ewel ik dacht hetzelfde, maar zou het gen optisch bedrog zijn. Een crank buigt natuurlijk ook wat naar buiten, misschien is het hier net genoeg maar veel overschot zal er precies toch niet zijnswink wrote:Mountain JOhler wrote: Ik vraag me wel af hoe die crank kan draaien.
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
Post by Mountain JOhler »
Nog maar eens een voorbeeld van een mtb die rond een Rohloff gebouwd is:

http://www.aevon-trailers.com/2009/?p=321&lang=en

http://www.aevon-trailers.com/2009/?p=321&lang=en
ebb longlife
Aha, net gehoord bij fietsen Koen dat er een nieuwe ebb longlife met geintegreerde rollementen uitkomt die practisch levenslang zou meegaan.
Prijs = +- 170€.
Te installeren op alle fietsen met een ebb.
Prijs = +- 170€.
Re: ebb longlife
merk?sleenres wrote:Aha, net gehoord bij fietsen Koen dat er een nieuwe ebb longlife met geintegreerde rollementen uitkomt die practisch levenslang zou meegaan.
Prijs = +- 170€.
longlife ebb
Het zou idworx zelf zijn die met deze nieuwe ebb buitenkomt.
De ebb zou in eerste instantie alleen op nieuwe idworxen worden geinstalleerd maar later ook los te krijgen zijn dus installeerbaar op eender welke ebb fiets (als de diameter overeenkomt)
De ebb zou in eerste instantie alleen op nieuwe idworxen worden geinstalleerd maar later ook los te krijgen zijn dus installeerbaar op eender welke ebb fiets (als de diameter overeenkomt)
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
Re: longlife ebb
klopt, staat al hier vermeld op hun site. ik denk echter dat je die enkel zal kunnen gebruiken in een shell met bouten en voor een trapas met externe lagers dus niet als vervanging voor de bushnell ebb bij een van nicolas bijvoorbeeldsleenres wrote:Het zou idworx zelf zijn die met deze nieuwe ebb buitenkomt.

Mannekes, smijt ulle rohloff maar weg want...de eerste duitse onverwoestbare hydraulische fiets met versnellingen is gearriveerd : de TEBO (zie www.TEBO-BIKES.com).
En hij kost maar zoveel als ne goeie rohloffbike...
En hij kost maar zoveel als ne goeie rohloffbike...