Za 30/04/2011 Wortegem-Petegem :: 1meitocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Jawadde,en dit voor mijn eerste TT van het jaar,deze telt metteen voor 2!!! =D>
Als"ancien" van deze TT mag ik toch wel stellen dat deze de allerbeste was en waarschijnlijk de beste TT mogelijk voor deze streek!! =D>
Ferm afgezien,het bolde precies voor geen meter met die modderband achteraan en mountainbike TT
is nu eenmaal gans wat anders dan km's bollen op de road met de MTB.
Ik vroeg me af hoeveel km's onvergund waren,maar iemand van de org. wist me te zeggen dat alles vergund was!
Eeen dikke chapeaux als je dit allemaal voor elkaar krijgt!! =D> =D> =D>
Waarschijnlijk de beste lokatie voor een aprés dit jaar,de akkomodaties kunnen iets beter,maar daar klaagt geen mens over bij dit weer!!??
Als ik dan een puntje van kritiek mag geven,zijn het die gele pijlen die me niet echt liggen en
de eerste pijl die soms wel heel erg ver voor de bocht aangebracht werd!!
In ieder geval ferm genoten en afgezien en nog moeten wroeten om aan 20 avs te geraken op 84 km!! :oops:
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Ik kan kort zijn: Super tocht! :-D

Het was vorig jaar mijn eerste toertocht (ooit) en daarom stond deze dit jaar ook als eerste op mijn kalender. Hoewel ik verplichtingen had in de namiddag toch vroeg gestart voor de volledig afstand. Helaas door mijn verplichtingen niet kunnen genieten van de lekkere ename en boterham :(

Van de tocht heb ik zeker wel genoten. Leuk dat jullie al die toestemmingen voor die mooie bospassages kunnen bekomen. Het spitaalbos zelfs 2x gereden samen met een herder omdat we blijkbaar een pijltje gemist hadden (of was dat het pijltje dat verkeerd stond). Met uiteindelijk 87km op de teller was het wel een lastige tocht.

Ik had met mijn camelbak geen probleem met de 2 bevoorradingen, maar ik kan wel begrijpen dat mensen die enkel een drinkbus meehadden wel zonder water vallen.

Volgend jaar zeker opnieuw!
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

fantastische rit, wel meer dan 45 km (zeker 10 meer tenzij we ergens een lus hebben genomen zonder het te beseffen);
zeer mooie technische stukken en klimmen en dalen a volonte.
meer moet dat niet zijn, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik eens luid gevloekt heb toen we op het einde klein kluisbergen voor de wielen kregen na een korte afdaling.
voor mensen die de streek niet kennen (ik dus) een minder leuke verrassing achter de bocht :lol: :lol:
maar al bij al zeker tevreden en volgend jaar weer van de partij.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

=> deel 1: golfterrein en Donk part one
=> deel 2: Donk tot aan bevoorrading 1

Deel 3 ivm spitaelbossen en deel 4 van bouvelobos tot aan blaarhoek volgt nog...
Last edited by Rock Rider on Mon 02 May 2011 14:16, edited 1 time in total.
Vissie2
Mountainbiker

Post by Vissie2 »

Leuke filmpjes, maar uw laatste wordt geblokkeerd op joetioebe :cry:
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Rock Rider wrote: => deel 1: golfterrein en Donk part one
=> deel 2: Donk tot aan bevoorrading 1
=> deel 3: Spitaelbossen tot aan bevoorrading 2

Deel 4 van bouvelobos tot aan blaarhoek volgt nog...
ja, dienen ga ik vanavond of in de loop van de week nog eens herbewerken... Was blijkbaar te lang...
pilot
Mountainbiker

Post by pilot »

Ik heb me geweldig geamuseerd zaterdagmorgen. Ik wist al dat deze de moeite was van vorig jaar, maar de uitgebreide prachtige doortochten in de Donk en de bossen maakte deze nog beter. Door de omgekeerde richting t.o.v. van vorig jaar was de eerste 15km bijna 100% off-road. Ook bijgeleerd dat een strook boomschors gevolgd door een omgeploegd hoebelpatattenveld een soort pretparksensatie geeft in Moregem. Die 2e extra lus na de tweede bevoorading vond ik het minste (was alleen nuttig voor de extra km). Maar DAN - die doortocht in de Spitaelsbossen bleef maar duren ( voor mij telt hoe meer bos, hoe liever – dus van mij nooit geklaag over teveel draaien en keren). Ik was ook content dat ik de grasbeklimming op het cross-country domein in Anzegem heb bedwongen (ik heb er daar een paar in het gras zien duiken – gelukkig is het daar mals). Ook in het Bouvelobos dacht ik een paar keer ‘nu zijn we ervan af van die lastige stukken’ – niks van, we werden telkens terug richting bos bestuurd – knap stukje parcourskennis! . Tenslotte werden we in Gijzelbrechtegem nog een paar keer naar beneden en terug naar boven gestuurd om ons volledig af te matten (diegenen die dat niet zagen zitten konden ook de verkorte versie volgen). Gelukkig had ik mini Philippe Gilbert- benen, maar na 85km was ik serieus voldaan (en dat voor de prijs van 75km – dus bijna 15% gratis en onverwachts fietsplezier). Dus deze tocht is DIK IN ORDE – proficiat aan de parcoursbouwers(s)!
Enkele tips om deze echt een klassieker te maken: 3e bevoorrading bij 85km aub, misschien trachten enkele privestukken van de vtt in Zulte (rit vd gouverneur) over te nemen om het off-road percentage in het middengedeelte nog iets op te krikken (maar ik besef dat een gouverneur waarschijnlijk wel wat meer invloed heeft om die stroken te mogen benutten); sommige borden met de afstanden waren iets moeilijker te lezen
Dit is echter detailkritiek want ik ben een fan – als er een facebookpagina wordt opgericht word ik lid :lol:
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Ik kan al het voorgaande hier alleen maar beamen. Prachtige rit en de wind maakte het soms extra lastig. Naar het einde toe waren de benen moe en de laatste klimmetjes waren op karakter :lol:
Toch nog een lekke band gehad maar dat mocht de pret niet drukken.
Volgende zondag Erpe Mere, toch ook een mooie tocht met veel single tracks maar niet zoveel hoogtemeters.

Ik had 600 hm voor de tocht hier in Wortegem-Petegem.
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Dieter ex Mx-er wrote:super tochtje, 83km fun en heel de weg goe gezelschap =D>
Ja he! :lol:
Hier zit er ook eentje die enorm genoten heeft van een sublieme tocht!
Alles is hier reeds aangehaald zoals een schitterend parcours, kilometers bos, een heerlijke apres,... :drunk:

Bedankt aan de voltallige organisatie en bedankt aan het leuke gezelschap!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Dieter ex Mx-er wrote:super tochtje, 83km fun en heel de weg goe gezelschap =D>

Ah met Katrien rijde de tt wel uit, en met ons niet. Schoon van u!
:wink:
Post Reply