Ik heb ondertussen nog een paar pogingen gedaan met hetzelfde resultaat: niets dus.gamutter wrote:Ik rijd met Crossmax XL wielen en normaliter UST banden. Hiermee dus geen enkel probleem.
Nu heb ik nog een stel Specialized Pro track banden die hier liggen te niksen. Aangezien ik nu toch No tubes vloeistof bebruik in mijn UST banden om quasi lekvrij te kunnen rijden, dacht ik, ik zal de Specialized banden eens proberen met No tubes: een beetje gewichtswinst en toch de voordelen van UST, kan geen kwaad.
Ik heb ondertussen al drie keer geprobeerd om de banden op te leggen, maar geen resultaat: ik krijg gewoonweg geen druk in de banden. Precies of de banden zijn te groot en het lekt steeds wel ergens. Ik leg de banden op, wrijf overvloedig in met detergentsop, klop even op de banden zodat ze zich beter zetten in de groeven. Met de voetpomp geen druk te krijgen, met compressor ook twee keer geprobeerd zonder resultaat (ongesopt dan weliswaar). Ik geef mijzelf nog een kans, anders doe ik geen moeite meer.
Zijn er mensen die nog tips hebben vooraleer ik een laatste proging doe. Het zou zonde zijn voor de banden, want ik vond dit wel een goed stel bij droog tot licht vochtig parcours.
Jammer, maar ik ga mijn banden te koop zetten voor half geld. Ik blijf niet prutsen. Ik wil ook nog gemakkelijk kunnen wisselen van banden als het parcours liever andere banden vraagt.
In elk geval bedankt voor de info, nu voel ik mij al minder slecht. Het ligt dus toch niet aan mij