tja
als ge door wat modder door rijdt, dan stropt dat toch ook op
er moet toch een waterdicht systeem bestaan dat je rond je ketting heen legt, eventueel zo een rohloff systeem (we zitten nog steeds rond het topic bezig) waarbij je gehele ketting in een oliebadje zit ondergedompeld.
da zal wel ni op ne fully gaan, maar met een vaste kader moet da mogelijk zijn.
Streets
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Volgende week mag ik erachter, kzal dan nog laten weten wat ik ervan vindt. Kga hem dan testen in een technisch boske hier nie ver van.phille wrote:graag enkele ervaringen ... al een technisch parcours gereden ?
Al eens zelf de kabels vervangen?
Al eens uitleg moeten geven int frans, jawadde ?
"EI WAS DATTE GIJ HEBT MAAR 1 TANDWIEL ?"
"Jeps goei benen he"
- phille
- Mountainbiker
wat ik hier knap vind is dat niet je wiel maar het pat is dat de ketting spant
het nadeel is als je je ketting breekt en moet ponsen je dat ding wel MOET losmaken. OTOH wanneer breek een ketting : als ze versleten is en met deze "ideale" kettinglijn duurt dat toch ff.
Om maar te illustreren, de mijne ligt er bijna een jaar op (moet bijna 3000km zijn) en nog steeds valt de caliper er niet door
Je commentaar bji een foto : .. het kost meer ... vind ik dus helemaal NIET terecht. Een XT systeem kost OOK veel (en dan zwijg ik nog over XTR) en dat XT systeem zal het 3 of 4 jaar uithouden. Ik rijd ondertussen al volle 3 jaar met het ding !
het nadeel is als je je ketting breekt en moet ponsen je dat ding wel MOET losmaken. OTOH wanneer breek een ketting : als ze versleten is en met deze "ideale" kettinglijn duurt dat toch ff.
Om maar te illustreren, de mijne ligt er bijna een jaar op (moet bijna 3000km zijn) en nog steeds valt de caliper er niet door
Je commentaar bji een foto : .. het kost meer ... vind ik dus helemaal NIET terecht. Een XT systeem kost OOK veel (en dan zwijg ik nog over XTR) en dat XT systeem zal het 3 of 4 jaar uithouden. Ik rijd ondertussen al volle 3 jaar met het ding !
-
Guest
Post by Guest »
roholff systeem kost ongeveer 1.5maal xt systeem zonder dan nog de cranks te tellen of ketting en trapas(die zijn niet in de prijs van het systeem inbegrepen)
als je toch de rekening wilt maken
tuurlijk dat jij rohloff voortrek omdat je ermee rijd
iemand die met xtr of xt rijd zal xtr of xt voortrekken
enzo..
zo blijft het spelleke bezig
de ene wilt zijn ongelijk niet toegeven tov de andere
als je toch de rekening wilt maken
tuurlijk dat jij rohloff voortrek omdat je ermee rijd
iemand die met xtr of xt rijd zal xtr of xt voortrekken
enzo..
zo blijft het spelleke bezig
de ene wilt zijn ongelijk niet toegeven tov de andere
- phille
- Mountainbiker
Dus een volledig XTR ding heb je voor 600eurmanitou. wrote:roholff systeem kost ongeveer 1.5maal xtr systeem
Dus een volledig XTR ding heb je voor 600 (en ik zeg het geen 2 keer) incluis, trapas, ketting, (die vieze) shifters, kabels, gainen, naaf met disk voorziening, voorderailleur en al ?manitou. wrote:zonder dan nog de cranks te tellen of ketting en trapas(die zijn niet in de prijs van het systeem inbegrepen)
nope, klinkt eigenaardig maar ik favoriseer Rohloff omdat ik zelf weinig wil doen aan mijn bike (en geloof me zo zijn er VEEEEEEL mensen) Iemand die alles zelf doet, inkoopt in de goeikope shops (oeps opgepast want een dolf kost belachelijk weinig in duitsland dus ik hanteer hierboven de belgische prijzen he !!!) en zelf graag knutselt gaat evenduur uitkomen ! Echter hij gaat wel het plezier aan het knutselen hebben gehad, en die tijd heb ik nu eenmaal niet (ook geen zin he)manitou. wrote:tuurlijk dat jij rohloff voortrek omdat je ermee rijd
Ik reed voordien met XT, die koste minder dan de Rohloff, maar telkens als de ketting en de tandwielen versleten waren koste dit voor mij € 160 en voor die prijs moet je al goed zoeken. Bovendien had ik veel problemen met men der. en met de kabels. Dat ben ik nu allemaal kwijt want ieder kabel is voledig afgesloten waardoor er geen vuil meer bij kan.
Mijn conclusie tot nu toe is dat de Rohloff superieur is aan elke "gewone" groep, zowel op vlak van werking als op vlak van prijs. Ik moest soms tot 3 maal per jaar mijn ketting en tandwielen vervangen daar ik extreme weersomstandigheden niet uit de weg ga, zodoende was mijn rekening vlug gemaakt.
Mijn conclusie tot nu toe is dat de Rohloff superieur is aan elke "gewone" groep, zowel op vlak van werking als op vlak van prijs. Ik moest soms tot 3 maal per jaar mijn ketting en tandwielen vervangen daar ik extreme weersomstandigheden niet uit de weg ga, zodoende was mijn rekening vlug gemaakt.
Last edited by kenny on Sat 09 Apr 2005 15:42, edited 1 time in total.
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
draaiverstellers??kenny wrote:Vandaag de eertste rit met men nieuwe bike gereden, ik heb er maar 1 woord voor: SCHITTEREND. Niet te geloven dat er nog maar zo weinig mensen ermee rijden. het is wel even wennen aan de draaiverstellers maar dat duurt niet lang
is da ni wa passé en ongemakkelijk??
voor de rest tevreden dus??
nu moet ik nog eens in leuven geraken
Streets