bepalen, want doseren was heel belangrijk op zo een rit. Wa we hier allemaal voorgeschoteld kregen was om vingers af te likken, steile klimmetjes, afdalingen, technische hoogstandjes,...Het was te zien dat iedereen heel gemotiveerd was en ook geconcentreerd want we wilden tot het uiterste gaan vandaag, toch werd er nog tijd gemaakt voor een aantal grappen en zo was het leuk rijden met mannen die graag op stap waren met ne MTB en leute maakten, en genoten van elke km die ze reden. Naarmate de km's voorbijvlogen trad de vermoeidheid bij sommigen toe maar we bleven toch samen tot een km of 85, wa ook een beetje de bedoeling was, de groep zo lang mogelijk samen houden, vanaf toen waren enkel Marc en ik nog over om de 125 +optielus te rijden, de anderen gingen op eigen tempo verder rijden. Voor mij was het nu ook afwachten of ik da ging aankunnen en geen klopke ging krijgen, alles ging goe tot we op de optielus zaten en daar nog eens alles moest geven om onze Bush te volgen, zo aangekomen op de wei waar de mannen en vrouwen al ne ename aan het nuttigen waren. Denk da we iets boven de 17 gem zaten, ben persoonlijk heel blij dak hem volledig heb kunnen rijden en kzou zeggen op naar de volgende en bedankt voor het gezeldschap hé mannen, twas een leuke dag geweest
Post Reply