Met de fiets naar het werk ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Ik heb mijn portie met de auto vandaag wel gehad. Aanschuiven van 8.00 u to 8.30 u van de tennisclub in Herentals tot in het centrum van Herentals. :evil: (Dit is +-1km)
(60' rijden met de auto voor 32km, met de fiets doe ik er één uur en 10min over)
Dame blanche
Mountainbiker

Post by Dame blanche »

chrissie wrote:eerste werkdag, auto genomen #-o ,
sinds behoorlijke valpartij ook in het kader van woon werkverkeer iets minder wild van fietsen in alle omstandigheden :cry: , de leeftijd zeker, k voel het nog altijd .
dito & zo oud ben ik eigenlijk helemaal niet.
De wegen zijn schandalig glad op sommige plaatsen (lees; de kant van de weg waar de fietser moet rijden en/of het fietspad)
Ik wil wel maar ... F*CKING SNOW & t lijkt of ie niet rap zal weg zijn :evil:
chrissie wrote:bon morgen nieuwe dag, nieuwe kans =D>
we krijgen nu immers 0.20 euro/km.
Gij wel ja ... ik krijg just nikske
Maar toch ga ik véél liever met mijn veloke!
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Voila, de kop is er vanaf, de eerste werkdag van het jaar en met de mtb door de sneew naar het werk geploeterd.
Viel eigenlijk beter mee dan waar ik voor vreesde.
Voor de terugweg een extra helmlampje gemonteerd, zodoende dat ik de sporen in de hartbevroren sneeuw goed kon zien en was maar een 12 minuten later thuis als gewoonlijk.
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Ik riskeer het gewoonweg niet momenteel. 1 ijsplek volstaat om de rest van het seizoen om zeep te helpen.
Moet wel toegeven dat het pikt als ik andere fietsers zie deze dagen maar voorlopig haalt het verstand het nog van de goesting.
Voorlopig toch...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Het valt echt wel mee op de baan.
behalve in Opwijk daar liggen de fietpaden er erbramelijk bij.
zoals gewoonlijk?

voor de rest denk ik dat het gevaarlijker is om in het Noordstation de trappen af te stappen. :wink:

Streets
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

't is het centraal station :lol: .

Hoe liggen de fietspaden langs de Brusselsesteenweg richting Wemmel erbij ? In Opwijk is het idd. weer de moeite...
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Tom wrote:Hoe liggen de fietspaden langs de Brusselsesteenweg richting Wemmel erbij ? In Opwijk is het idd. weer de moeite...
In wemmel is het schitterend, daar ligt geen morzel sneeuw meer op de fietspaden, daar hebben ze met een speciale tractor de boel deftig opgekuist.
Ook het lange stuk naar merchtem ligt er reuzegoed bij.
enkel een stuk in merchtem en Opwijk is tergens slecht [-X

Streets
suge2000
Mountainbiker

Post by suge2000 »

Vandaag met de mtb naar het werk gereden, is slechts 7km maar toch 3x bijna op men bakkes gegaan. Is hier in Temse echt schandalig hoe de fietspaden en bruggen er bij liggen [-X
PVB
Mountainbiker

Post by PVB »

Andere kant van Brussel (tervurenlaan) tot vanmorgen nog nergens niet vrijgemaakt. Al moet ik zeggen dat mijn bandjes goed de baan houden en nog geen 'slippertje' heb gemaakt.

Ondanks weer toch nog veel fietsers die aan woon werk verkeer doen vind ik

Ach ene keer gewoon is het bijna een verslaving. ik voel mij slecht als ik met de wagen naar werk moet omdat ik op verplaatsing moet werken.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Woon werk is maar 10km voor mij.
De moeite niet om me fietskledij te steken en te douchen bij aankomst.

Nu rij ik op 't gemakske en ben minder tijd kwijt dan vroeger met de MTB.
Mijn fietske, op de kop kunnen tikken voor minder dan 100€, en bolt nog goe ook. :lol:
Image
Post Reply