No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
p04260
Mountainbiker

Post by p04260 »

Ok zal straks eens proberen, maar heb de indruk dat ze enorm vast zitten, zijn nooit los geweest...
Merci voor de info en raad!

Bulls69 wrote:
p04260 wrote:Dank u, maar deze ventielen zitten erin, maar hebben geen verwijderbare kern? Of hoe gaan deze los? Ben op dat gebied maar een beginneling hè :oops:
Het rood omcirkeld stukje is een demonteerbare kern, als ik bij mij het ventieltje te krachtig losdraai om de band op te pompen komt deze kern al eens mee los. Zit deze wat vaster; voorzichtig een kleine tang opzetten en losdraaien door tegen de klok in te draaien, dezelfde richting dus dan dat je uw ventieltje los draait. :wink:
Image
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Iemand ervaring met Ritchey Z-Max evolution WCS op ZTR Olympic met Notubes?
Ze blijven maar lucht verliezen ts velg en band.
Met Notubes/Geax nooit geen problemen gehad, ik heb ondertussen Eclips besteld via het forum want ik zou deze banden toch graag luchtdicht krijgen.
Misschien ben ik altijd verwend geweest met mijn Geaxen maar ik wou eens iets anders (en iets smaller voor de winter).
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Geax gaat idd dicht zonder moeite. Met Ritchey heb ik nog geen ervaring.
roy111 wrote:Iemand ervaring met Ritchey Z-Max evolution WCS op ZTR Olympic met Notubes?
Met Notubes/Geax nooit geen problemen gehad, ik heb ondertussen Eclips besteld via het forum want ik zou deze banden toch graag luchtdicht krijgen.
Misschien ben ik altijd verwend geweest met mijn Geaxen maar ik wou eens iets anders (en iets smaller voor de winter).
p04260
Mountainbiker

Post by p04260 »

roy111 wrote:Iemand ervaring met Ritchey Z-Max evolution WCS op ZTR Olympic met Notubes?
Schwalbe NN & RR met Stan's Notubes.
Dicht gelijk niets zonder drukverlies. :lol:
roy111
Mountainbiker

Post by roy111 »

Weekend nadert, stress stijgt evenredig met de buitentemperaturen maar dan kwam de postbode met de oplossing: een fles Eclipse met in de verpakking nog een (gouden) tip nl. nieuwe banden eerst ontvetten met iso-propylalcohol.
De zeepbellenproductie van mijn luchtverliezende Ritchey's is afgelopen, meer zelfs, ze waren bijna ogenblikkelijk dicht.
Langs deze weg wil ik Madskatingcow van harte bedanken =D>
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

ik heb me nu ook zo een setje ztr wielen gekocht met rocket ron banden(tweedehands) nu wil ik alles eens demonteren omdat ik niet weet of dat dings nog goed is en nog voldoende in zit. maar mijn vraag is nu hoeveel moet er in een band doen? ik heb zo een pullekes gekocht van no tubes

http://all4bikes.be/ecom/catalog/produc ... id=1555857

ik dacht dat was om bij te vullen maar is dat genoeg om band zonder melk erin tubeless te maken?
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Dat is voor 1 band. En eigenlijk om te vullen via het ventiel.
Maar mijn ervaring leert me, als ge een rocket ron wilt dichtmaken...
Neem je beter 2 schepjes (bij een bus notubes zit een rood potje)

Oude sealant kap je weg.
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

prideandglory1891 wrote:Dat is voor 1 band. En eigenlijk om te vullen via het ventiel.
Maar mijn ervaring leert me, als ge een rocket ron wilt dichtmaken...
Neem je beter 2 schepjes (bij een bus notubes zit een rood potje)

Oude sealant kap je weg.
ook al hebben ze al dicht geweest met no tubes sealant
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

ik heb crosstrail wielen en ne nieuwe rocket ron tlr,krijg em wel dicht maar de volgende morgen staat em altijd plat.met rara geen probleem. 2schepjes latex ingedaan,ontvet,alles geprobeerd.snap het niet...
RD
Mountainbiker

Post by RD »

cureghempiet wrote:ik heb crosstrail wielen en ne nieuwe rocket ron tlr,krijg em wel dicht maar de volgende morgen staat em altijd plat.met rara geen probleem. 2schepjes latex ingedaan,ontvet,alles geprobeerd.snap het niet...
Rocket Ron's gaan als een fluitje van een cent dicht met Nozish :wink: , zelfs de beruchte Conti Race king supersonic's dicht gekregen na enkele nachtjes aan beide zijden op een emmer, sindsdien nul komma nul luchtverlies.
Post Reply