NoZisch : beter zal je niet gauw vinden : top !No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
- madskatingcow
- Mountainbiker
Scheur 14mm gedicht met NoZisch !
Post by madskatingcow »
Afgelopen zondag in Bolland tijdens een afdaling mijn achterste Racing Ralph 29x2.25 gescheurd
Meteen gestopt : dit gaat nooit dicht
Achterwiel gekanteld zodat de NoZisch het lek kon dichten, wat na enkele seconden gelukt was. Een paar minuten gewacht alvorens bij te pompen, waarna het lek opnieuw openging. Procedure herhaald, en een kleine 10 minuten later was ik weer vertrokken om de resterende 30km te rijden, zonder enig probleem !
Gelukkig maar, want ik had geen binnenband bij me.
Band ligt er nog altijd op, sindsdien niet meer bijgepompt !
Zoals te zien heeft de NoZisch een soort plug gevormd om het gat te dichten. Zelfs als de scheur niet over de ganse lengte was, ben ik er zeker van dat het met een andere sealant niet gelukt was.

Meteen gestopt : dit gaat nooit dicht
Achterwiel gekanteld zodat de NoZisch het lek kon dichten, wat na enkele seconden gelukt was. Een paar minuten gewacht alvorens bij te pompen, waarna het lek opnieuw openging. Procedure herhaald, en een kleine 10 minuten later was ik weer vertrokken om de resterende 30km te rijden, zonder enig probleem !
Band ligt er nog altijd op, sindsdien niet meer bijgepompt !
Zoals te zien heeft de NoZisch een soort plug gevormd om het gat te dichten. Zelfs als de scheur niet over de ganse lengte was, ben ik er zeker van dat het met een andere sealant niet gelukt was.

- madskatingcow
- Mountainbiker
Post by madskatingcow »
Product krijgt de band niet gedicht - ontvet eerst is de binnenkant van de band met ispropyl alcohol of remmenreiniger. Bij fabrikage blijft er een silicone- laag in de band achter, die eerst verwijderd moet worden.
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Mijn paket van bike-components is binnengekomen en heb direct de nieuwe NN 2.1 ontvet met remmenreiniger. Vanavond toch proberen deze tubeless met NoTubes te leggen zodat ik ready ben voor de houffa. Kzag het eigenlijk niet zo zitten om met RacingRalphs 2.25 te rijden met deze weersomstandigheden.
madskatingcow wrote:Product krijgt de band niet gedicht - ontvet eerst is de binnenkant van de band met ispropyl alcohol of remmenreiniger. Bij fabrikage blijft er een silicone- laag in de band achter, die eerst verwijderd moet worden.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Daarjuist dus de nieuwe NN 2.1 EVO pacestar tubeless op mijn Podium MMX gelegd. Man Man Man, miserie om deze erop te leggen. Ik had dus 2 snelspanners nodig en serieus wat kracht, niet normaal.
NoTubes erin gekapt, geblazen naar 2 Bar en alles direct dicht.
Hopelijk dichten ze steeds, zodat ik geen binnenband moet gaan leggen, anders zal het serieus zwoegen worden om ze eraf te halen.
NoTubes erin gekapt, geblazen naar 2 Bar en alles direct dicht.
Hopelijk dichten ze steeds, zodat ik geen binnenband moet gaan leggen, anders zal het serieus zwoegen worden om ze eraf te halen.